Beantwoorden
Hélène
Professional Beetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

smtp server Telenet in het buitenland

Ik woon in het buitenland en kon géén mails meer verzenden via Telenet account. Betalende VPN geïnstalleerd. Alles liep weer normaal, kon ook livestream Sporza zien. Plots vanochtend: géén uitgaande mails meer via Telenet account mogelijk, VPN verbinding staat wél aan. Vraagt authentificatie? Wat nu te doen? Via ICloud verzenden lukt (hééééél traag) nog wel.

 

0 Likes
5 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

smtp server Telenet in het buitenland

Welke mailclient (naam, versie) gebruik je en wat zijn je SMTP instellingen (naam, poort, beveiliging, ...) ?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hélène
Professional Beetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

smtp server Telenet in het buitenland

Alle instellingen kloppen. Er is een volstrekte willekeur in het verzenden van mails. Ik heb nu bij TLS certificaat "ExpressVPN client" ingevoerd, stond in het lijstje erbij. Soms lukt het mails via Telenet account te verzenden, meestal niet.  Dan val ik terug op ICloud account. De meldingen die ik krijg (waarom niet verzonden kan worden met Telenet account) zijn ook iedere keer verschillend. Soms ivm Pandora account, soms authentification, soms gewoon SMTP offline. De wereld van Telenet is mij een volstrekt raadsel.

Heeft Telenet 14 dagen nadat ik Express VPN heb geïnstalleerd ontdekt dat ik nu via een server in België werk?? 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

smtp server Telenet in het buitenland

Nogmaals:

Welke mailclient (naam, versie) gebruik je en wat zijn je SMTP instellingen (naam, poort, beveiliging, ...) ?

 

Voor zo ver ik weet heb je absoluut geen VPN nodig om via Telenet mail te versturen vanuit het buitenland. Misschien toch maar eens je instellingen dubbelchecken.

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/

SERVERNAAM

smtp.telenet.be

POORT

587

BEVEILIGINGSTYPE

TLS 


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hélène
Professional Beetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

smtp server Telenet in het buitenland

Beste, De instellingen zijn nogmaals gecontroleerd en allemaal correct conform info van Telenet site en info die jij mij stuurt. Mailclient? Wat bedoel je daarmee? Telenetaccount misschien? Dat is xx@pandora.be. Versie? Wat bedoel je daarmee? 

Via Telenetaccount mails versturen is tot dit voorjaar inderdaad geen probleem geweest, had ook geen VPN verbinding daarvoor nodig. Plots van de ene op de andere dag (na 3 jaar en niets aan instellingen of zo aangepast, ook geen nieuw mailprogramma of andere updates gedaan) ging het niet meer. VPN verbinding werkt goed voor live streaming en onregelmatig voor mails via Telenet account uitsturen.  Ik denk dat ik de instellingen wel al 30 keer (dit meen ik serieus) gecontroleerd heb, ook samen met iemand van Telenet aan de telefoon.  Zodra we in België zijn, loopt alles weer normaal. Webmail is ook in orde, maar als je lang in het buitenland bent, is dat geen optie. 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

smtp server Telenet in het buitenland

mailclient = het programma dat je gebruikt om e-mail te versturen/ontvangen

 

Als ik jou goed begrijp, dan gebruik je geen webmail (via een browser) ?

 

Ik weet niet of het veel uithaalt, maar probeer eens om pandora.be te vervangen door telenet.be. Je moet daar verder niets speciaals voor doen, gewoon pandora vervangen door telenet en inloggen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes