Beantwoorden
Johny-1950
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Jupiler Pro League op Play Sports

Moeten wij nu echt overgaan naar Orange om de JPL te kunnen zien?

Tags (2)
0 Likes
232 reacties
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Jupiler Pro League op Play Sports

Het probleem is dat Telenet zich onaantastbaar voelt. Bij de lancering van Eleven Sports een aantal jaren geleden voor buitenlands voetbal verloor Telenet vele rechten aan hen. Ook toen waren er veel klachten dat deze zenders snel moesten toegevoegd worden aan het aanbod. Het duurde tot in december, wat volgens mij nooit zo lang zou geduurd hebben als er velen hun abonnement zouden opzeggen.

 

Bij de jaarlijkse prijsverhogingen zijn er ook altijd duizenden klanten die zeggen dat ze vertrekken. Toch valt hier bij kwartaalresultaten amper te merken dat er zoveel klanten zouden vertrokken zijn.

 

Ook nu weer: iedereen op internet klaagt over het feit dat ze nog geen akkoord hebben. Maar hoeveel mensen hebben er werkelijk al Play Sports stopgezet en eventueel alles stopgezet en overgestapt naar bijvoorbeeld Orange of Proximus? Waarschijnlijk een heel klein aantal, want anders was dat akkoord er al lang.

0 Likes
eddy1960
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Jupiler Pro League op Play Sports

Indien dit werkelijk zo is dat Telenet zich onaantastbaar voelt, wat kan, dan is dit een zeer gevaarlijk gevoel op langere termijn. Ok klopt bij prijsverhogingen ook heel felle kritiek en ik ga eruit en zo verder.  Maar er is een wezenlijk verschil tussen prijsverhoging en het voetbal niet meer tonen of zolang wachten om iets concreets mee te delen.  Dan ben ik er zeker van dat er heel veel abonnees gaan overstappen indien geen voetbal en het is nu daadwerkelijk al bezig het mag zelfs nog duurder zijn, dit is mijn mening. Telenet moest afgekomen zijn met persverklaringen of uiterlijk die dag nemen we een beslissing. Nu worden we al een hele tijd in het ongewisse gelaten we zijn aan het onderhandelen is het maar dat weten we al maanden en een goede week voor de eigenlijke start (?) van de competitie verdienen de jarenlange trouwe abonnes van telenet dit niet. Ik zou haast de woorden "gebrek aan respect voor de klanten" in de mond nemen. Ja dan komen we idd.dichtbij de onaanstastbaarheid. 

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Jupiler Pro League op Play Sports

de kanalen van buitenlandse eleven sport worden verplaatst naar een nieuw nr 215, 216, 217   vanaf 3 augustus 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Jupiler Pro League op Play Sports

Het probleem begint bij het feit dat de Jupiler Pro League er een 2de keer voor kiest om de rechten te verkopen aan een speler zoals Eleven Sports. Ik ben geen voetbalkenner/fan, maar als ik me niet vergis hebben ze de jaren ervoor de rechten verkocht aan Proximus en Telenet samen. Eleven Sports wil hier uiteraard ook aan verdienen. De supporter komt duidelijk niet op een eerste of tweede plaats.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Jupiler Pro League op Play Sports


@luc55  schreef:

de kanalen van buitenlandse eleven sport worden verplaatst naar een nieuw nr 215, 216, 217   vanaf 3 augustus 


En nu staan ze op 212, 213 en 214. Dat is volgens mij geen toeval.

Wordt dus waarschijnlijk vanaf maandag:

200-207: Play Sports 1-8

208: Play Sports Golf

210-211: Eurosport 1-2

212-214: Eleven Pro League 1-3 (huidige kanaalnummers van Eleven Sports 1-3)

215-217: Eleven Sports 1-3 (nieuw kanaalnummer)

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Jupiler Pro League op Play Sports

de nieuwe pro league eleven kanalen zitten al enkele weken op de kabel, ze zaten zelf een tijdje open als test,

dit was te voorspellen dat er een verschuiving kwam 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Jupiler Pro League op Play Sports

Nieuwe update: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200729_97451501 

 

Met toch toevallige reclame boven...

