Beantwoorden
micheldemeester
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

app-wachtwoord voor Python3 script

Hallo,

Hopelijk zit ik in het juiste "bord" voor deze vraag.
Ik ben een Python 3 script aan het schrijven van waaruit ik mijn Telenet mail wil consulteren via IMAP op poort 993.
Na lang vechten met TSL/SSL-issues lukt dit maar er wordt blijkbaar aangeraden om niet aan te loggen met het gewonen Telenet paswoord maar een specifiek "app paswoord" aan te maken bij Telenet.
Weet iemand of dit inderdaad vereist is door Telenet en zoja, hoe kan ik dat doen?

Tijdens het testen van de code liep ik regelmatig tegen een "*BYE Too Many logins from this IP" aan, hopelijk lost zo een "app paswoord" dat op.

Alvast bedankt,
Michel

3 reacties
WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Telenet heeft geen ondersteuning voor app-wachtwoorden.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
micheldemeester
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Is er dan een andere manier om "b' * BYE Too many logins from this IP" te omzeilen?
Wat is het maximum aantal inlogpogingen per minuut/uur/dag, ik probeer dit script 1 maal per minuut te runnen en loop steevast tegen deze fout aan.

Alvast bedankt,

Michel

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! De gouden postveer is voor jou

In eerste instantie zou ik de python code eens goed nakijken. Hoe lees je de mails van IMAP in? Ga je per vergissingen voor elke mail eerst inloggen of lees je de volledige inbox in één keer? 

Dat aanraden voor een app wachtwoord komt uit de Microsoft omgeving. 

Begin eens met de tijd op 10 minuten te zetten.  Krijg je dan nog die fout, wees dan zeker dat het aan uw script licht. Is het in orde, dan verminder je naar 5 minuten, 3, 2, 1 tot het fout loopt en dan ken je de kortste tijd.