24.890
netweters
|
153.419
antwoorden
|
20.812
vragen
|
Beste,
Ik beschik over 2 telenet-accounts waarvan eentje privé en eentje zakelijk. Nu wou ik m'n e-mailadres op de privé-account graag overschakelen naar m'n zakelijk account.
De privé-(telenet)account zou ik nadien afsluiten...
Is het de bedoeling dat ik de procedure 'mailbox overdragen' gebruik? De mailbox is momenteel nog niet 'toegewezen' aan een gebruiker. Kan ik die meteen toewijzen door een 'nieuwe gebruiker' uit te nodigen en daaraan te koppelen? Of wordt de mailbox door de sluiting van de privé-account alsnog verwijderd (en zijn het louter gebruikersrechten die je overmaakt om het adres uit te lezen maar blijft de registratie van het e-mail nog aan het privé-account gekoppeld)?
Of is het beter het e-mailadres te verwijderen, vrij te geven en dan onmiddellijk in het ander account te registeren?
In alle mogelijkheden ben ik mijn e-mails kwijt, correct?
Komen deze 2 methoden in feite op het zelfde neer of zit er ergens toch een verschil?
Alvast bedankt!
Voor toekomstige gebruikers : zelf even beantwoorden na gesprek met de helpdesk...
Overdragen is de makkelijkste optie vermits de e-mails dan in principe behouden blijven.
Bij vrijgave zijn de e-mails kwijt.
@pv123 schreef:Of is het beter het e-mailadres te verwijderen, vrij te geven en dan onmiddellijk in het ander account te registeren?
Dit. Ik weet niet wat je verstaat onder "overdragen", maar als je de privé account sluit, dan lijkt het me beter dat je bovenstaande methode gebruikt. Na sluiten van de privé account (met e-mailadres) is het adres volgens mij enkel nog toegankelijk via webmail. Er zijn manieren om je e-mails te kopiëren naar de andere account, zodat je ze niet verliest.
Mogelijk zie ik dat anders. Als je uw relatie met Telenet verbreekt, dan blijf je nog je hoofd e-mailadres behouden. Als je gedurende X jaar (ik denk twee), dit mailadres niet meer gebruikt dan kan Telenet die verwijderen. Het is Telenet toegelaten om een vergoeding te vragen bij het behouden van het e-mailadres. Telenet heeft die vergoeding vastgelegd op nul euro.
Als uw relatie met Telenet behouden blijft en je 'wist' een mailadres en dat is het laatste van die mailbox. Dan behoudt Telenet die niet.
@Moderator kunnen deze verschillende scenario's eens uitgelegd worden. Wanneer wordt e-mailadres behouden met inhoud, zonder inhoud? en andere mogelijkheden.
Het lijkt me toch beter een alias te verhuizen naar de account die je behoudt dan te behouden op een account die je verwijdert. TN rekent daar nu mss 0 euro voor aan, maar niets garandeert dat dat zo blijft.
Als je jouw mailadres overdraagt naar een ander klantnummer, blijven de mails behouden. Het is natuurlijk wel altijd het veiligste om voor het overdragen van een mailadres een back-up te maken van jouw mails. Mocht er dan toch iets fout lopen, kan je na de overdracht de back-up importeren via Telenet Webmail.
Als je een mailadres volledig verwijdert om deze vervolgens vrij te geven en te koppelen aan een ander klantnummer, worden jouw mails niet opgeslagen en ben je die kwijt. Ook daar kan je wel op voorhand een back-up maken van jouw mails zodat je deze later alsnog terug kan zetten. Zeker van belangrijke e-mails en bijlages maak je best een kopie.