Beantwoorden
Johny-1950
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Jupiler Pro League op Play Sports

Moeten wij nu echt overgaan naar Orange om de JPL te kunnen zien?

Tags (2)
0 Likes
232 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Jupiler Pro League op Play Sports

Eleven besteedt de opnames uit aan Woestijnvis (die dit de voorbije jaren ook al deed).

Het zal wel HD zijn hoor, want noch Eleven, noch Woestijnvis, nog de TV-aanbieders gaan hier een mal figuur willen slaan.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Jupiler Pro League op Play Sports

Als ze internationaal willen doorbreken met de uitzendingen zullen op z'n minst de topmatchen één van de komende seizoenen de overstap moeten maken naar 4K denk ik. Uiteraard zijn al verschillende seizoenen lang alle matchen in normale HD-kwaliteit.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Jupiler Pro League op Play Sports

Het is niet altijd de beste HD kwaliteit, ik kijk soms eens naar feeds voor Telenet van wielerwedstrijden of eens een voetbal wedstrijd dat niet gecodeerd is op satelliet en dan zie ik soms dat de kwaliteit ook niet echt hoog is, en dan word het nog gecomprimeerd op de kabel gezet waardoor de kwaliteit nog zakt, en dan krijg je het beeld dat minder goed is op Telenet.

of ze voor de Belgische voetbal 4K gaan gebruiken vrees ik, hebben ze al veel 4K camera’s en is de kost niet te hoog voor het productie huis en Telenet bv.

je zou dan wel iets van verschil moeten zien dan maar de vraag is of het kan.

er moet ook nog ruimte zijn op de kabel of ze moeten het streamen maar dan is het probleem bij sommige dat hun internet het niet altijd aankan via de telenetbox.

we zullen moeten afwachten wat er gebeurt allemaal, en 8K en 16K zijn al onderweg....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Johny-1950
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Jupiler Pro League op Play Sports

Vandaag 16/07/2020 nog steeds geen officieel antwoord of wij moeten overstappen naar Orange voor de JPL de tijd begint toch wel te korten wij (uw klanten) willen prijzen horen.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Jupiler Pro League op Play Sports

Geduld. Hoe langer Telenet en Proximus wachten om het contract te tekenen, hoe zwakker de onderhandelingspositie van Eleven wordt. Vergeet niet dat Eleven wel moet akkoord gaan met Proximus en Telenet, handers wordt het een zware financiële kater voor hen.

Het spel wordt slim gespeeld, komt wel goed.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Jupiler Pro League op Play Sports


@Steven-E  schreef:

Geduld. Hoe langer Telenet en Proximus wachten om het contract te tekenen, hoe zwakker de onderhandelingspositie van Eleven wordt. Vergeet niet dat Eleven wel moet akkoord gaan met Proximus en Telenet, handers wordt het een zware financiële kater voor hen.

Het spel wordt slim gespeeld, komt wel goed.


Klopt. En de huidige rechtenhouders zijn nog altijd in hun gat gebeten omdat:

1) ze het contract kwijt zijn

2) er geen compensatie komt vanuit de Pro League voor alle afgelast matchen (waarde ongeveer 20 miljoen euro voor Telenet, Proximus en VOO samen)

 

Alles gaat in een stroomversnelling komen vanaf dat Proximus of Telenet een akkoord heeft. Voor Orange hebben deze aanbieders geen schrik aangezien er nog altijd veel klachten zijn over hun gebrekkige klantenservice en rotslechte decoder. En zoals je zelf ook aangeeft heeft Eleven Sports de grote operatoren nodig om veel geld te recupereren. De kans dat Eleven Sports 103 miljoen kan per jaar kan ophalen door samenvattingen te verkopen aan een open net (zoals vtm, vier of één), aangevuld met de akkoorden met KBC, Orange en de inkomsten van hun OTT-abo (online) is heel klein.

 

Vergeet ook niet dat Eleven Sports nog altijd een negatief eigen vermogen heeft na 5 jaar, wat inhoudt dat ze vorig boekjaar wel 1 miljoen euro winst maakten, maar nog wel een verlies van de eerste jaren hebben staan van ongeveer 11 miljoen euro. Eleven Sports kan volgens mij gewoon niet overleven zonder akkoord met de grootste operatoren.

 

Voetbalkrant meldt ondertussen wel dat zowel Telenet als Proximus dicht bij een akkoord zouden staan. Anderzijds is het sowieso nog wachten of de competitie wel kan starten op 8 augustus.

 

De bekerfinale op 1 augustus wordt uitgezonden op Sporza als ik me niet vergis en de promotiefinale tussen OHL en Beerschot kan een dag later ook bekeken worden via Play Sports.

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Jupiler Pro League op Play Sports


@Johny-1950  schreef:

Vandaag 16/07/2020 nog steeds geen officieel antwoord of wij moeten overstappen naar Orange voor de JPL de tijd begint toch wel te korten wij (uw klanten) willen prijzen horen.


Je hoeft niet over te stappen om het Belgisch voetbal te kunnen bekijken. Begin augustus kan je ook online een abonnement nemen voor 109 euro per jaar voor al het Belgisch voetbal via de 3 nieuwe kanalen die je dan online kan bekijken. En de kans dat er een akkoord komt tussen Telenet en Eleven Sports is ook vrij groot. Eleven Sports is amper (lees: niet) levensvatbaar zonder akkoord met Telenet en Proximus

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Jupiler Pro League op Play Sports

er moet onderhandelt worden met meer aanbieders  daardoor duurt het langer maar komt in orde. moest  als er toch  geen akkoord komen   kan je online 1 maand of een jaar abo pakken  en voetbal op  tv  kijken. natuurlijk van een grote aanbieder gaan ze meer willen krijgen omdat hij meer klanten heeft tegen kleine aanbieder zal de prijs lager liggen dat is logisch en vlugger in orde

0 Likes
Johny-1950
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Jupiler Pro League op Play Sports

Proximus heeft ook betaald nu telenet nog maak toch bekend hoeveel het ons gaat kosten om de JPL te kunnen zien?

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Jupiler Pro League op Play Sports

de prijs zal in buurt van de prijs dat nu gevraagd wordt hou er wel rekening mee dat nog andere sporten worden getoond op telenet  zeker de F1  is veel duurder geworden en veldrijden  en de nba golf  ....... mag je zeker niet vergeten. het goedkoopste pak kan het niet zijn dat weet iedereen als je meer aanbied dan de rest

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Jupiler Pro League op Play Sports


@Johny-1950  schreef:

Proximus heeft ook betaald nu telenet nog maak toch bekend hoeveel het ons gaat kosten om de JPL te kunnen zien?


Als Telenet een akkoord sluit met Eleven Sports Network, zal de prijs van Play Sports zeker niet dalen. Als je enkel Belgisch voetbal wilt kijken zal het goedkoopste abonnement het OTT-abo zijn via de website van Eleven Sports (vanaf augustus 109 euro voor een gans jaar Belgisch voetbal).

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Jupiler Pro League op Play Sports


@Master-Magic  schreef:

er moet ook nog ruimte zijn op de kabel of ze moeten het streamen maar dan is het probleem bij sommige dat hun internet het niet altijd aankan via de telenetbox


Stiekem hoop ik dat we gaan kunnen kijken via de Eleven Sports app (ook op Apple TV beschikbaar), en deze gaat betere kwaliteit geven denk ik (wie weet zelfs 4K). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
harry8
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Topicvreter! Warming up? Topicwurm! De vlam zit erin.

Jupiler Pro League op Play Sports

Ze krijgen nog enkele dagen...en dan is het over...

0 Likes
Johny-1950
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Jupiler Pro League op Play Sports

Telenet de tijd van afwachten is voorbij nu verwachten duizenden klanten een beslissing over het uitzenden van de JPL ja of neen en aan een schappelijke prijs.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Jupiler Pro League op Play Sports

Awel, ik vind dit knap van Telenet.

Ze laten zich niet onder druk zetten, ook al dringt de tijd.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes