Beantwoorden
IvanDBU
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

zoektocht naar een mail service provider

Beste,

Nu het duidelijk is geworden dat ik naar een nieuwe service provider moet zoeken om mijn mail en eigen DNS te hosten ben ik aan de slag gegaan maar ik blijf een absolute leek in deze materie en wens dat deze transformatie zo vlug mogelijk de deur uit is en stabiel is. 

Mijn behoefte is dat ik mijn mail vanop meerdere toestellen kan lezen en op mijn laptop gebruik ik outlook waar ik een aan utilities heb gemaakt in VBA om bvb mijn todo lijst op te freshen. Ik ben ook een intense gebruiker van mijn calendar en deel deze met mijn familieleden.

Enkele vraagjes:

1/ ik merk dat er verschillende providers zijn bvb OVH, GoDaddy, Pixeo, one.com. Hoe bepaal ik waar ik goed zit ? 

2/ is het een optie en mogelijk om bvb mijn mail te koppelen met gmail ? of ga ik voor een MS 365 oplossing ?

3/ ga ik voor een imap of voor een exchange solution ?

4/ wat is de procedure om de transformatie in gang  te zetten eenmaal ik de nieuwe bruid heb gevonden ?

 

Kan er mij iemand de weg in het bos der bomen duiden ?

Alvast bedankt

Ivan

0 Likes
3 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

zoektocht naar een mail service provider

Iemand die @IvanDBU kan helpen met zijn vragen omtrent een nieuwe mail service provider? Hij heeft ze mooi opgelijst. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

zoektocht naar een mail service provider

Je hebt niet veel tijd meer. Het is moeilijk om voor een ander te kiezen. Kies waar je zo weinig mogelijk, liefst zelf niets moet veranderen.

Dat je nu een paar euro meer uitgeeft, zou ik minder belangrijk vinden. Je koopt daarmee de tijd om gedurenden vele maanden beter te zoeken en jezelf beter te informeren.

Waarom gaan voor een koppeling met gmail of met MS? Houd ook rekening met privacy. Waar staan de servers?

Gebruik je nu imap, behoud het dan. Gebruik je nu exchange, behoud het dan. De beste manier om je project te laten mislukken is gelijktijdig nog andere veranderingen doen.

Werk stap per stap.

Wat had je extra bij de hosting bij Telenet? SSL-certificaat?, PHP?, database?, ... en daarbij welke versie, ..., Als het voor mij was, zou ik dat gebruiken als belangrijkste criteria.

Als je je huidige site bij Telenet binnenhaalt (ik raad aan om steeds een kopie zelf te hebben) en je die zo kunt opladen bij je gekozen hosting bedrijf is het eenvoudig. Daarom zijn die vragen heel belangrijk.

0 Likes
IvanDBU
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

zoektocht naar een mail service provider

beste, dank u voor deze bedenkingen. Voor een leek en simpele gebruiker die aan de deur wordt gezet door telenet is dit allemaal heel erg "overwhelming". Maar ik ben op het juiste pad. Gelukkig heb ik een service provider gevonden een 1ste lijn technische ondersteuning die wat meer doet dan standaard emails doorsturen maar mij effectief hands-on helpt.