24802
netweters
|
152798
antwoorden
|
20740
vragen
|
Hallo,
sinds enkele weken merk ik dat geen emails meer kan ontvangen van één bepaalde contactpersoon. Ze komen ook niet terecht in een spam- of junkmail folder.
Van andere adressen uit hetzelfde domein kan ik wel nog emails ontvangen.
Het emailadres dat probleem geeft, heeft het formaat no-reply@domeinnaam, de andere adressen zoals info@domeinnaam of persoonlijke adressen werken OK.
Ik kan in mijn instellingen nergens een regel vinden die dit adres zou blokkeren en ik kan me ook niet voorstellen zo iets gedaan te hebben.
Iemand die ergens een reden ziet, waarom de e
Maak een alias aan op je e-mailadres waar het niet binnenkomt. Vraag vervolgens aan de afzender om de mail te sturen naar dat aliasadres.
Indien dit werkt dan is er allicht ergens een blokkering bij de verzender (of de dienstenleverancier die gebruikt wordt voor het verzenden van die mail). Dat probleem kan dan enkel langs die kant opgelost worden.
Een vraagje, niet onbelangrijk: bekijk jij uw mails met een specifiek mail programma op uw PC, laptop of foon? Of lees jij uw mails rechtstreeks in Telenet webmail?
Dat verschil is belangrijk omdat, indien je met een eigen mailprogramma werkt, je niet merkt dat webmail sommige mails in de spamfolder steekt. Die mails ga je dus nooit zien in uw eigen mailbox.
In dat geval, regelmatig eens naar uw Telenet webmail gaan en de spamfolder bekijken.
Werk je niet met een Telenet mail adres is deze uitleg uiteraard niet van toepassing.
Dag Stefaan,
@StefaanHik gebruik Telenet webmail en de mails zijn niet te vinden in de spamfolder.
Ik heb al met mijn contactpersoon naar de loggings van zijn mailserver gekeken en daar lijken er in de laatste weken 3 mails verstuurd te zijn (van een enkel adres) die niet aangekomen zijn op mijn Telenet webmail.
Groeten,
Birgit
@janne_manWe gaan dat proberen (we kunnen de emails niet forceren, want ze zijn automatisch aan een event gerelateerd). We hebben gemerkt dat ik al een alias op mijn emailadres gebruikte, dus we gaan eerst proberen met het originele emailadres voor ik een nieuwe alias probeer aan te vragen.
Hallo,
in de loggings zien we 'not delivered' of dat nu betekent dat ze nog ergens rondzweven en onderweg zijn, of onbestelbaar/undeliverable zijn, is ons nog niet duidelijk.
Dat sterkt mijn vermoeden dat het allicht wel zal werken met een ander e-mailadres dat gelinkt is aan dezelfde mailbox. Ik heb iets gelijkaardigs voorgehad met de mails van de Netweters. De mogelijke reden zou kunnen zijn dat je ooit eens bewust of onbewust een mail dat van dezelfde server kwam gemerkt heb als spam. Strikt genomen vind ik dat een schending van de privacy. Alle mail aan mij geadresseerd moet tot bij mij komen. Uitsluitend ik kan beslissen of die mail effectief spam is of niet. Uiteraard is de spammarkering van Telenet een zeer grote hulp.
Dus probeer eens ofwel met een nieuwe alias, ofwel met het echte e-mailadres.
De oplossing van mijn probleem vind je hier. Als je daar twee berichten terugschrolt, vind je een samanvatting.