Screenshot 2020-07-30 at 14.19.19.png

 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
eddy1960
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Jupiler Pro League op Play Sports

Donderdag een bod gedaan wow na maanden onderhandelen en maand na Orange (de kleine speler).  Echter nog steeds geen deal.  Nog vijf dagen want reken het weekend niet mee. Gelukkig doen de abonnees er niet zo lang over om hun rekening te betalen. Ik heb alvast een maandabonnement op Eleven sport. Zoals verwacht kan het niet tippen aan telenet. Ondertussen reklame gezien van Orange deze week ben je bij telenet kom dan over naar Orange voor belgisch voetbal. Blijkbaar omdat ze hier toch zoveel klanten hebben liggen ze er niet van wakker om er wat te verliezen.  In deze context zou ik zeggen denk eens terug aan het begin telenet toe je wel moest vechten voor klanten. Telenet, enz.is er door de klanten zonder besta je gewoonweg niet. Verzorg u klanten, respecteer ze, duidelijk niet gebeurd met het voetbal ongeacht of er nu wel nog een late deal komt. En ja de Jupiler Pro League is een lachtertje, een zootje ongeregeld, more money is alles wat telt.  Ieder jaar zijn er problemen vlak voor de start (niet corona) van de competitie.  Ook zij treffen misschien wel de grootste schuld zie je alleen toch in Belgie.  Het ene al lachwekkerder dan het ander.  Telenet is het beste qua beeld, qua infrastructuur, internet maar nu zijn ze flink tekort geschoten qua respect naar hun klanten ze zo op de proef stellen en nog steeds o,geacht of er al dan niet toch een deal komt. 

0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Jupiler Pro League op Play Sports

Waar zien jullie dat er plaats is gecreëerd voor 3 extra kanalen, op de 'nieuwe' Tvbox zie ik hier niets hoor, ook geen melding bij het zappen, zoals ik elders ook al heb opgevangen.

Follow the White Rabbit
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Jupiler Pro League op Play Sports

@Umbra666 op de kabel zelf met een kabel tuner scan door een niet telenet box, wat verstaan we daar onder, een digitale tv met DVB-C tuner bv of een ontvanger van een ander merk dat werkt op linux enz.

dat ze er zijn is bewezen want heb die zelf ingescand en orange gebruikt die kanalen, het is enkel de codering er bijzetten voor telenet en ze zijn actief en dan in de zenderlijsten van telenet toevoegen onder de respectievelijke nummers die hier al genoemd zijn op het forum, 

van zodra dat telenet een overeenkomst heeft worden de zenders aangepast en kan je het bekijken, op de digicorder/box eerst en paar uur later of dag later op de telenet box.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Jupiler Pro League op Play Sports

@Master-Magic oké, maar velen zagen dit als een goed teken, maar uiteindelijk is dit gewoon voor orange. Was daarom nogal verwarrend, ik dacht dat m'n echt bedoelde dat Telenet reeds op tv-gids dit aangepast had bij sommigen.

Follow the White Rabbit
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Jupiler Pro League op Play Sports

@Umbra666 neen, maar het is al voor handen, telenet moet nog amper iets doen als de overeenkomst getekend is, das het voordeel er aan, als ze net een dag voor de start van de competitie een overeenkomst tekenen dan is het enkel de codering er opzetten van telenet en in de tv gids toevoegen en de klant hebben ze ook.

de vraag prijs voor telenet zal ook veel groter zijn dan orange moet betalen doordat orange veel minder tv klanten heeft dan telenet, ze berekenen een bepaalde kost per klant dat digitale tv kijkt.

want elke digitale kijker is een mogelijke nieuwe klant voor de voetbal kanalen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Jupiler Pro League op Play Sports

Lijkt me ook meer dan logisch in deze tijden, dat dit snel geregeld kan zijn, is met veel technische dingen, vaak is alles reeds in orde, is het vaak enkel  wachten qua rechten en administratief gerompslomp.

Tuurlijk zal Telenet meer moeten betalen, Proximus misschien nog meer, die hebben het toch weer net wat sneller aangepakt en naar de klant toe, ook fijner.

Als nog maar de helft vd Play Sports klanten een online abonnement neemt op Eleven + het reeds overeengekomen contract met Proximus en Orange, zullen ze er wel uitkomen zeker. Al zou ik het liever gewoon via PS kunnen zien, vind Eleven serieus minder op vlak van verslaggeving, geen voor en nabeschouwing...Ach ze hebben nog 5 dagen e.

Follow the White Rabbit
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Jupiler Pro League op Play Sports

@Umbra666 vraag me af, er loopt ook nog een rechtszaak met telenet en de pro league voor het geld dat telenet terug wilt, misschien doen ze daardoor wat moeilijker met telenet. 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Jupiler Pro League op Play Sports

@Master-Magic juist, dat zal een vd struikelblokken zijn, maar was toch zelfde voor Proximus. Ach we weten ondertussen al dat Telenet niet de makkelijkste blijkt te zijn op onderhandel-vlak, sinds die Amerikaan is het net iets meer $ en de rest zal wel volgen...of niet. Internetsnelheid, sport en hun tv-theek (HBO, films, Vlaamse topseries...) waren toch wel hun paradepaardjes, heb de indruk dat ze stilletjes aan hun grip aan het verliezen zijn. Kan ook schijn zijn, mr Eleven is toch een nachtmerrie van Telenet, Proximus lijkt net iets meer de hand te reiken.

Follow the White Rabbit
0 Likes