Beantwoorden
yves2011
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

probleem aanmaken mailbox op nieuwe laptop

ik heb een oud 5 letterig paswoord dat op webmail en op mijn telefoon werkt maar nu ik opnieuw account moet aanmaken in nieuw aangekochte laptop microsoft 10 home krijg ik steeds de vraag om nieuw paswoord aan te maken maar wil dit niet men moet al genoeg paswoorden onthouden

hoe los ik dit in godsnaam op 

Tags (1)
0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

probleem aanmaken mailbox op nieuwe laptop

@yves2011  het beste gaat zijn om via 'mijn Telenet' een nieuw paswoord aan te maken. Dat paswoord zal moeten bestaan uit 8 karakters met hoofdletters en kleine letters en cijfers. Op die manier ga je dat probleem op kunnen lossen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
yves2011
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

probleem aanmaken mailbox op nieuwe laptop

heb ik geprobeerd maar lukt niet om nieuw paswoord te maken

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

probleem aanmaken mailbox op nieuwe laptop

@yves2011  en ben je dan de gebruiker via 'mijn Telenet ' of ben je daar de beheerder van ? Dis is wel belangrijk om te weten dat een gebruiker niet zomaar alles kan doen. Het zijn die rechten die bepalen wat je allemaal kan aanpassen of niet. Heb onlangs nog mijn paswoord gewijzigd via 'mijn Telenet' en geen enkel probleem ondervonden maar ik ben dan ook de beheerder. 

 

De gebruiker kan zijn de zoon de dochter of iemand anders in het gezin. De beheerder is echt de persoon die overal alles kan en mag aanpassen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

probleem aanmaken mailbox op nieuwe laptop

@yves2011  Ga via een browser naar https://login.prd.telenet.be/openid/login . Geef als login uw mailadres en klik vervolgens op paswoord vergeten en vervolg de procedure. Dit zou moeten lukken. Normaal gezien alleen maar mogelijk als je van thuis aan het surfen bent.

Een mogelijk paswoord: Ik+vergeet+Mijn+paswoord+Niet123

Iets dergelijks voldoet aan alle eisen. Meer dan 8 tekens, leestekens, cijfers, hoofdletters. Je kan er zo wel nog bedenken die moeilijk te achterhalen zijn en toch makkelijk voor jou te onthouden.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

probleem aanmaken mailbox op nieuwe laptop

Een wachtwoord met 5 karakters is echt onveilig. Dat Telenet dit toelaat is niet te begrijpen. Je kan ook langere wachtwoorden aanmaken die toch makkelijk te onthouden zijn.

 

Bijvoorbeeld door je wachtwoord tussen uitroeptekens te zetten, tweede en derde letter van voornaam en achternaam te gebruiken, je huisnummer enz. Op die manier kom je makkelijk aan iets als:

 

!aNeE572!

 

Als ik Jan Peeters zou heten en mijn huisnummer 572 zou zijn. Voeg daar bijvoorbeeld nog je provincie aan toe en dan kom je tot iets als:

 

!aNeE572@Limburg!

 

Als je een wachtwoord aanmaakt dat betekenis heeft voor jou, dan is het veel makkelijker te onthouden. (Of je gebruikt een password manager zoals KeePass).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

probleem aanmaken mailbox op nieuwe laptop

Als een hacker een wachtwoord van vijf tekens wil vinden, heeft die daarvoor geen dagen nodig, ook geen uren, noch minuten. Het is enkel een kwestie van seconden.

0 Likes