24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Kan sinds kort .docx bijlagen bij een e-mail enkel openen nadat ik deze eerst heb opgeslagen. Welke instelling wijzigen om deze bijlagen rechtstreeks ie mail te openen?
Titel gewijzigd door Sandy (mod) | Vorige titel: e-mail bijlage .docx
Opgelost! Ga naar oplossing.
Vroeg ik me ook af, maar nu zie ik dat er Telenet webmail in de tags staat.
Inderdaad Telenet webmail
Gebruik Firefox
Fx > hamburgermenu (3 horizontale streepjes) > Settings > General > Appications > Content Type: DOCX / Action: Use (het programma dat je gebruikt om DOCX bestanden te openen)
Sorry, alles is het Engels hier. Het zal ongeveer zoiets zijn als: Instellingen > Algemeen > Apps > ...
Mocht dit niet werken, dan is het wellicht te wijten aan een aanpassing vanaf Fx v. 100.x.
@sb schreef:Fx > hamburgermenu (3 horizontale streepjes) > Settings > General > Appications > Content Type: DOCX / Action: Use (het programma dat je gebruikt om DOCX bestanden te openen)
Sorry, alles is het Engels hier. Het zal ongeveer zoiets zijn als: Instellingen > Algemeen > Apps > ...
Mocht dit niet werken, dan is het wellicht te wijten aan een aanpassing vanaf Fx v. 100.x.
In het Nederlands is het Instellingen > Algemeen > Toepassingen > Inhoudstype > actie
En ja, voor Microsoft Word document (verschillende versies) is de default value "Bestand opslaan"!
Mogelijk heeft dit er iets mee te maken:
https://www.security.nl/posting/755569/Mozilla+herstelt+klassiek+downloadvenster+in+nieuwste+versie+...
Sorry voor mijn late reactie maar ik was er een aantal dagen tussenuit.
Je kan in de content-lijst inderdaad een heel aantal aanpassingen uitvoeren maar DOCX staat er niet tussen (wel bijv. Word 97-2003), dus hoe aanpassen?
@Dalemava schreef:Sorry voor mijn late reactie maar ik was er een aantal dagen tussenuit.
Je kan in de content-lijst inderdaad een heel aantal aanpassingen uitvoeren maar DOCX staat er niet tussen (wel bijv. Word 97-2003), dus hoe aanpassen?
Je klikt het gewenste type aan (dus bvb Microsoft Word-document). Dat omvat ook de DOCX versies. Rechts van "Bestand opslaan" is een pijltje naar beneden dat een dropdown menu aangeeft. Klik erop. Dan klik je "Microsoft Word gebruiken" aan. Klaar is kees, je kan uit het menu gaan. Vanaf nu zal een DOCX bestand dat je aanklikt niet meer opgeslagen worden maar geopend worden met Word.
Bedankt voor de tip. Heb ondertussen ontdekt dat, naast het selecteren van "Microsoft Word gebruiken" je onder de lijst ook moet aanklikken wat er moet gebeuren met "andere" bestanden. Dan lukt het wel om docx-bestanden te openen zonder ze eerst te moeten downloaden (zie hier onder).
Bedankt aan iedereen voor de hulp.
Ik zie dat je in de lijst "Microsoft Word 97 - 2003 document" gekozen hebt.
Wanneer je echter de lijn eronder neemt, "Microsoft Word-document", zit daar automatisch ook DOCX bij.