Beantwoorden
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Hoeveel abonnees heeft Streamz?

Iemand een idee hoeveel abonnees Streamz heeft? Ik heb enkele jaren geleden m'n thesis geschreven over streaming en ik maak nu een klein update maar vind nergens actuele cijfers (alleen dat ze zijn begonnen met +/- 400 000 Play abonnees). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
11 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoeveel abonnees heeft Streamz?

@m-jan20 als je kijkt naar de jaarlijkse of 3 maandelijkse verslagen van telenet met de cijfertjes zie je dat dit telkens zakt het aantal streamz(+) klanten.

dacht dat het de laatste keer rond de 200.000 zat ongeveer.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Hoeveel abonnees heeft Streamz?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Streamz

Aantal gebruikers 430.000

 

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 489
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Hoeveel abonnees heeft Streamz?

In de kwartaalcijfers van Telenet wordt telkens vermeld hoeveel abonnees er zijn die een abonnement hebben via Telenet zelf. Dat waren er in het kwartaalrapport van het 3e kwartaal 2022 (30 september 2022) nog 361.400. Er zijn bij mijn weten geen exacte cijfers bekend hoeveel er Streamz hebben en hoeveel Streamz+.

Bij dit aantal moeten nog wel abonnees opgeteld worden die zich dus niet via Telenet zelf hebben geabonneerd (bijvoorbeeld mensen zonder tv-abonnement of klanten van bijvoorbeeld Proximus, die Streamz ook gewoon via hun nieuwste decoder kunnen bekijken). Hierover is voor zover ik weet nog nooit communicatie geweest door Streamz zelf.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Hoeveel abonnees heeft Streamz?


@Master-Magic  schreef:

@m-jan20 als je kijkt naar de jaarlijkse of 3 maandelijkse verslagen van telenet met de cijfertjes zie je dat dit telkens zakt het aantal streamz(+) klanten.


Denk dat dit inderdaad, zoals aangehaald, de Streamz klanten zijn die rechtstreeks bij Telenet zitten. Wijzelf hadden bijvoorbeeld ook Play, maar hebben dan via Streamz een jaarabonnement gepakt omdat dit indertijd een zeer interessante aanbieding was. Het totaal aantal Telenet Streamz abonnees doen ze altijd zeer mysterieus over. Zal wel rond die 430k schommelen zoals Wikipedia aangeeft, met dus geen groei in bijna 3 jaar tijd wat toch opmerkelijk en moeilijk te geloven is aangezien de dienst (met nog altijd HBO) van exclusief voor Telenet klanten naar iedereen beschikbaar werd.  


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoeveel abonnees heeft Streamz?

@m-jan20 

In mijn directe omgeving hoor ik mensen die dit een maandje nemen en dan opzeggen weer voor de erbarmelijke aanbod en de beeldkwaliteit dat niet echt top is zoals een Netflix en het geluid ook niet echt top is, voor iets minder geld heb je meer via Netflix in betere kwaliteit.

streamz is te duur voor wat het is, moest HBO er niet bij zitten zou het goedkoper zijn vrees ik.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoeveel abonnees heeft Streamz?

Die 430k van Wikipedia staat al sinds 13 september 2020 in één of andere vorm op die pagina en slaat volgens mij op de gerapporteerde Play/Play More-klanten van Telenet op 31 december 2019: 431.300

Streamz zelf publiceert geen gebruikersaantallen.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Hoeveel abonnees heeft Streamz?

En wat maakt het uit,hoeveel klanten STREAMS gebruiken.

Wat ze wel bekendmaken

30% heeft internet aan 150Mbps

33% heeft tussen de 300 tot 1Gbps.

De overige zullen dan nog tevreden zijn met de oudere formules aan 100Mbps

0 Likes
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Hoeveel abonnees heeft Streamz?

@robatoras Totaal naast de kwestie en off-topic? 🙂 

Telenet rapporteert inderdaad enkel over hun klanten met entertainment packs. Hoeveel Streamz klanten de joint venture in totaliteit heeft is een goed bewaard geheim.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoeveel abonnees heeft Streamz?

Zal wel kloppen ik ken mensen die het oude yugo telenet hebben en nu one hebben gekregen met nog altijd streamz er bij

Vrienden nemen altijd een jaar abo 69,95 ben je er van af

 

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 489
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Hoeveel abonnees heeft Streamz?


@m-jan20  schreef:


Zal wel rond die 430k schommelen zoals Wikipedia aangeeft, met dus geen groei in bijna 3 jaar tijd wat toch opmerkelijk en moeilijk te geloven is aangezien de dienst (met nog altijd HBO) van exclusief voor Telenet klanten naar iedereen beschikbaar werd.  


Denk dat er niet heel veel mensen geïnteresseerd zijn in een dienst als Streamz die toch wel duur is in vergelijking met het aanbod. Als je dan ziet wat Netflix, Disney+ en Prime Video leveren voor een (op Netflix na, tenzij je het basic-abo neemt) lager bedrag. Vroeger bracht Prime via Telenet zowat alle films en series in één pakket voor 19,95 euro per maand. Nu is de prijs van Streamz+ nog steeds 19,95 euro, maar je hebt wel een aantal grote filmstudio's waar de films direct naar een andere dienst gaan (zo is James Bond nu bij Amazon Prime Video te bekijken, alles van Disney, 20th Century Studios en Marvel op Disney+, en films van Warner Bros nergens meer...). Buiten Sony en Universal zijn er bij Streamz+ blijkbaar geen contracten meer met grote filmstudio's.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Hoeveel abonnees heeft Streamz?

Wij hebben ook dat jaar abo van €70, en ik deel dat met vriendin dus eigenlijk top deal!

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes