24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik heb twee mailboxen en laat ik ze gemakkelijkheidshalve mailbox A en mailbox B noemen waarbij ik A zowat als hoofd-mailbox beschouw en waar dus ook de belangrijkste emailadressen instaan.
Deze beide mailboxen staan in dezelfde telenet-account.
Nu zou ik één van de emailadressen van mailbox A naar mailbox B willen verplaatsen omdat dat emailadres niet meer zo veel gebruikt wordt waardoor er in box A dus plaats vrij komt voor een nieuw wel belangrijk emailadres.
Kan dat en zo ja, hoe doe ik dat?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik ga ervan uit dat je met mail-adres eigenlijk een alias bedoelt op het hoofd mailadres van die mailbox. Je hebt meerdere mailboxen bij Telenet alwaar je elke keer ook meerdere aliassen kan in toevoegen.
Met "je hebt meerdere mailboxen" bedoel ik dus dat je er meerdere kan aanmaken en gebruiken, die staan er niet vanzelf hé.
Je kan een alias niet zomaar verplaatsen naar een ander mail adres. Daarvoor dien je die alias eerst te verwijderen in het ene mail adres om hem daarna toe te voegen in het andere mail adres. MAAR ... Dan ben je wel al die mails kwijt ....
Het grote verschil tussen een mailbox en een alias is: de aliassen van één mailbox gebruiken samen de gezamenlijke ruimte van die mailbox. Gebruik je effectief verschillende mailboxen hebben die elk hun eigen space. Het verplaatsen van een alias van de ene mailbox naar de andere gaat dus (helaas) gepaard met het verlies van de daarin staande berichten. Omdat het "verplaatsen" in de praktijk betekent: eerst verwijderen en daarna opnieuw aanmaken.
Je kan natuurlijk dit verlies omzeilen door eerst een back-up te maken van die berichten om die daarna te restoren op de nieuwe locatie. Welk programma je daar best voor gebruikt weet ik niet zo meteen ... Het is jaren geleden dat ik dat nog gedaan heb ... 🤔
@StefaanH schreef:Je kan een alias niet zomaar verplaatsen naar een ander mail adres. Daarvoor dien je die alias eerst te verwijderen in het ene mail adres om hem daarna toe te voegen in het andere mail adres. MAAR ... Dan ben je wel al die mails kwijt ....🤔
En waarom zou je mails kwijt geraken?
De mails zitten in de Mailbox, een alias verwijderen of toevoegen aan een Mailbox wijzigt toch niets aan de inhoud van deze mailbox?
Het enige probleem dat je kan ondervinden, is dat je een alias (of een mail adres) niet kan verwijderen, indien deze gebruikt wordt door een Telenet dienst (voorbeeld mail adres dat gebruikt wordt je in te loggen op Mijn Telenet, mail adres waar facturen naartoe gestuurd worden, etc)
En waarom zou je mails kwijt geraken?
De mails zitten in de Mailbox, een alias verwijderen of toevoegen aan een Mailbox wijzigt toch niets aan de inhoud van deze mailbox?
Je hebt uiteraard gelijk, @flip1953 hier heb ik een steek laten vallen ...
Daardoor duikt er wel een ander probleem op: hoe ga je een BU maken van de mails die via dat alias zijn binnengekomen (en / of verzonden)? Want die moeten dus mee verhuizen, indien niet is er geen plaats vrijgemaakt in die mailbox ... Misschien dat daar wel een goede oplossing voor bestaat, maar ik zou zo meteen niet weten hoe je dat zou doen ...
@StefaanH schreef:Je hebt uiteraard gelijk, @flip1953 hier heb ik een steek laten vallen ...
geen probleem ...
@StefaanH schreef:Daardoor duikt er wel een ander probleem op: hoe ga je een BU maken van de mails die via dat alias zijn binnengekomen (en / of verzonden)? Want die moeten dus mee verhuizen, indien niet is er geen plaats vrijgemaakt in die mailbox ... Misschien dat daar wel een goede oplossing voor bestaat, maar ik zou zo meteen niet weten hoe je dat zou doen ...
De enige oplossing is een goede mail client gebruiken, waar je beide mailboxen configureert
Met de nodige filters of zoekopdrachten kan je de mappen scannen naar mails die aan je zoekopdracht benatwoorden.
Deze mails kan je dan verplaatsten naar de juiste mappen in de nieuwe mailbox.
Als de oude mailbox goed georganiseerd is (in/uitgaande mails in mappen ondergebracht) kan je ganse mappen direct verplaatsten van de ene mailbox naar de andere
Met Thunderbird bijvoorbeeld, kan je die gewoon verslepen van de ene folder naar een andere folder. Beide folders kunne zowel in dezelfde box zitten of niet of zelfs maar lokaal zijn. Alle combinaties zijn mogelijk.
Meer nog, zelfs met webmail van Telenet is dat mogelijk. Kies instellingen
Klik op Externe account toevoegen.
Vul in:
Zonder problemen heb ik een mail van de ene mailbox naar de ander verplaatst, door die met de muis te verslepen.
Edit: wat het vetgedrukt lijntje in eerste instantie vergeten te melden.