Beantwoorden
nicovanaken
Freshman Weetjesweter
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Minder voetbal op Play Sports vanaf seizoen 2025-2026

Vandaag kreeg ik een mail van Telenet. Als voetballiefhebber vond ik het niet meteen opbeurend.

Vanaf 1 juli verdwijnt DAZN uit het aanbod en als dit op 25/07, bij de start van de nieuwe voetbalcompetitie nog steeds het geval is, zal men maandelijks € 5 korting krijgen op het Play Sports-abonnement. Eén week vroeger start trouwens al het voetbal op DAZN met de Belgische supercup tussen Union en Club Brugge. Deze wedstrijd kunnen we dan ook al niet meer volgen.

Play Sports heeft voor de voetballiefhebber nog de voetbalrechten van de Premier League, de Eredivisie en daar komt nu nog de Bundesliga bovenop. Champions League, Europa League en Conference League zijn er ook nog, maar als voetballiefhebber kun je hiervoor nog vrij goed terecht op de open zenders.

Wat is € 5 korting als je zoveel moet verliezen? Je verliest niet enkel Belgisch voetbal uit 1A, maar ook 1B voor de liefhebbers, maar ook heel wat ander Europees topvoetbal.

Bijgevolg wonen wij met 3 personen thuis en hebben we 1 digicorder en 2 aangekochte digiboxen. Vanaf september is Play Sports daar ook niet meer op te ontvangen.  De nieuwe tv-boxen kun je enkel nog maar huren en dat betekent voor ons gezin ook nog eens een flinke maandelijkse meerkost.

En dan zijn er ook nog tv-storingen waarvoor de technieker van Telenet een opmerking heeft gemaakt en waar Telenet nog steeds geen gevolg aan heeft gegeven...

De kans om het pakket op te zeggen wordt daardoor een heel stuk groter.

Tags (1)
369 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

14 augustus is vandaag. Vandaag is geen feestdag. Morgen is het vrijdag 15 augustus, dan is het wel een feestdag...

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@WG94 als het weer op een vrijdag zou zijn zoals vorige keer en net voor het weekend dat het zou starten zoals vorige keer dan is het morgen vrijdag en dan zijn we de 15de, 

moest het vandaag al in kannen en kruiken zijn hadden we het al geweten via de kranten en het is nog muisstil, dus verwacht vandaag geen overeenkomst.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Kcquipor
Experienced Meerweter
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! BINGO!

Helaas geen historische deal op deze dag: 

“Snelle oplossing is onwaarschijnlijk”: Belgisch voetbal blijft exclusief bij DAZN, CEO haalt uit naar Telenet en Proximus

https://www.hln.be/belgisch-voetbal/snelle-oplossing-is-onwaarschijnlijk-belgisch-voetbal-blijft-exc...

Hofkens
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

@Kcquipor  schreef:

“Snelle oplossing is onwaarschijnlijk”: Belgisch voetbal blijft exclusief bij DAZN, CEO haalt uit naar Telenet en Proximus

https://www.hln.be/belgisch-voetbal/snelle-oplossing-is-onwaarschijnlijk-belgisch-voetbal-blijft-exc...

Ik vind het dieptriest dat Telenet zelfs geen toenadering zoekt. Vorige maand toen DAZN abrupt de stekker uit de onderhandelingen trok werden we zowaar emotioneel van de historische toneelact van Telenet in een slachtofferrol die Oscarwaardig was. Maar nu DAZN de onderhandelingen met alle operatoren terug opstart, blijft het in Mechelen muisstil...

Umbra666
Experienced Veelweter
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Full speed writing! Een bus vol!

Las het ook net, wou het ook net posten, dus de hoop van velen dat het dit weekend (met start La Liga, Ligue 1,...) wel in orde zou komen, blijkt toch ijdele hoop en aan het artikel te zien ist misschien wel definitief, de telco's halen letterlijk niks voordeel meer uit een deal. Uiteindelijk blij met abo op beide diensten. 

Follow the White Rabbit
Kcquipor
Experienced Meerweter
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! BINGO!

@Hofkens  schreef:

@Kcquipor  schreef:

Ik vind het dieptriest dat Telenet zelfs geen toenadering zoekt. Vorige maand toen DAZN abrupt de stekker uit de onderhandelingen trok werden we zowaar emotioneel van de historische toneelact van Telenet in een slachtofferrol die Oscarwaardig was. Maar nu DAZN de onderhandelingen met alle operatoren terug opstart, blijft het in Mechelen muisstil...

