Beantwoorden
jaisonmonson
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Beste Android tv-box

Ik ben op zoek naar een paar Android-tv-boxen voor het streamen van sport-tv-programma's en films. Ik woon in Ontario, heb je suggesties voor de beste?

Tags (2)
0 Likes
8 reacties
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Beste Android tv-box

(Beelink) gt-king pro is heel goed, en, indien te duur, vorige gt-king is ook goed (ik heb er recent een gekocht). Begrip best is relatief. Als je enkel Kodi wil gebruiken werken beiden perfect met CoreELEC (ik gebruik CoreELEC). Kodi CoreELEC heeft voor de meeste stream applicaties een add-on (Netflix, Yelo, VRT-Nu, VRT-Radio, VTM-Go, Spotify, ... en veel meer, ik ken je voorkeur niet). Als je een DIY HW geek bent kijk dan ook naar Khadas (e.g. HTPC Kit). Er zijn natuurlijk nog andere goede Android tv-box -en: kijk e.g. naar UGOOS aanbod. Europees aanbod van Android tv-box -en is veelal winkel-dochter aanbod vergeleken bij up-to-date Chinees (of Google) aanbod. Met uitzondering dan van Xiaomi of Nvidia Shield maar dan is er wellicht toch een prijs/kwaliteit issue (ik kan in details treden). Verder: zo goed als geen Android tv-box geeft garantie op major Android upgrade, dus koop Android 9 (of 10 als je het vindt). En daarom is latere (of onmiddellijke) mogelijkheid tot overschakeling op custom firmware (Android of ...ELEC) een toekomst gerichte aankoop overweging waard. Zeker als het om meerdere devices gaat.

 

 

 

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5295
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beste Android tv-box

@jaisonmonson er zijn zoveel goeie, maar waar je op moet letten is hoeveel ram het heeft, hoeveel opslag, gebruikte norm (4K of niet) welke Android versie, wifi of niet, enz


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Beste Android tv-box

@Master-Magic 

akkoord: er is een behoorlijk goed aanbod (en 2GB RAM is vandaag IMHO minimum voor ...ELEC en 4GB RAM vandaag comfortabel voor Android), maar, vermits de vraag toch zo expliciet gesteld werd: heb jij een bepaalde voorkeur?, en/of: heb jij zelf recent een bepaalde keuze gemaakt?

 

 

{*niet* 'like'-en aub}
Tags (1)
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5295
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beste Android tv-box

@NofanTasi ik heb bv zelf de x96 mini, zeer goed toestel, 2GB ram (das net gepast met kodi) en 16GB rom voor opslag, wifi is matig vind ik zelf, ik ben altijd gecollecteerd via utp kabel, ook het stabielste.

 

voor een vriendin deze aangeraden en is beter dan de mijne:

 

https://www.bol.com/nl/p/lipa-x88-pro-mediaplayer-android-9-0-tv-box-32-gb-4-gb-ram-kodi-18-3/920000...


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Beste Android tv-box

@Master-Magic 

het spijt me een klein beetje dit hier te moeten melden maar dit zijn precies de 'europese' winkel-dochters waar ik voorzichtig voor waarschuwde qua prijs/kwaliteit (en android versie, en introductie datum, en upgrade pad, en custom firmware). Oud en ongewild, en redelijk goedkoop maar toch redelijk duur, en vastgeroest, met andere woorden. 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Beste Android tv-box

Apple TV 😉 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5295
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beste Android tv-box

@m-jan20 Apple TV is leuk, heb ook ene staan, maar als je werkt met een nas met verschillende codecs op van bv films dan speelt die niet altijd alles perfect af.

en in kodi oogt het ook mooier je films met de cover en tekst uitleg van de film en acteurs.

in Apple TV heb ik dit nog niet gezien of gevonden, of er moet iets zijn dat dit ook weergeeft allemaal bij films in een nas.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Beste Android tv-box

@Master-Magic

Ik moet mijn woorden beter wikken en wegen, en, aanpassen : binnen het 'europees' bol-dot-com -achtige aanbod heb je met de 'x96 mini' en 'X88 Pro' wellicht een goede keuze gemaakt, maar: de up to date toppers, wat TV boxen betreft, vindt men daar niet.

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes