Beantwoorden
Grumpz
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Bevindingen met YUGO

Beste,

 

Wij zijn aan het twijfelen om over te stappen van WIGO naar YUGO.

Werkt alles tegenwoordig vlotjes? Tv kijken, programma’s bewaren, apps, beeldkwaliteit 

 

Kan iemand die YUGO heeft zijn bevindingen (positief en negatief) willen delen?

 

alvast bedankt 

0 Likes
10 reacties
K-330
Professional Meerweter
Berichten: 148
Opgeruimd staat netjes! Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Bevindingen met YUGO

Yugo is, denk ik, meer voor cortcutters. Het is een abo, als je heel veel GB gebruikt om te streamen en te gamen.

- Yugo cennect (internet & mobiel) aan 63 euro

- Yugo all In (internet, moviel & TV) aan 85 euro

https://www2.telenet.be/nl/producten/yugo 

 

+ Yugo werkt via app en internet

+ Je hebt geen digibox nodig

+ Stabiel internet

+ Heel veel HBO (als je van series houdt)

+ Nat. Geo en discovery zenders kan je ook zien

+ Simcard inbegrepen

 

- Alleen Vlaamse zenders

- De prijs kan een drempel zijn

- Je kan nog geen zenders naar eigen keuzes bijvoegen, zoals Play sports.

 

Je kan Yugo app vinden in Google store en je kan ook Yugo app vinden op MI box (Xiamo).

 

Wij hadden hier Yugo S en dan zijn we overgestapt naar Wigo. Dit vanwege andere zenders te hebben zoals NPO en de BBC.

 

Als je Yugo kiest, denk goed na wat je wilt, hoeveel je wilt uitgeven en wees ook realistisch.

 

Als je Yugo kan gebruiken, dan zou ik zeker het nemen...

 

 

 

 

 

Grumpz
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Bevindingen met YUGO

Bedankt voor het duidelijke antwoord.

Wat hier thuis is:

* 2 mobiele abonnementen

* Gamen (PS4)

* netflix, Amazone prime, Disney+ (binnenkort)

* Vlaamse (dagelijkse) series voor de vrouw

 

Ik neig meer naar doen, vrouw moet ik nog overhalen 😅😬

0 Likes
Ex-Netweter
 

Bevindingen met YUGO

Hallo, ik heb sedert juni Yugo en ben er wel tevreden over. Kon gebruik maken van de promotie: gratis Play voor 12 maanden. Dus voor 63€ (1 Sim) heb ik feitelijk alles gezien ik ook nog een ci+ kaartje had liggen die geactiveerd is en het kabelabonnement ook inbegrepen is in Yugo. Zodus heb ik alle HD zenders gewoon op tv en als ik iets wil opnemen (bvb series Play) zet ik ze gewoon in mijn favorieten in de Yugo app en kijk ik dan via mijn  tv en de Yugo app. Over de Yugo app op de  tv valt wel wat te zeggen, deze zit nog redelijk met bugs geplaagd, af en toe vlieg je eruit of blokkeert hij, ik weet niet of deze op Android ook zo reageert maar in het  ecosysteem is dit wel het geval.

ik heb eveneens Netflix en Amazon Prime dus als ik alles bij elkaar optel is mijn enigste probleem: naar wat ga ik deze avond kijken 🙂

mvg

Yves

jimmypop
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Say what?! Star Wars Day Happy New Year! Tien op tien!

Bevindingen met YUGO

Wij zijn ook heel recent overgestapt en het is toch wel wennen. Niet echt meer kunnen opnemen, niet kunnen zappen, doorspoelen is ook niet echt handig,...

Beeld kwaliteit is wel goed moet ik zeggen, geen haperingen of andere dingen. Yugo app zal wel nog deftig mogen veranderen, niet echt handig vind ik persoonlijk.

Hbo series in de prijs inbegrepen is wel een pluspunt.

 

 

 

DavidN83
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden!

Bevindingen met YUGO

Ook wij zijn sedert augustus overgestapt.

Wij komen van Wigo 15 en hebben gekozen voor Yugo all-in 30.

Wij hadden de keuze om overstappen gemaakt omdat we oa de vaste telefoonlijn helemaal niet gebruiken, 15GB bij mobiel was maar soms nipt en ook de manier van televisie kijken is hier wel wat verandert. We kijken tegenwoordig zo goed als niet meer "live" naar tv maar veel meer uitgesteld en op aanvraag of via de gekende streamingdiensten.

