Beantwoorden
ikfredje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

regel voor het sorteren van e-mail

Is het mogelijk een e-mail regel op te stellen welke na gaat of de afzender in een bepaald adresboek staat:

 

Bvb wanneer" iemand@ergens.in.de.wereld" in het adresboek "vrienden" staat verplaats de mail dan naar map "vrienden".

 

en de eraan verbonden vraag is kan men een adreslijst bvb van thunderbird in een adresboek op webmail.telenet.be importeren ?

 

Dank bij voorbaat

 

 

0 Likes
4 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

regel voor het sorteren van e-mail

Ja dat kan op beide antwoorden. 

Hoe je de regels maakt hangt af van je e-mailprogramma.

 

Je kan in Thunderbird de contacten exporteren in een csv bestand en daarna importeren in de webmail van Telenet.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

regel voor het sorteren van e-mail

@ikfredje

Contacten exporteren vanuit Thunderbird en weer importeren in Telenet Webmail zou geen probleem mogen zijn, beide programma's hebben een import en export functie daarvoor.

 

Uw andere vraag, dat is een ander paar mouwen ... Ik zie daar zo op het eerste zicht niet meteen een eenvoudige oplossing voor. Smiley Verdrietig

 

EDIT: inderdaad, voor dit doel kan je een regel maken in Webmail, had zover nog niet gekeken. 

 

en BTW, het was niet de bedoeling om @janne_man te herhalen, we waren gelijktijdig een antwoord aan het maken, enkel heeft hij het een minuutje vroeger gepost ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ikfredje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

regel voor het sorteren van e-mail

Hallo,

 

"Hoe je de regels maakt hangt af van je e-mailprogramma."

 

beide bedankt voor het snelle antwoord doch ik wou een e-mail regel actief op webmail.telenet.be en niet lokaal in mijn PC waar ik met thunderbird de mail binnenhaal.


De reden is dat wanneer men de e-mails op een iphone/android (imap) leest ipv op de PC (pop) deze ongesorteerd op komen.


Wanneer men een e-mail regel op webmail heeft komen deze dan al in de mappen komen die op webmail dan gedefienieerd zijn.

 

men kan idd. een e-mail regel opstellen en verschillende e-mail afzenders af testen maar omdat dat het om heel veel e-mail adressen gaat (vrienden, collegas, diensten, projecten, activiteiten, gewenste promoties, ...) leek het mijn makkelijker te zijn verschillende adresboeken aan te maken en deze te gebruiken.

 

Maar in de webmail -> intellingen -> e-mail regels zie ik geen opties om een "Van" te zoeken in een adresboek (of zie ik iets over het hoofd ?).

 

F.

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

regel voor het sorteren van e-mail

Volgens mij is de volgorde niet afhankelijk van een pop of imap, maar zal dat liggen aan de instellingen van je lokaal e-mailprogramma. 

 

Ik heb de webmail regels eens nagekeken. Het enige wat ik zie is op alle adressen die in contacten staan. Geen regel noch op groepen, noch op afzonderlijke contactlijsten. Dit lijkt me inderdaad een gemis in de webmailapplicatie.

Ik heb niet alleen gekeken in Van, maar ook in 'Adres in'.