24754
netweters
|
152372
antwoorden
|
20696
vragen
|
is het mogelijk een email alias los te koppelen van een gebruiker en bij een andere te voegen?
vroeger kon dit
nu in het nieuwe menu ,
na het verwijderen bij 1 zegt het bij 2 ' reeds in gebruik'
zou dit erom gedaan zijn zodat je een volle mailbox niet gewoonmeer naar een nieuwe gebruiker kan overzetten, om zo een online archief te houden zonder te moeten wissen, en erna dus dan verdergaat met een lege mailbox om verder weer te vullen met de originele gebruiker/alias, door deze daarheen over te zetten zoals vroeger wel kon ?
misschien wat vergedacht
dat zou misschien ook nu nog lukken door backup te nemen en terug te zetten
alleszinds het is niet daarvoor bij mij, maar het alias dat ik wil verhuizen staat op familie hun account dan zal ik weer hun toestemming moeten doorgeven enzo aan telenet
ik had al een gebruiker toegevoegd maar dat was helemaal ingewikkeld, en kon deze ook niet selecteren in het ' mailbox toewijzen' venster, deze is er wel maar niet koppelbaar aan een gebruiker
de gebruiker had ik een emailvoor bijgemaakt en hiervan kan ik ook geen instellingen aanpassen aliassen toevoegen of deze gebruiker weer wissen zelfs dacht ik
was alleen met als doel 'n alias te verplaatsen
even bellen dus
Is het niet meer mogelijk om, nadat je de alias hebt verwijderd, de alias vrij te geven? Vroeger was dit toch de procedure. De alias mag dan wel niet in gebruik zijn om facturen of dergelijke te ontvangen.
in de recente nieuwe interface lijkt het niet (eenvoudig) te kunnen of helemaal niet? daarom stelde ik de vraag
@Master-Magic stelt dat je nu daarvoor de klantendienst behoeft te contacteren
het alias is op geen van de 2 accounts in gebruik in de mailbox als hoofdgebruiker voor facturen ed
de functie ' vrijgeven' is nergens meer te vinden in de nieuwe interface zo lijkt me
In mytelenet/beheer je mailbox kan je wel nog verwijderen.
@Master-Magic Dat lijkt me een eigenaardige en onlogische reactie. Een alias staat volledig buiten de inhoudelijke mails.
Er is een verschil tussen een mailbox verwijderen (met alle aliassen eraan verbonden) en een alias verwijderen uit een mailbox. Bij dat eerste worden de mails verwijderd, bij het 2e niet. Zoals @janne_man ook zegt.
@thomasdb schreef:
de functie ' vrijgeven' is nergens meer te vinden in de nieuwe interface zo lijkt me
Ik zie de optie nochtans staan hoor, verschijnt wel enkel als je een vrije te geven adres hebt.
thanks alvast ik bekijk het later nog even. mogelijks had een page refresh me dus geholpen