Beantwoorden
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Quick question: 

 

is niet telenet gerelateerd maar je kan er niet naast kijken: onderhandelingen zijn nog bezig tussen eleven sports & telenet

 

dus: ben aan het twijfelen tss play sports en eleven sports

reden: jaar abo kost maar 12 euro per maand dus is een maar een kleine meerkost

 

echter heb ik van een collega gehoord dat de kwaliteit van de streaming niet dat is...

is een collega met ervaring dus inhome zal alles in orde zijn, je kan het idd niet vergelijken met de beeldkwaliteit van play sports

dus mijn vraag: zijn er reeds mensen die getest hebben? zo ja wat is de kwaliteit? heb gehoord dat het iets beter is dan hesgoal.com 

kost natuurlijk niet veel geld maar heb wel graag kwaliteit voor sportwedstrijden

 

lees: dit is geen discussie topic over de onderhandelingen 😉

0 Likes
81 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

@luc55 even een update: het is dus wel degelijk vanaf basic bij tv Vlaanderen de voetbal, maar je moet bellen om het te activeren, niet alle klanten zijn overgezet met voetbal erbij.

heb contact gehad met iemand van tv Vlaanderen daarover 😉 

dus vanaf een 15 euro per maand de 3 zenders via app Jupiler legeau en buitenlands voetbal in HD.

wel melden dat de app soms problemen geeft door slecht beeld, 

op fb veel negatieve reacties gelezen daarover dat het beeld niet om aan te zien is en om de 2 seconden blijft hangen via de app.

via de website versie werkt alles perfect.

en heb dit ook al gemerkt dat de site versie beter beeld geeft dan de app versie.

dus een tip, als je het zou nemen, gebruik de website versie van de live tv 😉 (als je daar als tv app klant toegang tot hebt).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

aantal ex stievie klanten waren heel  verbaasd van goed beeld kwaliteit van app bij problemen de app er  af gooien de app er  terug installeren heb ik gehoord

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?


@m-jan20  schreef:

@Cru  schreef:

dus: ben aan het twijfelen tss play sports en eleven sports

reden: jaar abo kost maar 12 euro per maand dus is een maar een kleine meerkost


Eleven per maand €10,99

Eleven per jaar: €109 --> €9/maand 


all acces maandpas: € 14.99

jaar abo: € 149 / 12: € 12.41

bron: website eleven sports

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

@Cru voor All Acces inderdaad, maar indien je alleen het Belgisch voetbal wil volgen (waar dit topic over gaat), niet. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
winto
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
It's your ninth party! Say what?! On a roll... Yelo Play-app voor Windows?

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Hier thuis gecast met mijn smartphone en chromecast naar mijn samsung tv.De beelden zijn niet wauw maar nu ook weer niet zo slecht dat je geen voetbal zou kunnen kijken.Alleen blijft het beeld af en toe hangen of bufferen.Wat nu ook weer niet de bedoeling is als je naar een voetbalmatch aan het kijken bent.Dat stoort mij nog het meest van al.Maar goed,alle begin is moeilijk zeker.Toch zou het een pak eenvoudiger zijn mocht je er via de tv box kunnen naar kijken wat mij betreft.Wifi laat het soms ook al wel eens afweten en dan kun je op je kin kloppen en is er geen voetbal op groot scherm waar je dan wel voor betaald.Natuurlijk kan je dan nog kijken via je pc als die met de kabel verbonden is maar dat is denk ik niet echt de bedoeling.En we mogen niet vergeten dat er nog altijd mensen zijn die geen pc of smartphone hebben om dit allemaal tot een goed einde te brengen.En dan denk ik vooral aan onze oudere medemensen die ook nog wel eens graag voetbal kijken en niet zo handig meer zijn met nieuwe technologie.

 

 

 

 

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?


@winto  schreef:

Hier thuis gecast met mijn smartphone en chromecast naar mijn samsung tv.De beelden zijn niet wauw maar nu ook weer niet zo slecht dat je geen voetbal zou kunnen kijken.Alleen blijft het beeld af en toe hangen of bufferen.Wat nu ook weer niet de bedoeling is als je naar een voetbalmatch aan het kijken bent.Dat stoort mij nog het meest van al.Maar goed,alle begin is moeilijk zeker.Toch zou het een pak eenvoudiger zijn mocht je er via de tv box kunnen naar kijken wat mij betreft.Wifi laat het soms ook al wel eens afweten en dan kun je op je kin kloppen en is er geen voetbal op groot scherm waar je dan wel voor betaald.Natuurlijk kan je dan nog kijken via je pc als die met de kabel verbonden is maar dat is denk ik niet echt de bedoeling.En we mogen niet vergeten dat er nog altijd mensen zijn die geen pc of smartphone hebben om dit allemaal tot een goed einde te brengen.En dan denk ik vooral aan onze oudere medemensen die ook nog wel eens graag voetbal kijken en niet zo handig meer zijn met nieuwe technologie.

