Beantwoorden
nicovanaken
Freshman Beetjesweter
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Minder voetbal op Play Sports vanaf seizoen 2025-2026

Vandaag kreeg ik een mail van Telenet. Als voetballiefhebber vond ik het niet meteen opbeurend.

Vanaf 1 juli verdwijnt DAZN uit het aanbod en als dit op 25/07, bij de start van de nieuwe voetbalcompetitie nog steeds het geval is, zal men maandelijks € 5 korting krijgen op het Play Sports-abonnement. Eén week vroeger start trouwens al het voetbal op DAZN met de Belgische supercup tussen Union en Club Brugge. Deze wedstrijd kunnen we dan ook al niet meer volgen.

Play Sports heeft voor de voetballiefhebber nog de voetbalrechten van de Premier League, de Eredivisie en daar komt nu nog de Bundesliga bovenop. Champions League, Europa League en Conference League zijn er ook nog, maar als voetballiefhebber kun je hiervoor nog vrij goed terecht op de open zenders.

Wat is € 5 korting als je zoveel moet verliezen? Je verliest niet enkel Belgisch voetbal uit 1A, maar ook 1B voor de liefhebbers, maar ook heel wat ander Europees topvoetbal.

Bijgevolg wonen wij met 3 personen thuis en hebben we 1 digicorder en 2 aangekochte digiboxen. Vanaf september is Play Sports daar ook niet meer op te ontvangen.  De nieuwe tv-boxen kun je enkel nog maar huren en dat betekent voor ons gezin ook nog eens een flinke maandelijkse meerkost.

En dan zijn er ook nog tv-storingen waarvoor de technieker van Telenet een opmerking heeft gemaakt en waar Telenet nog steeds geen gevolg aan heeft gegeven...

De kans om het pakket op te zeggen wordt daardoor een heel stuk groter.

Tags (1)
27 reacties
Stevie
Freshman Beetjesweter
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Jij HEBT tenminste al een mail ontvangen. Ik nog helemaal niets.

Dirk_H
Professional Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Ik geef geen cent voor die andere bril. Wat kan mij het Engelse voetbal en formule 1 schelen. Het wordt bye play sports en mogelijk bye Telenet.

Dirk_H
Professional Meerweter

Ik ook, bye play sports

Dirk_H
Professional Meerweter

Zonder Belgisch voetbal heb ik geen bal aan play sports. Kan ik het nu opzeggen en terugnemen als ze een deal hebben?

VERTIGO123
Experienced Weetjesweter
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Ik doe dat elk jaar: in mei abo opzeggen en eind juli opnieuw abo nemen.

Twee maanden uitgespaard.

Je kan dat zelf doen via je account, je moet niet eens de helpdesk contacteren.

Dirk_H
Professional Meerweter

Ik heb het voor Belgisch voetbal en NBA. Dus voor mij is dat 20€ weggesmeten geld.

Dirk_H
Professional Meerweter

Die onnozele lawaai stinkende auto’s interesseren me geen bal

Dirk_H
Professional Meerweter

Vlaamse voetbal, je kent er blijkbaar ook niet al te veel van 😉🤣

K-330
Professional Veelweter
Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! WOW! De magic number!

Pff, hier zitten er er velen bij die een kort lontje hebben.

Mensen, de onderhandelingen zijn nog volop aan de gang tussen de telco’s en DAZN. Leer wat geduld te oefenen. Bij Telenet is men goed van bewust dat ze veel klanten kunnen verliezen, als de JPL niet meer in de Play Sports aanbod is.

https://www.gva.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal-ook-niet-meer-op-telenet-en-proximus-het-lijkt-er-...

DAZN vraagt teveel voor wat ze minder hebben betaald. Ieder moet nu water bij de wijn doen, om tot een goede oplossing te komen. En terecht dat Telenet en anderen niet meer willen betalen. En een apparte abo erbij is ook duur. Iedereen let terecht op zijn centen!

Misschien dat ze beter het Bel. voetbal alleen aanbieden dan geen JPL. En bij DAZN kennen ze er ook wat van met die overdreven reclames tijdens de match. Beeld vervuiling noemt men dat…

Jongens, rustig afwachten…

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@K-330  Idd, gebeurt elke 4 jaar met de voetbal bij Proximus en Telenet, er zal wel een akkoord komen, stel dan tot dan je abbo uit tot er een overeenkomst is voor de Vlaamse voetbal.

hier komen klagen helpt niet veel want Telenet reageert niet.

er zitten enkel mods dat het forum in goede banen houd.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
VERTIGO123
Experienced Weetjesweter
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Ik zal toch nooit een abo bij DAZN nemen... je moet Trustpilot eens bekijken... DAZN echt een bende oplichters en streamingkwaliteit NUL!

luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Jullie wachten beter de onderhandelingen af 

Door op te zeggen gaat het de verkeerde kant gaan en zal er per maand meer moeten gevraagd worden om alles te dekken 

Telenet heeft zijn klanten op de hoogte gebracht en zo hoort het dat er geen beeld kan zijn bij de start is groot maar dat hoort bij onderhandelingen 

Play sport is ook Veldrijden , formule 1 , motorsport , tennis , hockey , golf , volleybal en belgisch basketbal 

Daarmee die 5 euro is goede oplossing wand later zal er toch weer meer bij moeten komen om alles te deken 

Dazn heeft laten weten dat ze deze keer uit de kosten moeten komen dat lukte de vorige keren niet 

En als je in de buurlanden ziet zijn we nog altijd het goedkoopste van allemaal met alle sporten wat we aanbieden 

Daar moet je ook rekening houden het is niet alleen voetbal maar zijn nog sporten dat Dazn aanbied en zal alles of niets zijn zeker nu 

nicovanaken
Freshman Beetjesweter
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Ik heb een profiel op DAZN, maar geen abonnement. Ik heb de app geïnstalleerd en volg nu het WK voor clubs regelmatig. Dit is gratis en de beeldkwaliteit valt wel mee, ook al kun je nu ook al gaan voor Premium kwaliteit door je te abonneren.

Wij hebben nu een sociaal abonnement voor internet en enkele dagen geleden kreeg ik het bericht dat mijn telemeter op 90 % stond. Gelukkig was dat één dag voor het verstrijken van de maand. Dit is dit het grootste nadeel om te gaan streamen. Daarom hoop ik dat alles bij het oude blijft.

Ik hoop dat Telenet met een oplossing komt voor minstens de start van de competitie. Ik hoop uiteraard ook op een oplossing, zodat ik de supercup ook zou kunnen meepikken.