@Hofkens Ik ben het eens met uw uitleg.
Het probleem is dat een paar ondernemingen de markt overheersen en dat zo het vrije markt principe niet echt speelt. De overheid zou de klanten meer moeten beschermen. Enkel het verplicht open stellen van de infrastructuur is gebeurd, maar dit heeft nog lang niet voldoende baat voor de klanten.
Toch zal die van een uitbreiding van het aantal spelers moeten komen en vandaar mijn positieve houding tegenover o.a. Eleven Sports.
Natuurlijk zal niet iedereen met extra kabels/toestellen willen werken, maar dit kan toch al eenvoudiger technisch opgelost worden. Zo o.a. met een native app voor de belangrijkste TV-systemen.
Natuurlijk is er ook de troef van de goede kwaliteit van Telenet (beeld, administratie, klantendienst), maar ook dit heeft zijn grenzen tegenover een faire prijs van een nieuwe concurrent. Het zal daarom meestal om de financiële beperktheid van de klant gaan, maar er is ook een groep (waartoe ik behoor) die niet langer willen uitgebuit worden door TN.
Overigens kan die strategie van TN om steeds meer en beter aan te bieden tegen een steeds hogere prijs, niet eindeloos aangehouden worden. Bij de start was dit nog enigszins te begrijpen omdat er zoveel kleine pakketten waren (waarover u het zelf ook had), maar intussen is die uitleg voorbijgestreefd. Zo met het niet aanbieden met een optie "enkel Belgisch voetbal", maar ook met bijvoorbeeld een pakket PLAY. Ik moet daar enkel 4 documentaire zenders van hebben, maar betaal wel bijna 12 euro in de maand. Dit pakket is veel te heterogeen (zenders, films, series, terugkijk). Er is onlangs een PLAY verhoging met 20% gebeurd om meer series te kunnen aanbieden... die ook voor mij gold met mijn 4 zenders.