25.220
netweters
|
155.581
antwoorden
|
21.025
vragen
|
Vandaag kreeg ik een mail van Telenet. Als voetballiefhebber vond ik het niet meteen opbeurend.
Vanaf 1 juli verdwijnt DAZN uit het aanbod en als dit op 25/07, bij de start van de nieuwe voetbalcompetitie nog steeds het geval is, zal men maandelijks € 5 korting krijgen op het Play Sports-abonnement. Eén week vroeger start trouwens al het voetbal op DAZN met de Belgische supercup tussen Union en Club Brugge. Deze wedstrijd kunnen we dan ook al niet meer volgen.
Play Sports heeft voor de voetballiefhebber nog de voetbalrechten van de Premier League, de Eredivisie en daar komt nu nog de Bundesliga bovenop. Champions League, Europa League en Conference League zijn er ook nog, maar als voetballiefhebber kun je hiervoor nog vrij goed terecht op de open zenders.
Wat is € 5 korting als je zoveel moet verliezen? Je verliest niet enkel Belgisch voetbal uit 1A, maar ook 1B voor de liefhebbers, maar ook heel wat ander Europees topvoetbal.
Bijgevolg wonen wij met 3 personen thuis en hebben we 1 digicorder en 2 aangekochte digiboxen. Vanaf september is Play Sports daar ook niet meer op te ontvangen. De nieuwe tv-boxen kun je enkel nog maar huren en dat betekent voor ons gezin ook nog eens een flinke maandelijkse meerkost.
En dan zijn er ook nog tv-storingen waarvoor de technieker van Telenet een opmerking heeft gemaakt en waar Telenet nog steeds geen gevolg aan heeft gegeven...
De kans om het pakket op te zeggen wordt daardoor een heel stuk groter.
@Hofkens schreef:
@Kcquipor schreef:Stiekem is het kanaal van Play Sports 6 toegevoegd aan het sport pakket.
Wel raar om te zien want had persoonlijk 9 verwacht ipv 6, omdat Golf technisch gezien 6 is (omdat PS Premier League ook 5 is als er CL is)Het zenderlogo in de app is ondertussen bij Play Sports Premier League ook gewoon terug aangepast naar Play Sports 5. Wel raar dat de opeenvolgende nummering van kanalen in de app dan Play Sports 1, 2, 3, 4, 5, Golf, 6, 7 en 8 is. Dan had ik de zendernummering toch ook aangepast dat Play Sports Golf opnieuw achteraan het rijtje aansluit.
Golf is Play Sports 5,5 😉
van zolang dat kanaal (premier league) erop staat heeft het altijd in het purper gestaan (EPG) nu zoals de anderen in het wit
Dat zal zijn voor de andere aanbieders aan wie ze play sport hebben verkocht is maar om enkel voetbal uit te zenden
De andere sporten zal geen overeenkomst zijn of mogen niet door verkocht worden zoals de golf , veldrijden ....
Voor de vakantie valt nog goed mee De 750.000
@Koekroeck1 ik betaal ni voor nieuwsartikels🤣
@Master-Magic voor hetzelfde geld zijn het wel lange views e, makkelijk om het naar 3sec te herleiden, denk al die zich aanmeldt, zal wel wa matchen gezien hebben
De korte samenvatting van het artikel van nieuwsblad
Er wordt getwijfeld over de views die 750.000 kijkers
De telecom aanbieders hebben ook twijfels over de cijfers waar internet niet goed ging moest de app terug opnieuw inloggen dat zijn extra views
Maar er is maar 1 klant maar wel 5 views omdat internet niet goed werkte of de app blokkeerde
Wetende dat het totaal abonnees van op de sportkanalen Play Sports, Proximus Pickx Sports, DAZN,... tussen de 350.000 en 400.000 abonnees wordt geraamd, wordt dit een heikele zaak
Dus ze gaan er niet komen aan het bedrag Dazn
Het is duidelijk er is te veel betaald voor belgische voetbal
Ze hebben bang dat Frans scenario dat Dazn zich een stuk terug trekt
En dat de voetbalbond zal dan moeten inleveren zoals in Frankrijk
@luc55 @Maar mijnheer Lorein Van Parijs heeft alle vertrouwen in dat het goed komt, want hij heeft grote vertrouwen in Dazn en ook in de ceo van Dazn. Het geld komt zonder problemen wel binnen.
Een twijfelachtig geval…
Wie toch nog zijn jaarabonnement wenst te cancelen, dit is mogelijk door de verandering vd uitzendingen Challenger Pro League matchen, 4 ipv 8. Dit is hun reactie.
Hier de mail:
Ik kan de afbeelding niet bekijken, maar het is logisch dat ze die mogelijkheid moeten aanbieden. Waarom denk je dat de overheid er zich mee moeit? Eerst verkondigen dat ze alles uitzenden en nu is dat niet het geval. Dazn is er een potje van aan het maken.
@Koekroeck1 schreef:Ik kan de afbeelding niet bekijken, maar het is logisch dat ze die mogelijkheid moeten aanbieden. Waarom denk je dat de overheid er zich mee moeit? Eerst verkondigen dat ze alles uitzenden en nu is dat niet het geval. Dazn is er een potje van aan het maken.
De afbeeldingen zijn inderdaad nog niet zichtbaar omdat deze eerst door moderatoren goedgekeurd moeten worden.
En het klopt inderdaad dat DAZN er een stevig potje van aan het bakken is. Ineens nog maar de helft uit 1B uitzenden, terwijl ze de vorige jaren alles uitzonden. En dit dan uiteraard maar verkondigen één week voor de eerste speeldag. Paar jaar geleden hebben ze (toen nog Eleven Sports) zo ook eens een farce gehad toen er meer beloftenploegen werden toegelaten. Ook toen hebben ze pas last minute die matchen toegevoegd. Want dan gingen ze in eerste instantie ook geen enkele thuismatch van een belofteploeg uitzenden, omdat ze een contract hadden getekend voor een 1B-klasse met maar 8 ploegen in plaats van 12 in die tijd dacht ik.