 

 

 

 


thnx voor de info

ja het bufferen zou mij ookhook meeste storen

stream af en toe, vroeger via laptop, utp en hdmi naar tv

zelfs met utp buffert het soms, hangt af van de stralingsdienst/bron

(doe geregeld modemtest en analyse thuis) onderbrekingen komen niet van binnenshuis 🙂

0 Likes
K-330
Professional Meerweter
Berichten: 148
Opgeruimd staat netjes! Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Een update:

- De kanalen van Eleven sports zijn op het internet al wat beter

- Zojuist eens een test gedaan met de Eleven app via android gsm naar de TV (casting). 

Resultaat: Barslecht!

OPlossing: Alles terug heropstarten en toen ging het al stukken vlotter.

- Opmerking: De Play sports app van Telenet is geen probleem; het is zalig om met deze PS app te werken.

De Elven app vertoont nog wat kinderziekten...

 

 

 

 

 

 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?


@K-330  schreef:

De Play sports app van Telenet is geen probleem; het is zalig om met deze PS app te werken.


Deze is inderdaad een grote verbetering ten opzichte van de vorige, maar ik mis: 

  • Alles-in-1 gevoel:
    • Livestream kunnen kijken (gaat nog)
    • Herhalingen & hoogtepunten bekijken (gaat nog) 
    • Standen in JPL & Europa League enzo kunnen zien (gaat niet meer) 
    • Clubs volgen & goal allert instellen (gaat niet meer) 
    • Hoogtepunten op tijdsbalk zien match (goals, gele kaarten, ...) (gaat niet meer) 
    • ...
  • Zoeken in de TV Gids
  • Bepaalde sporten volgen (alleen voetbal zien bijvoorbeeld) 
  • ... 

De app zelf (of wat er van overblijft) ziet er zeer goed uit, en wat er is werkt inderdaad. Maar ik mis toch veel functies. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

@K-330 de mindere kijkers nu zal ook meespelen dat het beter beeld is en sneller gebufferd word naar beter beeld, er zijn enkel herhalingen momenteel.

ook het warme weer kan parten spelen als je via wifi kijkt door atmosferische storingen door warmte en koude in de lucht, dat kan je op fm en DAB+ ook soms hebben, dan heb je storingen van signalen van verder af, zoals op DAB+ vanuit Noorwegen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

alles komt goed met de voetbal

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200812_95632364

 

0 Likes
winto
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
It's your ninth party! Say what?! On a roll... Yelo Play-app voor Windows?

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Hoera,nu hopen dat ze nog een pen vinden om alles te ondertekenen.haha

0 Likes
Voordeke
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Warming up? De vlam zit erin. Say what?! On a roll...

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Gisteren grootste deel van de tweede helft van Eupen-Brugge gemist. Stream viel uit en kreeg in de plaats 2 minuten van de match va Oostende die steeds herhaald werden. Heb dan het einde van de match gezien op de Franstalige stream. Beelden zijn inderdaad niet vloeiend.

0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Ook voor mij was het balen omdat de stream uitviel tijdens de tweede helft van Eupen-Club.

Het was een langdurige uitval van 15 à 30'. Ik hoop dat dit éénmalig is en met de startperiode te maken heeft, want zoiets kan natuurlijk niet. Het was daar ook noodweer in Eupen, alhoewel de stortregen tijdens de rust gestopt was.

Ik begrijp ook niet waarom ze op het scherm niet gewoon de beelduitval melden, maar beelden van een andere match tonen, hetgeen erg verwarrend is.

Overigens voldoet de beeldkwaliteit voor mij wel: ik kijk vanaf een computer (macbookpro of mac-mini, met vaste kabel verbonden met het internet, met HDMI-kabel naar LG OLED-TV model 2019  en 18). Nu moet ik tenminste enkel betalen voor wat ik zelf wil: enkel Belgisch voetbal, een optie die TN zijn klanten blijft onthouden. 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

@riji als je van plan bent alleen Eleven te gebruiken, raad ik je zwaar aan een Chromecast te kopen aangezien dit veel gebruiksvriendelijker is dan hele computr set up! 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

@m-jan20 Bedankt, maar ik heb geen gebruiksprobleem met mijn huidige configuratie, waarvan ik denk dat ze de beeldkwaliteit ten goed komt.

Overigens zou voor mij dan eerder ATV van toepassing zijn, maar ik kan verder niets aanvangen met dat bakje.