Beantwoorden
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 132
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

webmail inhoud verplaatsen naar ander account

Ik gebruik uitsluitend telenet webmail en heb dus geen backup van mijn mails via outlook o.i.d. Nu ben ik verhuisd en heb ik een eigen account, maar mijn mailadres zit dus, samen met mijn webmail, op dat van mijn ouders. Kan ik met behoud van mijn webmails, mijn mailadres verhuizen naar het nieuwe telenet account? Mailadres verplaatsen, dat heb ik gevonden, maar gaat de webmailbox dan mee?

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

webmail inhoud verplaatsen naar ander account

@Dirk_H  als u bedoeld of de bestaande mails worden overgezet die verzonden en ontvangen zijn is het antwoord nee die gaan niet mee. Beste is daar ergens een backup van te maken zodat u rustig uw mail adres kan overzetten.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 132
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

webmail inhoud verplaatsen naar ander account

Met welk programma kan ik deze backup maken? Bedoelt u Outlook o.i.d, of kan je een download vanuit Webmail naar een soort "zip" bestand maken en dat bestand terug opladen naar webmail?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

webmail inhoud verplaatsen naar ander account

@Dirk_H  Je zal toch een kleine inspanning moeten doen om je mails veilig te stellen.

Ik ga van de volgende veronderstelling uit:

- je hebt nog altijd je oude mailaccount

- en je hebt een nieuwe mailaccount.

We beginnen met op een PC thunderbird te installeren of een andere mailclient.

Je maakt daar een eerste imap account in met je oude mailaccount en je haalt uw mails binnen.

Vervolgens een 2e Imap account met je nieuwe mailaccount.

Normaal gezien zou je op het eerste account in Postvak in al uw mails kunnen selecteren (met ctrl+A)

En die kan je dan slepen in postvak IN van je 2e account.

Als je het systeem nu even de tijd geeft dan zal dit synchroniseren en zal je in de webmail van je nieuwe account die mails terugvinden. Om te testen kan je gewoon eerst een stuk of 10 mails selecteren.

En dan kan je uw mail adres verwijderen bij uw ouders, deactiveren en dan terug toevoegen als mailalias op je nieuwe mailbox.

Je kan dit doen thuis op een PC van je ouders of op een andere PC en achteraf als je merkt dat ze veilig overgebracht zijn, het ganse programma terug verwijderen.

Succes

 

PS Wil je uw oude mailaccount nog een tijd bewaren? Maak dan daar een mailalias op aan bijvoorbeeld: Dirktijdelijk en verwijder dan pas je origineel mailadres. Je kan dan nog altijd inloggen op je webmail met dirktijdelijk@telenet.be met hetzelfde paswoord.

Op die manier heb je uw oude mails nog altijd dubbel, op je oude account en op je nieuwe.

Geen schrik, ik heb het net nog geprobeerd met 2 verschillende accounts van verschillende domeinnamen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

webmail inhoud verplaatsen naar ander account

@Dirk_H  nee dat is niet mogelijk maar wat u wel kan doen is het volgende , stel uw outlook in op IMAP server en laat al uw emails daar op binnen lopen. Uw emails kan u per outlook wel bewaren in mapjes let op want mapjes is belangrijk. Want als u ze in de inbox laat staan en u verplaatst uw email adres gaat de inbox ook leeg. Dan als dat gedaan is gewoon email adres verplaatsen / verhuizen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

webmail inhoud verplaatsen naar ander account


@Dirk_H  schreef:

Met welk programma kan ik deze backup maken? Bedoelt u Outlook o.i.d, of kan je een download vanuit Webmail naar een soort "zip" bestand maken en dat bestand terug opladen naar webmail?


Best maak je eerst bij je oud account (ouders) een alias aan bij je webmail.
Daarna kan je je huidig email adres overzetten naar je nieuw account. Zo blijven je oude mails in ieder geval staan (bij het account van je ouders) en blijft de mailbox actief door die alias
Dan gebruik je een desktop versie voor mail, voorbeeld Outlook of Thunderbird Maak hier een account aan met je nieuwe email adres (alias) van bij je ouders, en eentje met je email adres van je nieuw account.
Gebruik voor beide imap. Als je al je mails ziet kan je slepen van je oud account naar het nieuwe.

EDIT: te lang bezig geweest met typen. Anderen zijn mij voor 🙂

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

webmail inhoud verplaatsen naar ander account

@Dirk_H 

Je kan in webmail een export doen van je mail. Dat doe je bij je ouders. Op je nieuw adres doe je een import in je nieuw mailadres. 

Als alles correct is, maak je een alias in je account bij je ouders en volg je de procedure met het afsluiten van je mailadres bij je ouders en over te nemen op je nieuw account. Op je nieuw account heb je dan de keuze om die dan in te stellen als effectief mailadres of als alias op de box waarin je alles geïmporteerd hebt. 

0 Likes