Beantwoorden
Johny-1950
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Jupiler Pro League op Play Sports

Moeten wij nu echt overgaan naar Orange om de JPL te kunnen zien?

Tags (2)
0 Likes
232 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Jupiler Pro League op Play Sports


@riji  schreef:

Een kleine feedback: ik heb gisteren de match Brugge-Charlerloi gezien: vanaf de website van Play Sports (browser Safari) met een computer (MacbookPro) met HDMI-kabel naar een LG-TV (65", 4k).


U bedoelt waarschijnlijk vanaf de website van Eleven 😉 

 

Ik heb overigens ook de eerste match gezien, weliswaar via de Eleven app voor Apple TV, en dit zag er ook goed uit. Jammer dat er (nog) geen 4K is 🙂 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Yveke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 29
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Jupiler Pro League op Play Sports

samsung Smart Tv is Tizen..

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Jupiler Pro League op Play Sports


@m-jan20  schreef:

@riji  schreef:

Een kleine feedback: ik heb gisteren de match Brugge-Charlerloi gezien: vanaf de website van Play Sports (browser Safari) met een computer (MacbookPro) met HDMI-kabel naar een LG-TV (65", 4k).


U bedoelt waarschijnlijk vanaf de website van Eleven 😉 

 

Ik heb overigens ook de eerste match gezien, weliswaar via de Eleven app voor Apple TV, en dit zag er ook goed uit. Jammer dat er (nog) geen 4K is 🙂 


Ik heb ook even een maandabonnement afgesloten om te kijken of dit een alternatief is voor mijn schoonvader, voor het geval er geen overeenkomst komt.

 

Ik vond de resolutie en compressie op de Apple TV goed meevallen, maar wat me wel stoort is dat het beeld veel minder vloeiend is dan bij een echte TV uitzending.  Het verschil is echt groot.  Je geraakt er na een paar minuten kijken wel aan gewend. Voor een voetbalmatch is dit misschien nog aanvaardbaar, maar zo zou ik geen films willen zien.  Enfin, laat ons hopen voor de voetbalfans dat dit maar een tijdelijke oplossing hoeft te zijn.

 

@Yveke ook vernomen van enkele andere Samsung TV eigenaars: zij hebben ook het probleem met het witte beeld.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Jupiler Pro League op Play Sports

@Steven-E de niet vloeiende beelden heb ik opgemerkt bij de feed voor eleven via satelliet ook 😉

de ontvangst op 10 oost was niet mogelijk met een schotel kleiner dan 150cm doorsnede, op mijn ontvanger was het ook nipt met 90 cm doorsnede, 

kwaliteit via satelliet is al paar keer door dat productie maatschappij al gebleken dat ze in veel te lage bitrate doorsturen in HD, 

al eens beelden gezien van het wielrennen vorig jaar van Telenet in west Vlaanderen ergens en de bitrate daarvan lag bijna even hoog als de bitrate van de oorspronkelijke HD uitzending op Telenet zelf, zelfde mpeg4 HD enz.

wat zich in beeldkwaliteit te laag laat zien 😞 

er is nog veel werk daar.

er is voor buitenlandse voetbal soms betere kwaliteit te zien.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Jupiler Pro League op Play Sports

Ik bedoelde natuurlijk de website van Eleven Sports ipv Play Sports, sorry.

In verband met de beeldkwaliteit, die ik wel OK vond: zouden jullie mindere bevindingen kunnen te maken hebben met het gebruik van een app.?

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Jupiler Pro League op Play Sports

Ik gebruikte geen app op een smartphone, maar de native app op Apple TV. Ik ben wel nogal kritisch voor zo’n dingen.  Als je dichter op het scherm gaat kijken zie je toch wel dat de compressie vrij doorgedreven is, dus @Master-Magic dat zal ook wel door de lage bitrate worden veroorzaakt.
Enfin, we kunnen nu wel zien wanneer het "goal" is 🙂

 

Wat ik wel postitief vind aan de Apple TV app is de gebruiksvriendelijkheid. Geen gedoe met casting, wat ik aan mijn schoonvader ook niet uitgelegd zou krijgen...


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Jupiler Pro League op Play Sports

Hier nu vierde match aan het kijken via site en laptop via HDMI verbonden met tv (24/7 verbonden met tv). En zie toch ook duidelijk verschil met vb zenders play sports en Eleven via Telenet tvbox, lijkt met never Full HD, ook al bij elke wedstrijd buffering en gaat resolutie even naar 240p ofzo, allesinds zeer belabberd. Soms moet ik site sluiten en terug aanklikken om terug te kunnen kijken, want pagina herladen doet niets. Ik vind dit alles ok voor een gratis stream, maar niet voor een betalende dienst uit België.

Follow the White Rabbit
0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Jupiler Pro League op Play Sports

@Umbra666 Is je laptop met (UTP-)kabel verbonden met het internet?

 

0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Jupiler Pro League op Play Sports

@riji nee, maar haal vlot de 270Mbps en bij vele andere streams of wat ook niks problemen.

Follow the White Rabbit
0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Jupiler Pro League op Play Sports

Misschien toch eens bekabeld proberen?

Ik vraag mij nu af waarom ik wel gunstige bevindingen heb: kwaliteit van de computer (MacbookPro) of van de TV (LG OLED 2019 65")?

0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Jupiler Pro League op Play Sports

@riji  bekabeld speelt hier geen rol, aangezien internetsnelheid het probleem niet is. Daarnet bij Zulte-Genk was het dramatisch, laatste 10min 3x buffering en zit er telkens delay op. Hopend op een feiloze match kvm-rsca...me ik betwijfel het.

Follow the White Rabbit
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Jupiler Pro League op Play Sports

Vreemd, ik heb dezelfde match bekeken. Weliswaar via Apple TV, maar ik vermoed dat dit dezelfde streams zijn. Geen enkele hapering.

 

Internetsnelheid is één ding, stabiliteit is nog iets anders. Probeer toch maar eens met een kabel.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Jupiler Pro League op Play Sports

@Steven-E idd voornaamste is dat je het kan bekijken, maar er zijn mensen die heel erg veel klagen van de beeldkwaliteit op telenet van de voetbal, en als het bij eleven even slecht of voor sommige even goed is scheelt dat veel,

ik zie bv zeer snel het beeldverschil, de ene zijn ogen zijn niet zo scherp dan bij andere.

je kan op een 4K tv ook dit resultaat hebben, de ene ziet geen verschil tussen een full HD tv en 4K en ik zie het bv wel direct.

ik heb op satelliet 4K demo zenders en dan ook HD zenders en op een Full HD tv zie ik wel degelijk verschil in beeld.

enfin, we gaan effe offtopic nu, terug naar het onderwerp voetbal 😛


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Jupiler Pro League op Play Sports


@Steven-E  schreef:

Ik gebruikte geen app op een smartphone, maar de native app op Apple TV. Ik ben wel nogal kritisch voor zo’n dingen.  Als je dichter op het scherm gaat kijken zie je toch wel dat de compressie vrij doorgedreven is, dus @Master-Magic dat zal ook wel door de lage bitrate worden veroorzaakt.


Vergeleken met bijvoorbeeld Netflix, is de kwaliteit van Eleven (maar ook van Play Sports of andere live verslaggeving) ronduit erbarmelijk. "Van ver" zag het er goed uit, goed genoeg. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ranger1965
Professional Beetjesweter
Berichten: 24
De vlam zit erin. All I want for X-mas is YOU π-DAY! Wereld gedichtendag

Jupiler Pro League op Play Sports

Waarom zijn er drie plaatsen vrijgemaakt, terwijl eleven maar twee kanalen heeft?

0 Likes