Wat we minder vinden is dat we maar 300 belminuten hebben ipv onbeperkt via mobiel wat we bij Wigo wel hadden en dat zou er toch zeker moeten bijzitten vind ik aangezien je ook al geen vaste telefoon meer hebt.

Wel leuk dat Play (binnenkort Streamen met binnenkort jammer genoeg verlies van de themakanalen) en terugkijk tv er wel standaard bijzitten.

Aanpassen was het wel een beetje. Er is toch nog een duidelijk verschil in kwaliteit tussen tv kijken via digicorder in Wigo dan bijvoorbeeld streamen via Yugo app. En dan bedoel ik niet kwaliteit van beeld want die is zeker heel goed maar wel het gebruiksgemak.

Het is nog niet mogelijk om gewoon te zappen tussen verschillende zenders, wij moeten heeeeeel vaak opnieuw aanmelden in de app. Dat is heel vervelend. Wij kijken vaak op tv via aan Xiaomi Mi box 4 naar Yugo en daar moeten we bijna elke dag opnieuw op inloggen wat bij Netflix en andere apps niet voorkomt.

Nog een probleem was dat ikzelf gewoon kon inloggen met mijn gegevens maar mijn vrouw helemaal niet met die van haar maar na heel wat zoekwerk bij Telenet is dit wel mooi opgelost geraakt maar dit toont wel hoeveel kinderziektes er nog aanwezig zijn. Nog een probleem waar we mee blijven sukkelen is het verder kijken naar een programma. Als we een programma bekijken, en halverwege stoppen om een andere keer verder te willen kijken, dan gaat dit programma niet altijd verder waar je was gebleven. Soms zit er een verschil in van minuten maar heel vaak begint het programma gewoon weer van in het begin dus daar kan ook nog aan gewerkt worden.

Je kan je tv programma's niet echt opnemen maar wel selecteren om 60 dagen te bewaren en te bekijken. Wat ik dan weer niet goed vind, is dat je die bewaarde programma's niet weer zelf kunt verwijderen als je ze bekeken hebt. Die blijven gewoon in de lijst staan (ik denk tot die 60 dagen voorbij zijn? )

Maar ondanks deze punten heeft de app zeker ook hele goede eigenschappen.

Om dit dus kort samen te vatten, er zijn veel voor- en nadelen op te wegen tegen elkaar. 

Als je 

 

DavidN83
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden!

Bevindingen met YUGO

Oei, te vroeg verzonden 😊

Ik wou nog even zeggen, ik vind Yugo heel zeker het overwegen waard. 

Er zijn veel verschillen tussen Yugo en Wigo. Je moet goed bekijken welke zaken voor jullie belangrijk zijn die aanwezig moeten zijn.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Bevindingen met YUGO


@DavidN83  schreef:

...

Het is nog niet mogelijk om gewoon te zappen tussen verschillende zenders,
...


@DavidN83 begin deze week is er een update live gekomen voor YUGO, waardoor je nu kan zappen tussen de zenders tijdens het live-tv kijken door te swipen. Test het zeker eens uit! 

 


@DavidN83  schreef:

...

Je kan je tv programma's niet echt opnemen maar wel selecteren om 60 dagen te bewaren en te bekijken. Wat ik dan weer niet goed vind, is dat je die bewaarde programma's niet weer zelf kunt verwijderen als je ze bekeken hebt. Die blijven gewoon in de lijst staan (ik denk tot die 60 dagen voorbij zijn? )

...


En om de cirkel even rond te maken, hier vind je terug hoe je een bewaard programma kan verwijderen uit je lijst. Maar dat had je waarschijnlijk wel al gelezen, gezien dit één van je eigen topics is. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

DavidN83
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden!

Bevindingen met YUGO

@Suzy De cirkel is niet helemaal rond. Het verwijderen van programma's (series) uit de lijst "Bewaard" via het vlagje lukt meestal wel maar nog steeds niet voor de films die werden uitgezonden op de tv-zenders en die werden bewaard. Daar is er geen vlagje aanwezig om de films te verwijderen.

Het zappen tussen de live-zenders werkt wel prima 😊

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Bevindingen met YUGO

@DavidN83 dat geef ik zeker eens door. Dus films die zijn uitgezonden op een zender, kan je nadat deze is uitgezonden niet meer verwijderen uit de lijst met bewaarde items. Ik kom erop terug! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

jimmypop
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Say what?! Star Wars Day Happy New Year! Tien op tien!

Bevindingen met YUGO

Komt er binnenkort ook een update voor de yugo app op apple tv ?