Beantwoorden
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

accountinstellingen e-mail: problemen

weet iemand waar "foutmelding (0x800CCC18) op slaat, en hoe ik dat oplos?

er staat bij "aanmeldingsnaam met beveiligd wachtwoordverificatie afgewezen (SPA)".

 

eerst viel mijn Telenet-emailaccount helemaal weg. Ik heb alles verwijderd, en stap voor stap alles weer netjes ingevoerd. Ik ben nu zo ver dat ik mails kan versturen vanuit mijn Telenet-email, maar nog niet ontvangen... als ik in Outlook de "verzenden en ontvangen"-opdracht geef, lukt het verzenden dus, maar bij het ontvangen loopt het fout en krijg ik "(0x800CCC18)" op mijn bord.

 

Wat moet ik hiermee aan? Ik zit al een week mijn mails te lezen op de Telenet-website bij "mijn webmail", omdat mijn eigen account het niet doet. 

0 Likes
5 reacties
Ex-Netweter
 

accountinstellingen e-mail: problemen

@Manga 

In de instellingen van Outlook (servergegevens - IMAP/POP accountinstellingen) bij "inkomende e-mail" het vinkje weghalen bij "aanmelding via beveiligd wachtwoordverificatie (SPA) vereisen" 

0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

accountinstellingen e-mail: problemen

Wegvinken?😕

Ze hebben me op de Telenet Help net het omgekeerde aangeraden, zij het niet voor dezelfde reden. Ze zaten al maanden te zeuren over dat we ons email account extra moesten beveiligen, je weet wel, en dat hoorde daarbij. Dat vinkje moest je aanzetten.

Maar als het betekent dat het 0x800CCC18-probleem zou verholpen zijn, dan ben ik bereid om onveilig door het leven te gaan.

Ik zal het proberen en zien of het werkt!

Merci alvast

0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

accountinstellingen e-mail: problemen

Hoi

Ben hier terug

No such luck 😣

Ik haalde dat vinkje weg, en zond een testbericht vanuit een andere mailbox naar mijn email, en toen kreeg ik het gevreesde boxje waar je je gebruikersnaam en je wachtwoord in moet zetten. Ik klikte dat weg en kreeg dit:

 

"Taak ...@telenet.be ontvangen... rapporteert fout (0x8004210A):er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de POP-server voor inkomende berichten is ontvangen. Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP). De reactie van de server was: -ERR invalid command". 😩 Ik ben dit zo beueueueu

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

accountinstellingen e-mail: problemen

@Manga Het kan zijn dat je door die aanpassing uw pst file corupt hebt gemaakt. 

Misschien eens proberen met een nieuw profiel aan te maken in outlook of een pst repair te doen.

Een andere optie is in outlook zelf een repair uit te voeren.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

accountinstellingen e-mail: problemen

Hallo

Mijn probleem is intussen opgelost geraakt, het was een deel van het probleem dat zoveel (misschien wel alle) Telenetgebruikers hebben ondervonden: de server van Telenet wil opeens geen contact meer maken met je account in Outlook (of in eender welke andere mailclient). Ik heb van alles aangeraden gekregen, maar niets hielp omdat de oorzaak van het probleem niet bij ons, maar bij Telenet lag.

Ik heb dan mijn computer maar naar de Telenetwinkel gedragen en heb die IT-er daar de boel laten oplossen. 

Sedertdien heb ik terug contact met de Telenetserver, maar mijn account is een beetje raar geworden: mijn eigen mailbox is nu een subfile van de Outlook geworden. Eerst staat er dus: Postvak IN, postvak UIt, prullebak, Concepten, enzovoort, en daar zit helemaal niks onder.   Onder "persoonlijke mappen" staat daarnaast nu een submapje met als titel mijn email-adres. En dààrin zit weer een tweede serie Postvak In, postbak UIT, Verzonden, etcetera. Maar geen prullebak en geen Concepten. 🤔

M'n emails vallen wel direct in die submap, bij de tweede Postvak IN, daar is geen probleem; maar de Prullebak en de Concepten enzovoort kan ik niet meer gebruiken. Als ik iets delete uit Postvak IN, verdwijnt het gewoon in het niets, je kunt het niet in de prullenbak zien zitten. Ik moet dus heel erg oppassen dat ik niet per ongeluk op de "delete" knop klik, want als ik dat doe is het definitief verloren, je kunt het niet meer terugzetten.  😰

Ik heb al geprobeerd om de inhoud van die door die IT-er aangemaakte submap met mijn naam stuk voor stuk handmatig naar boven te verplaatsen, zodat ze op de juiste plek terecht zouden komen, maar dat wil niet. Dat springt telkens terug op zijn eerste plek.

In het begin was er zelfs geen "verzonden items"-map; toen moest ik telkens als ik een bericht verstuurde, mijzelf in de CC zetten om een kopie naar mezelf te sturen, anders was ik mijn eigen bericht volledig kwijt.  Maar dat is opgelost geraakt door een nieuwe map "verzonden" aan te maken onder mijn eigen map. Daar kwamen de verzonden berichten automatisch in terecht. Maar met prullenbak en concepten lukt dat niet, zelf wat aanmaken: dat gaat wel, maar er komt niks in terecht.

Er is mee te werken, daar niet van, maar ik snap niet waarom hij dat gedaan heeft. Concepten bv is een heel praktisch ding, als je je bericht nog niet versturen wil of als het nog niet af is. 

Een voordeel is wel, dat ik sedertdien nooit meer spam krijg... die spammers weten niet dat ik in een submapje terechtgekomen ben. 👻

0 Likes