24771
netweters
|
152574
antwoorden
|
20720
vragen
|
Hallo, ik had een goed functionerend Telenet-emailaccount op Windows 7, bij Windows Mail. Ik heb 2 dagen geleden een upgrade naar Windows 10 gedaan en sindsdien kan ik nergens mijn vroegere instellingen terugkrijgen. Ik heb een uitgebreide database aan emails en een groot bestand aan emailadressen (contacten). Hoe kan ik dit alles terugkrijgen op Windows 10 ? hartelijke dank voor de eventuele oplossing. Rik
Ik heb zonet mijn account willen instellen volgens de procedure van Windows 10 maar ik krijg de melding 'account out-of-date ' en ook ' we couldn't access this account..You might need to update your password or give the account the permission to sync to this device '. Ik heb dit al meerdere keren gedaan maar telkens opnieuw dezelfde melding. Het systeem aanvaardt blijkbaar niet mijn nieuwe paswoord.
Heb Thunderbird gedownload en geimplementeerd. Ik krijg nu wel mijn telenet-mails binnen, maar ik kan mijn vroegere archief van mails en mijn contacten niet importeren. En dat is juist belangrijk, gezien mijn grote hoeveelheid aan mails en contactpersonen, die ik heb opgeslagen op de pc (bij de backup zal wel een kopij te vinden zijn, maar hoe die kopij invoeren ???)
Hoe stonden uw email instellingen POP3 of IMAP?
Mijn emailinstellingen bij Windows Live Mail voor inkomende mail stonden op POP3. Voor uitgaande mails op IMAP.
Ik heb dezelfde instellingen behouden.
Je archief zal enkel lokaal te vinden zijn. Als je geen clean install hebt gedaan van Win10 moet je op zoek gaan naar de bestanden van Live Mail.
Als je het artikel van @janne_man goed leest, moet het wel lukken.
Bij een clean install vrees ik echter dat het verloren is
Ik heb de vermeldingen van Janne_man gelezen en gedownload en afgeprint.
Ik zal nu die procedure eens uitvoeren, en proberen dit allemaal te importeren in Thunderbird. De Mail-app van Windows 10 geeft nog steeds de meldingen van 'account out-to-date' en andere sync-probs, die ik toch probeerde op te lossen. Dit doet me denken aan een probleem, aangehaald door Amai en waarop geen duidelijke oplossing naar voren gekomen is, tenzij een telefonisch onderhoud met Telenet. Wat die clean install betreft, weet ik niet...ik heb gewoon vanaf mijn Windows 7 via microsoft-website een Windows 10 geïnstalleerd. Is dit clean ?
Als al je programma's er nog opstaan na de installatie is het een upgrade.
Je hebt bij de installatie kunnen aanduiden wat je wilde houden, alles of niets
Heb je alles gekozen, zal je geluk hebben 🙂
Weet het niet meer precies ,(Ik zit al 15 j op linux) maar normaal zal Je uw oude emailgegevens wel weer terugvinden. Je zal hoogstwaarschijnlijk bij Mapopties een vinkje moeten zetten bij Verborgen bestanden weergeven om die emails terug te vinden.
Kijk eventueel eens onder localsettings of progamdata
Misschien helpt onderstaande link Je wat op weg :
Ik heb een prog MailStore gedownload van mailstore.com en dat werkt ok voor het importeren van mijn Windows Live Mail-emailsbestanden maar hij weigert het te exporteren naar mijn Thunderbird-account met de melding : geen lokale folders geconfigureerd. Mijn vraag is nu : hoe kan ik dat configureren ??
Ik moet ook nog proberen mijn contactpersonen te exporteren vanuit Live Mail naar mijn Thunderbird...hoe te doen ?
In de linkerkant van Thunderbird, waar de mappen staan, rechts klikken, nieuwe map selecteren. Je krijgt dan een venstertje waar je de naam van de map geeft. Daaronder staat Maken van een submap in. Je klikt daarop en kiest lokale mappen.
Dank je voor de info. Ik heb intussen al mijn mails kunnen importeren vanuit WindowsLiveMail (zo'n 15.000 stuks), alsook mijn adressen (zo'n 500 stuks). Heel veel tijd in beslag genomen...moet nu alles reorganiseren want de vroegere indeling van mappen/submappen en adresgroepen zijn niet mee geimporteerd (raar maar waar).
Ik krijg mijn emails van mijn Telenet-account mooi binnen, maar ik krijg geen mails verstuurd. Telkens melding dat de toegangsduur tot de SMTP-poort is verlopen...curieus probleem....wat eraan te doen ?? thx anyway