24779
netweters
|
152637
antwoorden
|
20726
vragen
|
Hallo,
Ik heb een webshop en doe momenteel een promotie. Bezoekers die inschrijven krijgen een korting van 15%. Ze moeten enkel naam en e-mailadres ingeven waarna ze op een pagina komen die bevestigd dat ze de korting krijgen via het mailadres dat ze opgegeven hadden. Maar deze mails worden als spam beschouwd bij Telenet, ook worden ze tegengehouden in de webmail waardoor ze zelfs niet in de spambox van het mailprogramma belanden. Ik zoek hier al meer dan een jaar een oplossing voor. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd en het is niemand z'n fout (hosting, telenet, ... ).
Dit is een zeer vervelende situatie aangezien de webshop onze inkomsten zijn.
Iemand die hetzelfde voorheeft of voorhad ?
Alvast bedankt,
Fritzy.
Kan je uw webshop niet aanpassen? Je hebt toch een eigen domeinnaam met daaraan verbonden de mogelijkheid om mailaccounts aan te maken blabla@mijndomeinnaam.be of gelijkaardig. Alle bestellingen naar dat adres dan doorsturen en een extra mailbox aanmaken in je mailclient zodat je direct daar de binnen gekomen mails ziet.
Dit oogt voor de klant ook veel professioneler als ze antwoord krijgen vanaf uw domeinnaam en je hebt direct een onderscheid tussen bestellingen en je privémails. En uw spamprobleem wordt er misschien mee opgelost.
het mailadres is reeds info@domeinnaam.be
Dus de webmail die je gebruikt is an je domeinprovider of laat je uw mails nog eens forwarden naar de Telenet webmail (uw telenet mailadres)? Indien de webmail van uw domeinprovider is dan moet je misschien daar eens luisteren. Ikzelf heb domeinen lopen en mailboxen bij one en mijnhostingpartner en die hebben geen enkele link met mijn telenet mailbox.
Misschien staat er een oplossing op de volgende website(s):
Mijn website (mails) heeft niets te maken met Telenet. Het gaat erover dat mails van mijn domein niet aanvaard worden door Telenet.
Alles is volgens de regels, geloof me, ik ben er meer dan een jaar mee bezig. Zelfs mailtester geeft 9.8/10 !
Als je uw eigen domein hebt heb je Telenet toch helemaal niet nodig. Dat Telenetklanten met een @telenet adres uw mails als spam ontvangen tot daar toe. Maar je stuurt toch geen mails van je eigen domein naar je eigen telenetadres ofwel. Ik heb ook een webshop en Telenet zit daar voor niets tussen. Tenzij...je uw domein gehost hebt bij Telenet en dat is iets anders.
je begrijpt het blijkbaar niet
Het gaat er enkel over dat mensen met een @telenet mails van mijn domein niet ontvangen, telenet houdt deze tegen.
Mijn domein staat hier volledig buiten.
Wat als je als test jouw unsubscribe -knop en url even weglaat ?
Want dat domein staat geblacklisted bij een handvol blacklisten.
Ik had het inderdaad niet begrepen. Uw laatste antwoord zegt eigenlijk wat het probleem is.
Wat ik zou proberen: In uw webshop heb je moeten aanduiden vanaf welke SMTP server je uw mails wenst te versturen. Kijk eens na of je een smtp server gebruikt met authenticatie en/of encryptie en dat zal meestal op een andere poort zijn dan de standaard poort 25. Dit moet je nakijken bij uw domeinprovider. Probeer dat eens.
@Area57_1 schreef:Wat als je als test jouw unsubscribe -knop en url even weglaat ?
Want dat domein staat geblacklisted bij een handvol blacklisten.
welk domein bedoel je ... 91.223.195.135 ... dit ?
@igvfer schreef:Ik had het inderdaad niet begrepen. Uw laatste antwoord zegt eigenlijk wat het probleem is.
Wat ik zou proberen: In uw webshop heb je moeten aanduiden vanaf welke SMTP server je uw mails wenst te versturen. Kijk eens na of je een smtp server gebruikt met authenticatie en/of encryptie en dat zal meestal op een andere poort zijn dan de standaard poort 25. Dit moet je nakijken bij uw domeinprovider. Probeer dat eens.
SMTP gebruikt SSL voor in (poort xxx) en uit (poort xxx), niet "25". En verificatie vereist voor deze server.
list-manage.com
@Ex-Netweter schreef:
@Area57_1 schreef:Wat als je als test jouw unsubscribe -knop en url even weglaat ?
Want dat domein staat geblacklisted bij een handvol blacklisten.
welk domein bedoel je ... 91.223.195.135 ... dit ?
Probeer het eens met platte tekst ipv HTML.
En als het een troost mag zijn: ik ben ingeschreven op de nieuwsbrief van Pearle en om een of andere reden worden die mails door Telenet nu ook als spam gemarkeerd. Mijn mailclient Thunderbird weet intussen wel beter; ondanks dat [SPAM] wordt toegevoegd aan het onderwerp worden ze door TB niet doorgestuurd naar de Junk folder (maar dat terzijde).