Beantwoorden
Dimi1979
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

webmail gehackt

Vandaag werd mijn telenet webmail gehackt.  Ik kreeg een aantal mails afkomstig van netflix en disney+, doch heb ik deze niet geopend. 

1 mail was afkomstig van mijn eigen mail adres.  Hieraan staat vermeld dat mijn webmail werd gehackt en ik 500 dollar dien te betalen op een cryptorekening.

Mijn mails van de voorbije 15 jaar werden gewist wat natuurlijk een grote ramp is.

Ik heb contact opgenomen met telenet, zij kunnen niet helpen met als reden "dit neemt te veel tijd in beslag".

Is er een oplossing hiervoor?

11 reacties
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

webmail gehackt

Heb je in de prullenbak gekeken? Als ze ook daar niet meer in staan, dan ben je ze definitief kwijt.

Het eerste wat je moet doen is je wachtwoord veranderen. Gebruik je op verschillende plaatsen je zelfde e-mailadres met hetzelfde wachtwoord, verander op al die plaatsen je wachtwoord, bij voorkeur steeds een ander. Ga voor een wachtwoord van minstens 15 tekens. 

kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 De nieuwe Einstein! Krak

webmail gehackt

@Dimi1979 Aangezien je email van je eigen adres was, kan het een geval van spoofing zijn, waarbij hackers je emailadres gebruiken om je in een valstrik te lokken.

Best je password aanpassen, ook op je streaming apps en aangifte doen bij de politie. 

Ik zou toch nog eens vragen aan Telenet of ze geen backup kunnen terugzetten van je mails van enkele dagen geleden. 

Je kan maar proberen.

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dimi1979
Freshman Beetjesweter

webmail gehackt

Paswoord werd onmiddellijk veranderd.  Alle mappen zijn leeg, prullenbak, archief,...

Dimi1979
Freshman Beetjesweter

webmail gehackt

Ik heb volgend antwoord ontvangen van de telenet medewerker; een back-up is mogelijk, maar dit neemt enkele uren tijd in beslag, daarom doen we dit niet.

Aangifte bij de politie werd reeds gedaan.  Bij nazicht bij de politie blijkt dat het inloggen op de webmail verloopt via de servers van telenet, enkel zij kunnen een back-up bekomen.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

webmail gehackt

Vandaar dat het interessant is om met een mailclient te werken waarmee je zelf makkelijk een back-up kunt maken. Zoals bijvoorbeeld Mozilla Thunderbird.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

webmail gehackt

Vraag via de ombudsdienst Telecommunicatie.

Moaner
Freshman Bijna Allesweter
Nieuwe TV-theek? JACKPOT! De magic number! WOW!

webmail gehackt

Dus Telenet kan,maar doet de moeite niet.

Zijn te druk bezig met??????

Thank you very much.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

webmail gehackt

Ik weet niet wat ze exact gezegd hebben bij de helpdesk, maar in al die jaren dat ik klant ben hebben ze bij Telenet nog nooit een backup teruggezet wanneer een klant door nalatigheid data heeft verloren in de mailbox.

Persoonlijke backup van de mailbox(en) is vziw geen service dat Telenet verleent, zelfs niet tegen betaling. Geen enkele Belgische provider doet dat bij mijn weten.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

webmail gehackt

Paswoord verandert is genoeg , doe het regelmatig 

Back up moet je zelf doen 

Er zal wel back up zijn ze zijn verplicht zaken bij te houden maar dat is niet voor ons natuurlijk 

Dimi1979
Freshman Beetjesweter

webmail gehackt

Dat is het juist, ik ben spring heel voorzichtig om met het openen van mails.  Daarom vind ik het ook zo erg.  

Ik heb ook een oude yahoo account en daar kan je blijkbaar zonder meer een back up krijgen.  Die hebben net iets meer gebruikers (lees honderden miljoenen) dan telenet en daar kan het wel.

Dimi1979
Freshman Beetjesweter

webmail gehackt

Heb ik reeds gedaan, ben benieuwd...