24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Vanaf vandaag kunnen we de modem van Telenet vervangen door een eigen toestel. Ik heb hier enkele vragen over.
Op de website van Telenet zijn er een aantal toestellen opgelijst die compatibel zijn, maar zijn er ook andere (betere) opties?
Kan ik significant hogere snelheden halen in mijn (draadloos) lokaal netwerk?
Is een Fritz!Box een goede keuze, of eerder een populaire keuze?
Voor mij is een hogere snelheid in het lokaal netwerk alvast een plus! Maar zijn er daarnaast nog (grote) voordelen?
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Telenet modem vervangen
Je kan uiteraard andere toestellen vinden op de markt, Telenet zal die lijst gemaakt hebben op basis van de door hen (of klanten) geteste modellen.
Als het je enkel om betere Wi-Fi of ethernet te doen is, dan moet je opzoek naar een router of Wi-Fi systeem, dat heeft in principe weinig te maken met je modem (de toestellen die Telenet voorziet zijn alles in een, maar daar kan je de Wi-Fi ook op uitschakelen) en kan je dus ook zonder deze te vervangen.
Je snelheid zal echter nooit hoger zijn dan de limiet van je abonnement.
@wannesT Je kan de minimum specificaties voor je modem vinden op de volgende link : https://www2.telenet.be/content/dam/www-telenet-touch/nl/klantenservice/downloads-(pdf)/Free-modem-s...
Hierin wordt uiteengezet welke minimale vereisten je moet voldoen om aangesloten te kunnen worden op het Telenet-netwerk.
De snelheid dat je moet hallen eerst zien welke type abo je hebt
Haal je het niet op de internet kabel aan de modem nu (korte testkabel)
Moet er een modem wissel gebeuren
Blijft de wifi ondermaats dan zal je een extra wifi stadion moeten bij zetten op de juiste plaats
Met een eigen modem zal het koppelen van extra toestellen gemakkelijk gaan
Na 1 week hoor je op sociale media positieve commentaar over de eigen modem en zeker tijdens de pik uren
Fritz!Box is al jaren bekend hoor je niet veel negatieven commentaar over
https://www.netweters.be/t5/Eigen-modem/Vrije-modemkeuze-Fritz-Box-6660-Cable-ervaringen/m-p/195929
Een eigen modem kan je alles zelf beheren en toegang geven aan andere en nog zaken regelen aan en uit zetten
Wifi heeft niets te maken met de modem, daar kun je nu al iets aan doen door oordeelkundige plaatsing van accespoints. Je echte internetsnelheid hangt af van de provider en je abonnement. Bijgevolg je wifi snelheid van en naar het internet hangt af van je provider, die kan nooit hoger zijn dan wat deze biedt. Intern tussen je toestellen onderling kan de snelheid hoger zijn door, zoals eerder gezegd, de oordeelkundige plaatsing van accespoints. Of een goed mesh-systeem.
Dit zijn de snelheden volgens abo
Zou kabel modem van unifi ook optie zijn als modem voor telenet?
Ubiquiti zegt van niet
Currently, UCI works only in the United States. The following ISPs / cable providers are supported:
(...)
If you do not have one of these three ISPs, or are outside of the United States, UCI will not be able to be activated and provide internet access.
Bron: Activating UniFi Cable Internet – Ubiquiti Help Center
ik heb momenteel een zwarte modem(van in 2016) en een digicorder.
wil dit zeggen dat ik,wanneer ik zou overschakelen naar een tv-box v2,
ik die zwarte modem zou kunnen behouden?en toch van alle functies op die tv-box v2 zou kunnen genieten?
@waterrat1978 beetje off-topic.
De TV-box werkt met elke modem. Heb je een bericht gekregen van Telenet met de vraag je modem te vervangen? Dan is daar meestal een reden voor. Bijvoorbeeld je modem is verouderd, met kans dat deze stopt met werken of je hebt een abonnement met een hogere snelheid dan je hudige modem aan kan.
@paulus schreef:Zou kabel modem van unifi ook optie zijn als modem voor telenet?
Pas op als je een Amerikaanse modem koopt.
In Amerika gebruiken ze Docsis 3.0 (gebaseerd op de oude NTSC/ATSC standaard met kanaalbreedte van 6 MHz per kanaal).
In Europa gebruiken we EURO Docsis 3.0 (gebaseerd op de PAL/DVB-C standaard met kanaalbreedte van 8 MHz per kanaal).
Voor "full Docsis 3.1" maakt dit niets uit, maar gezien we hier voor internet Docsis 3.0 + Docsis 3.1 gebruiken, zullen de Amerikaanse modems hier niet werken ...
Weet er toevallig iemand of the technicolor TC4400-EU werkt voor telenet?
De Technicolor TC4400-EU staat niet op de Telenet lijst met geteste modems:
Maar gezien deze EURO Docsis 3.0 en Docsis 3.1 ondersteunt zou het wel moeten werken?
Zorg er wel voor dat je niet de Amerikaanse versie koopt (TC4400-AM) ...