Beantwoorden
Steven-E
Experienced Meesterweter
Jij bent een pro! Ere-Krak Krak 2021 Krak 2022

Netflix overdragen naar Telenet: wat met profielen?

Hey,

Ik overweeg de Netflix/Streamz combo te nemen via Telenet.
Eerst een vraagje over de prijs, klopt onderstaande? Denk het wel.

• Ik heb nu Streamz Premium apart (via Telenet): 13,99/maand + Netflix Premium apart (rechtsreeks via Netflix): 19,99 euro maand --> 33,98 maand --> 407,76 jaar
  • Ik overweeg Combo Streamz Premium + Netflix Premium --> 30,49/maand --> 365,88 jaar
  • ter vergelijking Streamz Premium apart "jaarlijks": 10,99 maand  + Netflix Premium apart: 19,99 euro maand --> 371,76 jaar

Stel ik zet mijn Netflix account over naar Telenet, wat gebeurt er met de bestaande profielen?
Ik heb nu dus één Netflix account en paswoord met verschillende gebruikersprofielen. Blijft dit zo?  Maw verandert enkel de facturatie?
Of is het zoals bij Streamz, dat je dan kan inloggen met je Telenet account?  Die optie heb ik nog niet gezien bij Netflix denk ik.

Thanks,
Steven

Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
3 reacties
Hofkens
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

Op de site van Telenet staat hierover het volgende:

Heb je al een Netflix-abonnement?
Geen zorgen. Wanneer je overstapt naar Netflix bij Telenet verhuizen je gebruikersprofielen, kijkgeschiedenis en voorkeuren gewoon mee. Je behoudt bovendien gewoon je login en wachtwoord. Het enige wat jij hoeft te doen is Netflix te bestellen én te activeren via MyTelenet. Je account bij Netflix wordt automatisch gepauzeerd.
Heb je een extra lid in jouw account? Dan kan je die helaas niet mee overzetten naar Telenet.

Dit houdt dus in dat je na activatie via MyTelenet je kijkprofielen behoudt zoals ervoor. Enkel wanneer er nog iemand buiten je huishouden meekijkt (waarvoor je bij Netflix een extra lid kan toevoegen tegen betaling) dat niet meer mogelijk zal zijn en die persoon dus zelf een abonnement zal moeten afsluiten op Netflix.
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Je draagt je Netflix profiel eigenlijk niet over aan Telenet. Je koppelt inderdaad je bestaande profiel.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat de optie "Extra lid" niet mogelijk is indien de facturatie via Telenet verloopt. Als je dat niet gebruikt, dan moet je je daar natuurlijk geen zorgen over maken.

Edit: wat @Hofkens zegt dus 😀

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
Steven-E
Experienced Meesterweter
Jij bent een pro! Ere-Krak Krak 2021 Krak 2022

Bedankt @WG94 en @Hofkens ,

Ik had de info op de Telenet website gelezen, maar aangezien ik de Netflix optie "extra lid" niet kende, vond ik de info over de overgezette profielen nogal verwarrend.
Duidelijk nu! 👍

Ik ga denk ik voor een jaarabonnement bij Streamz. Komt iets duurder uit dan de combo (0,5 euro per maand), maar met een zoon op kot kan die "extra lid" optie wel eens handig zijn.

Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins