Beantwoorden
nicovanaken
Experienced Weetjesweter
Handje vol! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Minder voetbal op Play Sports vanaf seizoen 2025-2026

Vandaag kreeg ik een mail van Telenet. Als voetballiefhebber vond ik het niet meteen opbeurend.

Vanaf 1 juli verdwijnt DAZN uit het aanbod en als dit op 25/07, bij de start van de nieuwe voetbalcompetitie nog steeds het geval is, zal men maandelijks € 5 korting krijgen op het Play Sports-abonnement. Eén week vroeger start trouwens al het voetbal op DAZN met de Belgische supercup tussen Union en Club Brugge. Deze wedstrijd kunnen we dan ook al niet meer volgen.

Play Sports heeft voor de voetballiefhebber nog de voetbalrechten van de Premier League, de Eredivisie en daar komt nu nog de Bundesliga bovenop. Champions League, Europa League en Conference League zijn er ook nog, maar als voetballiefhebber kun je hiervoor nog vrij goed terecht op de open zenders.

Wat is € 5 korting als je zoveel moet verliezen? Je verliest niet enkel Belgisch voetbal uit 1A, maar ook 1B voor de liefhebbers, maar ook heel wat ander Europees topvoetbal.

Bijgevolg wonen wij met 3 personen thuis en hebben we 1 digicorder en 2 aangekochte digiboxen. Vanaf september is Play Sports daar ook niet meer op te ontvangen.  De nieuwe tv-boxen kun je enkel nog maar huren en dat betekent voor ons gezin ook nog eens een flinke maandelijkse meerkost.

En dan zijn er ook nog tv-storingen waarvoor de technieker van Telenet een opmerking heeft gemaakt en waar Telenet nog steeds geen gevolg aan heeft gegeven...

De kans om het pakket op te zeggen wordt daardoor een heel stuk groter.

Tags (1)
618 reacties
Hofkens
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

@Umbra666  schreef:

@Hofkens nogal onzin, dat willen opsplitsen omdat ge bij een sportpakket geen voetbal en f1 wilt 🤣 Kunt ge ook per ploeg opsplitsen en per zender enzovoort, enkel wat je echt ziet...Neen is goed zoals nu, alle grote  voetbalcompetities en de Belgische, F1, 2 en 3, top 

@Umbra666 jaren geleden bij het toenmalige Belgacom TV kon je inderdaad een abonnement nemen op je ploeg. Je kon toen voor 10 euro per maand alle matchen uit de Belgische competitie zien van je ploeg of 20 euro per maand voor elke match uit de Belgische competitie. En nogmaals, niet iedereen is geïnteresseerd in pakweg Formule 1 of net enkel in F1 geïnteresseerd. Maar als ze het willen zien moeten ze wel het volledige pakket nemen. Als ze volgend jaar ineens 10 euro duurder worden per maand voor Play Sports omdat ze er 10 sporten bijnemen in hun pakket waar jij geen seconde van wilt zien, zou jij dan tevreden zijn?

Het zou het voor veel veldritliefhebbers die enkel in het veldrijden geïnteresseerd zijn veel aangenamer maken dat ze maar 5 of 10 euro per maand moeten betalen voor alle crossen te kunnen bekijken dan nu ineens 20 euro per maand terwijl Telenet jaren geleden heeft gezegd dat ze NOOIT een klassementscross betalend zouden maken, net omdat het nefast is voor het hele veldritwereldje. Maar nu steken ze ineens alles achter de betaalmuur waar ze de rechten voor hebben. En laten we dan ook vooral niet vergeten dat 20 euro per maand voor het huidige sportaanbod al een volledig scheefgetrokken situatie is tegenover de vorige jaren, waar je voor 25 euro per maand veel meer sporten kreeg.

waterrat1978
Experienced Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Topicvreter!

bij het toenmalige belgacom tv kon je voor 10 euro per maand alle uitmatchen van je favoriete ploeg uit de jupiler pro league zien,
niet de thuismatchen.wanneer je ook de thuismatchen van je ploeg wilde zien,moest je de volle prijs betalen.

wat belgacom tv vroeger ook deed,was een zogenaamde pay-per-view-systeem.
je kon losse matchen aankopen die op je factuur kwamen,maar je had geen abonnementscontract.
je betaalde 8 euro voor een topmatch of 5 euro voor een kleinere match.

wat belgacom tv in de beginjaren deed was als volgt(met de beginjaren bedoel ik bv de periode 2005-2008).
25 euro per maand voor alle matchen van de jupiler pro league(je moest 10 maanden per jaar betalen toen).
15 euro per maand voor elke speeldag de 3 topmatchen uit de jupiler pro league die je niet zelf kon kiezen.

15 euro per maand voor elke speeldag 3 matchen uit de serie a(die je niet zelf kon kiezen),
maar dan was het alleen maar dit.dus bij die prijs had je geen belgisch voetbal erbij toen.

en niet te vergeten.in die tijd waren het nog allemaal jaarcontracten,
die je dus niet zomaar kon opzeggen wanneer je wilde.

Umbra666
Experienced Veelweter
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! De magic number! Full speed writing!

@Hofkens okay ppv kan ik nog inkomen, voor als je echt weinig kijkt is dat wel mogelijkheid, maar opteren om echt enkel te willen betalen voor wat je exht kijkt, dan wil ik enkel maar betalen voor 4 open-net-kanalen fzo, de rest hoef ik niet en ik gebruik bij fitnessabo enkel de loopband en halters, wil ik voor de rest ook niet betalen, ik vind het idee weer van vanalles willen maar er niet voor willen betalen gewoon sneu, het is lux, betalen is de boodschap 😆

Follow the White Rabbit
luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Jij alziend oog. ;-) Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

Op splitsen gaat de prijs niet laten zaken het zal de zelfde prijs blijven en je zal minder krijgen 

Je ziet dit duidelijk aan de buurlanden zitten ook met problemen geraken ook niet aan genoeg abonnees voor hun eigen voetballand 

De Duitse Bundesliga in de uitverkoop tegen belachelijk prijzen dat iedereen mee kan bieden 

https://www.bbc.com/sport/football/german-bundesliga

De France voetbal zelfde geval je kan zelf per maand kijken als je wild 

https://www.carrefour.fr/evenements/ligue-1

Er is 1 land dat zeer goed geregeld heeft zo lang het nog kan natuurlijk dat is Nederland 

Heeft ook de meeste aanbieders en Nederlands voetbal zit soms (gratis ) bij de aanbieder er zijn er 18 die Nederlands voetbal aanbieden 

Maar begint nu ook  op te vallen aanbieders die geen voetbal aanbieden groeien vlugger omdat ze goedkoper zijn voor internet en tv 

Dit zien we overal , veel jeugd heeft geen interesse in voetbal omdat ze liever een andere sport hebben komt door de corona dan is alles zeer vlug verandert 

En dit omdraaien zal niet meer lukken daarvoor hebben ze te lang gewacht en bij de bond zitten ook helemaal geen slimme mensen 

Een geluk dat er ploegen naar een lagere klasse worden gedaan volgend jaar wand zal nog moeilijk worden om het geld op te halen 

https://sporza.be/nl/2025/02/26/eerst-een-overgangsjaar-dan-een-nieuw-concept-dit-is-het-competitief...