Beantwoorden
homer68
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Laat de zon in je hart! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest!

email op ipad air2 IOS10

Ik bekijk telenet mail op 3 apparaten:

Android, ingesteld als imap;

PC, Outlook, POP3

Ipad wil ik nu zo instellen dat ik de mails van de server haal als ik dat via ipad vraag en dat het al dan niet wegvegen van de mails op de ipad geen impact heeft op de server (maw, dat ze er nog zijn als ik op ander ogenblik mail opvraag via PC).

Ik versta dat dit via POP moet. Bij het instellen van de account op mijn nieuwe ipad neemt hij echter automatisch IMAP voor telenet en krijg ik geen keuze meer POP/IMAP. Waar kan ik dit wel instellen?

 

Of is er een andere manier om te bekomen wat ik wil via IMAP.

 

Lukte perfect met vorige Ipad (maar mssn was die volgens POP ingesteld)

 

Alvast bedankt

Tags (4)
0 Likes
3 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

email op ipad air2 IOS10

Als ik je vraag goed begrijp, dan behoort de optie die je wil niet tot de mogelijkheden.

 

1. Als je POP3 instelt op de iPad, dan worden alle mails van de server gehaald en kan je ze niet meer ophalen met de andere toestellen.

 

2. Als je IMAP instelt op de iPad en je verwijdert berichten, dan worden die berichten ook van de server verwijderd. Die berichten zijn dan bijgevolg ook niet meer beschikbaar op de andere toestellen.

 

Vermits het einddoel blijkbaar is om alle mails (offline) beschikbaar te hebben onder Outlook denk ik dat IMAP de beste optie is voor de optie. Maar dan mag je dus geen mails verwijderen, tenzij je niet wil dat ze door de PC opgehaald worden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
homer68
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Laat de zon in je hart! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest!

email op ipad air2 IOS10

Dank voor je antwoord. Het ding is wal ik wil werkte wel met oude ipad . Het is maar met wisselen naar de nieuwe dat het niet meer lukt.

 

groeten

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

email op ipad air2 IOS10

@homer68- Ik ben allergisch voor iPad 😉 , dus ik kan het niet zelf nakijken, maar ik bedenk me wel iets. Gesteld dat je met IMAP werkt op de iPad, maar verwijderen houdt enkel in dat het naar een andere map (de prullenmand) verplaatst wordt. Op die manier worden de berichten pas verwijderd als je die map leegmaakt. Dit kan je makkelijk testen door een mailtje naar jezelf te sturen en dat te verwijderen op de iPad. Daarna zou je onder Android kunnen kijken of de mail er nog is waarna je kan nakijken hoe het zit onder Outlook.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes