25.330
netweters
|
156.072
antwoorden
|
21.113
vragen
|
Vandaag kreeg ik een mail van Telenet. Als voetballiefhebber vond ik het niet meteen opbeurend.
Vanaf 1 juli verdwijnt DAZN uit het aanbod en als dit op 25/07, bij de start van de nieuwe voetbalcompetitie nog steeds het geval is, zal men maandelijks € 5 korting krijgen op het Play Sports-abonnement. Eén week vroeger start trouwens al het voetbal op DAZN met de Belgische supercup tussen Union en Club Brugge. Deze wedstrijd kunnen we dan ook al niet meer volgen.
Play Sports heeft voor de voetballiefhebber nog de voetbalrechten van de Premier League, de Eredivisie en daar komt nu nog de Bundesliga bovenop. Champions League, Europa League en Conference League zijn er ook nog, maar als voetballiefhebber kun je hiervoor nog vrij goed terecht op de open zenders.
Wat is € 5 korting als je zoveel moet verliezen? Je verliest niet enkel Belgisch voetbal uit 1A, maar ook 1B voor de liefhebbers, maar ook heel wat ander Europees topvoetbal.
Bijgevolg wonen wij met 3 personen thuis en hebben we 1 digicorder en 2 aangekochte digiboxen. Vanaf september is Play Sports daar ook niet meer op te ontvangen. De nieuwe tv-boxen kun je enkel nog maar huren en dat betekent voor ons gezin ook nog eens een flinke maandelijkse meerkost.
En dan zijn er ook nog tv-storingen waarvoor de technieker van Telenet een opmerking heeft gemaakt en waar Telenet nog steeds geen gevolg aan heeft gegeven...
De kans om het pakket op te zeggen wordt daardoor een heel stuk groter.
de interlands zaten volgens mij vorig seizoen ook al bij DAZN,maar toen kon je die kanalen inderdaad nog via play sports ontvangen.
@THB schreef:Ik zie nu dat er op Play Sports geen enkele interland wordt uitgezonden deze week.
Zitten die ook bij DAZN?
Vroeger werden die via Telenet uitgezonden, maar dus waarschijnlijk als onderdeel van de deal met DAZN?
Dan wordt het aanbod van Telenet wel heel magertjes...
Zeker 's avonds in het WE.
Dit weekend een oersaaie PL match gezien (Liverpool - **bleep**nal) en een stukje van het ondermaatse Ajax tegen Volendam en een stukje Chelsea - Fulham... Nogal vlug gezapt en een serie op Netflix bekeken...
Ik mis het Italiaanse en Spaanse voetbal... en straks ook de NBA...
Vorig jaar allemaal vanzelfsprekend...
Ben ook eens benieuwd hoeveel CL matchen Play Sport zal uitzenden...
Buiten de PL zendt Telenet precies altijd een minimum aan matchen uit...
De meeste van hun kanalen worden gewoon niet ingevuld.
Maar DAZN pas ik toch voor... teveel klachten om me heen, zowel over de streaming kwaliteit als over de afwerking van een abonnement...
Ieder WE zendt DAZN 2 gratis matchen uit (gisteren stukje Monaco - Strasbourg bekenen) maar de streamingkwaliteit vind ik iets 'artificieel' hebben. Al is mijn (dure) smart TV slechts 2 jaar oud.
Al moet ik zeggen dat ik bij de uitzending van Play Sport zaterdag ook 2x een onderbreking had waarbij ik melding kreeg dat ik niet meer met internet was verbonden en het beeld dus weg viel... 2x alles heropgestart en toen werkte alles terug...
Afgelopen week ook 1x geen internet en dus geen TV wegens panne in de buurt (werd bevestigd via klantendienst).
Dus duidelijk dat bij Telenet ook zo goed als alles wordt gestreamd (ipv via COAX kabel). Met alle gevolgen van dien ...
Enkel bij Netflix (via de Apple TV 'box') nog nooit problemen gehad.
Inhoud gewijzigd door Christof (mod) | Reden: **bleep**nal is voetbalploeg, bericht was ok
De interlands zitten idd al jaren bij Eleven Sports/DAZN. Deze kunnen nu dus niet meer gevolgd worden via je Play Sports-abonnement. Van de Champions League zendt Play Sports alles uit dat niet op vtm2 wordt uitgezonden. Bij internet-uitval zal je inderdaad geen Play Sports meer kunnen kijken aangezien via de TV Box deze kanalen via IP worden aangeleverd en niet meer via coax, dit ter voorbereiding van het volledig wegvallen van de kanalen via coax op de Digicorders vanaf 1 december.