24594
netweters
|
19050
gesprekken
|
20558
vragen
|
abonnement : KLIK buro
mijn telenet : Mailbox beheren
Voor bepaalde gebruiker (mezelf) heb ik waarschijnlijk een type fout in gegevens (verkeerd huisnummer). Ik merkte dit terwijl ik volgende gebruikers aanmaakte (en het foute nummer in het veld als suggestie verscheen).
Maar voor deze 'speciale' gebruiker geldt:
Je kunt deze mailbox niet verwijderen.
We sturen je e-aanrekening naar een e-mailadres van deze mailbox, nl. naar xxx@yyy.be
Hieronder kun je de e-mailadressen en opties op je mailbox aanpassen.
Je kunt dit e-mailadres niet verwijderen. We sturen je e-aanrekening naar dit e-mailadres.
Twee eenvoudige vragen:
- waar kan ik de gebruikers gegevens zien
en, indien huisnummer verkeerd
- waar kan ik de gebruikers gegevens corrigeren
Dank en hou je gezond!
Kijk eens naar: https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/raadpleeg-je-contactgegevens
je kan daar de volgende tekst vinden:
Je zal dat dus niet persoonlijk kunnen veranderen.
Dank, maar daar kan ik enkel de account contact gegevens veranderen.
Ik zoek naar gegevens voor een mailbox gebruiker in ons domein.
Elke andere mailbox gebruiker kon ik corrigeren door te verwijderen en opnieuw aan te maken. Maar deze mailbox gebruiker kan en mag ik niet verwijderen.
Juist om reden dat je op dat adres bij telenet bekend bent kan en mag je dat niet zelf veranderen.
Het moet bij telenet zelf gebeuren en zelfs daar gaat dat moeilijkheden veroorzaken. Het is goed mogelijk dat deze zaak eindigt in een nieuw contract. Voor telenet kan dat een verhuis zijn.
Onze contact gegevens zijn correct
De typo bij deze mailbox (een van de vele mailboxen) was toevallig het huis nummer.
Het had ook even goed een telefoon nummer of naam kunnen geweest zijn.
Als ik het huis nummer niet kan veranderen, voor die mailbox, so be it (niemand ziet die).
Maar graag zou ik me dan tot mijn eerste vraag beperken
- waar kan ik mailbox gebruiker gegevens zien
Ik zocht als telenet klant abdc@telenet.be en ook als mailbox gebruiker xxxx@yyyy.be zelf.
Ook voor andere mailbox gebruikers kan ik de gegevens niet vinden (of aanpassen indien nodig). Maar die andere mailbox gebruikers kan ik verwijderen en opnieuw aanmaken (om gegevens aan te passen). Maar dit lijkt me omslachtig. En, zoals in OP vermeld, deze mailbox gebruiker kan en mag ik (terecht) niet verwijderen.
PS: dit gaat om een nieuwe domein + mail transfert
Dat zit allemaal wat verspreid in mijn telenet.
Ik hoop dat je het nodige vindt als je naar volgende links gaat.
https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/raadpleeg-je-contactgegevens
https://mijn.telenet.be/mijntelenet/email/showmailinfos.do?family=internet&locale=nl
https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/profiel-beheren/
@louishufk: U slaat nagels met koppen met die URLs 😀
want daar was ik ook overal en nergens toont men de aanvankelijk ingevulde mailbox gebruiker gegevens (laat staan dat men ze kan veranderen).
Dank voor reactie, zoals gezegd zijn de contact gegevens correct, maar die van een (1) mailbox gebruiker vermoedelijk verkeerd. Ik zou dit graag kunnen verifieren en corrigeren. OK: als ik het huisnummer niet kan veranderen, so be it, ik opende een ticket, maar stel: iemand (een van de vele werknemers) verandert van telefoon nummer (of ik tik de telefoon nummer initieel per ongeluk verkeerd in). Waar kan ik dat terug zien?
@NofanTasi schreef:@louishufk: U slaat nagels met koppen met die URLs 😀
want daar was ik ook overal en nergens toont men de aanvankelijk ingevulde mailbox gebruiker gegevens (laat staan dat men ze kan veranderen).
Om te tonen dat er wel eens wat mis is met het aanmaken of wijzigen van gebruikersgegevens wou ik een foto tonen met een probleem dat ik ervaren heb.
Bij het wijzigen van info van een gebruiker kreeg ik bij het bewaren van dat profiel de mededeling dat niet alles ingevuld was. Alles op dat form was nochtans ingevuld.
Nu wou ik je dat probleem tonen, alleen is er dat niet meer.
Allemaal een beetje vreemd.
De verdwenen problemen die ik in een vorige post beschreven heb zijn teruggekomen door een profielfoto bij te voegen. Wel vreemd dat een bijkomende foto voor een tekort aan info kan zorgen.
@NofanTasi De gebruiker zelf zal moeten inloggen met het mailadres en paswoord dat gebruikt wordt. En die zal dit kunnen aanpassen normaal gezien. Vermits jij de gebruiker net hebt aangemaakt weet je waarschijnlijk wel het paswoord dat je gebruikt hebt. Dus inloggen met het mailadres van de gebruiker en zijn paswoord.
Het zijn alleen gebruikers die dingen kunnen aanpassen. In dit geval zal dit voor een gebruiker heel beperkt zijn.
Je zal gemerkt hebben dat je een gebruiker kunt aanmaken, eventueel verwijderen maar dat je ook het paswoord niet kunt aanpassen.
@igvfer : Zoals gezegd : ik heb als telenet klant abdc@telenet.be en ook als mailbox gebruiker xxxx@yyyy.be gezocht maar niet gevonden. Ik wil niet beweren dat het er niet is. Alleen, ik vind niet waar. Call me stupid. Daarom contacteer ik de netweters hier: waar kan men de domain mailbox gebruiker gegevens zien (en aanpassen indien nodig).
@NofanTasi Ik heb het daarnet ook geprobeerd voor een gebruiker die ik reeds lang geleden heb aangemaakt. En ik geraak er ook niet. Er wordt altijd naar mijn klantennummer gevraagd. Straks nog eens opnieuw proberen. Ik kan wel doorgaan en moet dan alles opnieuw ingeven om lide te worden op Netweters. raar systeem.
... in de sectie Website aanmaken (op eerste zicht ongerelateerd met e-mail) kwam ik de gebruikers gegevens in kwestie tegen tijdens het aanmaken van een (weliswaar lege) Website. Er stond inderdaad (zoals ik vermoedde) een typo fout (in het adres) welke ik al doende kon corrigeren.