Beantwoorden
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 54
Dat begint te tellen! π-DAY! On a roll... Nice talking to you!

accountinstellingen e-mail: problemen

weet iemand waar "foutmelding (0x800CCC18) op slaat, en hoe ik dat oplos?

er staat bij "aanmeldingsnaam met beveiligd wachtwoordverificatie afgewezen (SPA)".

 

eerst viel mijn Telenet-emailaccount helemaal weg. Ik heb alles verwijderd, en stap voor stap alles weer netjes ingevoerd. Ik ben nu zo ver dat ik mails kan versturen vanuit mijn Telenet-email, maar nog niet ontvangen... als ik in Outlook de "verzenden en ontvangen"-opdracht geef, lukt het verzenden dus, maar bij het ontvangen loopt het fout en krijg ik "(0x800CCC18)" op mijn bord.

 

Wat moet ik hiermee aan? Ik zit al een week mijn mails te lezen op de Telenet-website bij "mijn webmail", omdat mijn eigen account het niet doet. 

Beantwoorden
0 Likes
3 reacties
VoodooKing
Freshman Allesweter
Berichten: 1284
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

accountinstellingen e-mail: problemen

@Manga 

In de instellingen van Outlook (servergegevens - IMAP/POP accountinstellingen) bij "inkomende e-mail" het vinkje weghalen bij "aanmelding via beveiligd wachtwoordverificatie (SPA) vereisen" 

Beantwoorden
0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 54
Dat begint te tellen! π-DAY! On a roll... Nice talking to you!

accountinstellingen e-mail: problemen

Wegvinken?😕

Ze hebben me op de Telenet Help net het omgekeerde aangeraden, zij het niet voor dezelfde reden. Ze zaten al maanden te zeuren over dat we ons email account extra moesten beveiligen, je weet wel, en dat hoorde daarbij. Dat vinkje moest je aanzetten.

Maar als het betekent dat het 0x800CCC18-probleem zou verholpen zijn, dan ben ik bereid om onveilig door het leven te gaan.

Ik zal het proberen en zien of het werkt!

Merci alvast

Beantwoorden
0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 54
Dat begint te tellen! π-DAY! On a roll... Nice talking to you!

accountinstellingen e-mail: problemen

Hoi

Ben hier terug

No such luck 😣

Ik haalde dat vinkje weg, en zond een testbericht vanuit een andere mailbox naar mijn email, en toen kreeg ik het gevreesde boxje waar je je gebruikersnaam en je wachtwoord in moet zetten. Ik klikte dat weg en kreeg dit:

 

"Taak ...@telenet.be ontvangen... rapporteert fout (0x8004210A):er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de POP-server voor inkomende berichten is ontvangen. Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP). De reactie van de server was: -ERR invalid command". 😩 Ik ben dit zo beueueueu

Beantwoorden
0 Likes