Inderdaad heel triestig van Telenet & Play Sports, en dan pronken met MIDMID dat tot 2028 bij hun blijft en dan met de eerste aflevering direct met Stijn Stijnen. maar we kunnen wel niet kijken naar matchen van Stijn zijn ploeg. 

ik ben al klant van Play Sports sinds de begin jaren van Sporting Telenet, maar begin nu toch ook te twijfelen om gewoon Play Sports op te zeggen, want het enige waar ik geen backup van heb is Premier League, voor de rest van alles op Play Sports vind je wel bij andere providers (F1TV, HBO Max, etc). 

En laten we het doomscenario eens verder bekijken dat Telenet totaal geen deal sluit met DAZN, wat zijn nu dan hun alternatieven? Want ze hadden dit wel beloofd dat ze alternatieven gingen beloven om toch wat meer sport te tonen. Kleiduifschieten? 

Umbra666
Experienced Veelweter
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Full speed writing! Een bus vol!

Uiteindelijk weten wij niet welke partijen het het hardst spelen, dacht in begin DAZN, maar denk nu dan weer eerder de telco's. Zoals ik in begin al zé, voor de telco's ist geen must meer ivm vroeger en DAZN heeft volwaardig platform en ook al zou DAZN met 2 distributeurs een deal moeten maken, de CEO van de Pro League zé eerder al, het moet wel commercieel interessant zijn voor DAZN en daar wringt volgens mij het schoentje, dat de telco's msschn lager dan de bodemprijs bieden.

Follow the White Rabbit
Hofkens

@Umbra666  schreef:

Uiteindelijk weten wij niet welke partijen het het hardst spelen, dacht in begin DAZN, maar denk nu dan weer eerder de telco's. Zoals ik in begin al zé, voor de telco's ist geen must meer ivm vroeger en DAZN heeft volwaardig platform en ook al zou DAZN met 2 distributeurs een deal moeten maken, de CEO van de Pro League zé eerder al, het moet wel commercieel interessant zijn voor DAZN en daar wringt volgens mij het schoentje, dat de telco's msschn lager dan de bodemprijs bieden.

Ik vind het tenenkrommend dat ze bij de telecomoperatoren blijven melken over de hoge kostprijs voor de Belgische voetbalrechten. Enkele weken geleden stond er al een artikel over 20-25 miljoen euro per jaar voor de grootste operatoren (Telenet en Proximus) dat DAZN zou vragen terwijl ze beiden voor de komst van Eleven Sports (nu DAZN) samen nog meer dan 55 miljoen betaalden voor de rechten alleen en dan zelf nog geld moesten ophoesten voor de captatie, commentatoren, ...

Maar tegelijk is er bij Telenet nu wel weer geld genoeg om een nieuwe studio te maken voor hun Studio Live en meteen ook een kopie te maken waar de Franstalige analisten dan hun visie kunnen geven op de Franstalige versie van Play Sports 1 en 2.

En stel dan nog dat 20-25 miljoen euro voor de verspreiding van DAZN Pro League teveel zou zijn in de huidige economische toestand, dan mag de korting voor Play Sports-klanten wel meer zijn da 5 euro per maand denk ik dan.

MAC1
Professional Weetjesweter
O dierbaar België.. Dag van de Chocolade YEAH! CAPSLOCK DAY! Say what?!

De vraag van vele miljoenen, komt er überhaupt nog een overeenkomst met de operatoren?

Hofkens

@MAC1  schreef:

De vraag van vele miljoenen, komt er überhaupt nog een overeenkomst met de operatoren?

Als ik de reactie zie die DAZN vandaag in de media lanceerde, dan vrees ik dat een deal alleszins nog heel veraf is en we niet moeten hopen dat er nog een deal komt voor de interlandbreak en dus al minstens de eerste 6 speeldagen enkel via de app van DAZN te bekijken zullen zijn. En Telenet kennende (het bedrijf dat ooit een reclame had met "het is leuk te weten dat je de snelste bent") zullen zij sowieso weer de laatste operator zijn met een akkoord. Vorige rechtencyclus had Proximus al een akkoord een 3-tal weken voor de eerste speeldag, terwijl Telenet pas 2 uur voor de 2e speeldag een akkoord had. Als ze dat tempo opnieuw aanhouden hebben we via Telenet tegen het kerstvoetbal misschien live beelden.