Beantwoorden
kenwood1980
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Pionier Primeur! It's your fourth party!

emailadres blokkeren in telenet webmail

hoe kan in mijn telenet webmail een emailadres blokkeren, nu krijg ik al diverse mails in mijn spam terecht maar toch krijg ik nog in mijn inbox ook mails van ongewenste afzenders met reclame.

 

hoe kan ik deze alsnog tegen houden, 

ps, ik klik die iedere keer door naar spam maar het heeft geen zin. de volgende dag zijn ze er terug,

 

en veranderen van mail adres is geen optie.

 

wie weet raad ?

 

grts

Sven

29 reacties
A_Jenny
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pionier Primeur! It's your seventh party! It's your second party!

emailadres blokkeren in telenet webmail

Hallo,

de "regel" functie werkt inderdaad prima,

MAAR je moet dan wel zelf even nagaan of je dit e-mail adres intussen niet in je adresboek hebt staan, doordat je bijvoorbeeld het eens als "gewenst" hebt gemarkeerd of eens geantwoord hebt.

Gewoon even checken, verwijderen en dan de regel "verwijderen" toepassen, dit werkt prima bij ons!

Groetjes

0 Likes
Eenvoud
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Vernieuwde Telenet Webmail? Primeur! It's your sixth party! De kop is eraf!

emailadres blokkeren in telenet webmail

Het mag dan wel werken, maar 't vraagt ook veel werk hé... die regeltjes maken.

 

Suggestie @ Telenet:

 

Graag 't volgende scenario:

 

1. Rechtsklikken op een bericht.

2. Optie 'Afzender markeren als spam'

3. void ... niets meer ... all set and done

 

Een kluifje om te likken voor de programmeurs 😉

 

fritzthefox
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Vernieuwde Telenet Webmail? Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf!

emailadres blokkeren in telenet webmail

kan iemand me volledig( stappenplan) uitleggen hoe ik een afzender moet blokkeren,heb namelijk sinds een week veel spamberichten van buurtseksen.nl terwijl ik me nooit heb aangemeld op deze site????

0 Likes
Geri
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your sixth party! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

emailadres blokkeren in telenet webmail

Goed voorstel, dank. Ik heb wel wat anders te doen dan veel tijd te steken in afzenders blokkeren . Uw voorstel heb ik veel gebruikt in Windows Live Mail 2012 maar dit mailprogramma wordt niet meer ondersteund. In Windows Mail (Win 10) werkt dit niet. Het is sowieso handiger om dit te doen aan de bron ! Zijnde Telenet Webmail. Nu samen met u hopen dat Telenet uw voorstel omzet in de praktijk.

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

emailadres blokkeren in telenet webmail

@Geri- Intussen kan je misschien Mozilla Thunderbird gebruiken als mailclient. TB heeft 2 ingebouwde spamfilters: een zelflerende spamfilter die je wat moet 'tainen' (en dat is zo simpel als spam markeren in één muisklik) en een spamfilter die gebruik maakt van filters van o.a. SpamPal en SpamAssassin. TB waarschuwt je ook voor oplichting (scam).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

emailadres blokkeren in telenet webmail


@Eenvoud schreef:

Het mag dan wel werken, maar 't vraagt ook veel werk hé... die regeltjes maken.

 

@Suggestie @ Telenet:

 

Graag 't volgende scenario:

 

1. Rechtsklikken op een bericht.

2. Optie 'Afzender markeren als spam'

3. void ... niets meer ... all set and done

 

Een kluifje om te likken voor de programmeurs 😉

 


In de webmail op mijn smartfoon werkt dat toch al zo .... Ik weet niet van buiten of het bij webmail op PC ook lukt. Kan het nu niet testen want webmail werkt momenteel niet meer, niet op mijn PC (normaal gebruik ik  Thunderbird op de PC) en niet op mijn foon. Too many redirects ... Krijg de raad om alle cookies te wissen, maar dat heeft niet geholpen. Smiley Verdrietig


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

emailadres blokkeren in telenet webmail

Even updaten: de webmail werkt intussen weer ... En ook de webmail op PC heeft de mogelijkheid om mail als spam te markeren  op de hogervermelde manier.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
hilde68
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

emailadres blokkeren in telenet webmail

Hallo,

 

sinds nieuwjaar krijg ik ook elke dag tientallen ongewenste mails van dubieuze afzenders en nep-handelaren ( zogezegde bon colruyt of Delhaize, ...). Spam uit is geselecteerd in mijn account. Ik heb iedere mails afzonderlijk " afzender blokkeren" gedaan. Ik heb ook al es "regels en/of adres afzender blokkeren" gedaan, maar het afzendadres verschilt iedere dag! Het is vechten tegen de bierkaai, en ik ben het echt beu aan het worden!!!

Wat kan ik hiertegen doen? Bestaat er nog zoiets als een Robinsonlijst om je te beschermen tegen ongewenste mails?

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

emailadres blokkeren in telenet webmail

Er bestaat een Robinsonlijst, maar die pakt dit soort spammers niet aan. Volgens mij ben je beter af met een (gratis) mailclient zoals Mozilla Thunderbird. Die filtert automatisch in combinatie met SpamPal, SpamAssassin e.a. Bovendien beschikt TB ook over een zelflerende filter en eenmaal die is opgeleerd heb je weinig false positives (= legitieme mail die ten onrechte als spam gemarkeerd wordt).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Enzo50
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

emailadres blokkeren in telenet webmail

Hallo iedereen, heb deze onderwerp gevolgd en toegepast maar er is geen verbetering in de ongewenste en reclame mailen die ik dagelijks ontvangt, sinds ik deze aanpassingen heb gedaan krijg ik nog veel meer dan voorheen dat ik ze in SPAM verplaatste, blijkbaar is er nog niemand die er een goede werkende oplossing heeft

Grtj, Enzo 50 

0 Likes
Enzo50
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

emailadres blokkeren in telenet webmail

Man man, het is een ramp geworden, om de uur komen er tientallen mailen binnen, bij sommigen kun je je uitschrijven maar toch komen ze terug, bij sommigen kan je nog niet uitschrijven dan maar als Spam of de nieuwe map verplaatsen, het is hopeloos aan het worden   

0 Likes
IWem
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Smile! Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party!

emailadres blokkeren in telenet webmail

Ik heb gezelfde probleem. De afzender heeft altijd een ander adres. Er zijn wel meerdere links in de mail die voor zogezegd meer info of om zich af te melden gegeven zijn maar dat lukt helemaal niet.

De links hebben bij mij de laatste tijd wel iets in gemeen: dat ze verder doorgestuurd worden naar een website waarin de naam "zapto.org" voorkomt.

hier is een voorbeeld van zo een link waar ik XXX bijgevoegd heb:

http://XXXgsfgdh.zapto.org/app/redirection/rdt.php?track=[UnsubServer]&id_campaignQ181&id_list3&id_u...

hegeen dat bijna altijd terug exact terug komt is het deel (met XXX door mij toegevoed):

http:XXX//gsfgdh.zapto.org/app/redirection/rdt.php?track=

Zou het mogelijk zijn om met deze info iets te blokeren? Dus geen adres info maar content info?

Dank u

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

emailadres blokkeren in telenet webmail

Ik zou eens No-ip.com contacteren want deze xxx.zapto.org is een DDNS adres van een account bij hen. En hen op de hoogte brengen van het oneigenlijk gebruik dat hun klant toepast.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
IWem
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Smile! Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party!

emailadres blokkeren in telenet webmail

Ik heb nu al een filter gemaakt op het inhoud waar "http:XXX//gsfgdh.zapto.org/app/redirection/rdt.php?track="  zonder de XXX  (zoals het in de links van de ongewenste emails telkens voorkomt), geblokkeert is. Dat blijkt te lukken.

Dat no-ip.com ken ik nicht maar zal verder zoeken.

Dank u

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

emailadres blokkeren in telenet webmail

No-IP.com is een DDNS provider, ne zoals dynddns en nog andere. Daar kan je redirects enz. aanvragen voor je variabel publiek IP adres.

https://www.noip.com/

Bruikbaar om camera's en andere slimme toestellen te bereiken bij u thuis van buitenaf.

Deze provider zal het voorzeker niet leuk vinden dat een van zijn klanten dit gebruikt om spam te versturen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes