Beantwoorden
NietTevreden
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Opzeg van 1 maand gratis Streamz-proefperiode

Wij hebben ingetekend op de 1 maand gratis proefperiode van Streamz. Dit vanaf 6/08.
Om ervoor te zorgen dat dit niet automatisch doorloopt na 6/9, omdat wij op vakantie gaan, heb ik dit gisteren al opgezegd. 
Helaas zag ik dat Streamz onmiddellijk verbroken werd ipv op het einde van de lopende periode. En dan opeens krijg ik een mail van Telenet met een aanrekening van 12 euro!
Wie kan helpen? Via Whatsapp antwoorden ze dat wij dit vroegtijdig verbroken hebben en dus een boete moeten betalen. Niet dus.....
Ik word er moedeloos van om telkens 'in't zak gezet' te worden 😩

 

 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Gratis Streamz proefperiode

6 reacties
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Opzeg van 1 maand gratis Streamz-proefperiode

Langs welke weg heb je ingetekend op deze "gratis proefperiode van 1 maand"?

WG94
Experienced Allesweter
Berichten: 1698
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

Opzeg van 1 maand gratis Streamz-proefperiode

Ik snap je frustratie, maar helaas heb je de overeenkomst duidelijk niet goed gelezen alvorens in te tekenen

Wat met contractduur van de Telenet-diensten? 

Samengevat:

  • De minimale contractduur van Streamz  via Telenet is 1 maand, zelfs als de eerste maand gratis is.
  • Zeg je binnen de die eerste maand op dan
    • is er een opzegvergoeding (10 euro)
    • betaal je voor de dagen dat je Streamz had de abonnementskosten (pro-rata)
      • deze zou ik wel als 0 verwachten aangezien je een proefperiode had, maar ik vrees dat hier de overige 2 euro vandaan komt).
  • Zeg je na de eerste maand op dan betaal je enkel voor de dagen dat je Streamz had (pro-rata).

De voorwaarden via Streamz zelf kunnen anders zijn (daar is het bvb wel per maand), maar het zijn hier de voorwaarden van Telenet die van toepassing zijn als je via Telenet afneemt.

Nu vraag ik me wel af hoe je gisteren een overeenkomst kan opzeggen die pas vandaag in ging, heb je ergens data verwisselt?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Opzeg van 1 maand gratis Streamz-proefperiode

In de kleine lettertjes van de zomerpromo staat het volgende:

"Na afloop van de 1 maand gratis Streamz Premium start automatisch een abonnement van één maand voor de op dat moment geldende prijs van € 12,95 per maand, tenzij je voor afloop van de 1 maand gratis Streamz Premium periode aan de Telenet-klantendienst meldt dat je geen abonnement wenst aan te gaan voor Streamz Premium."

Dus heb je Streamz zoals aangegeven stopgezet via contact met de klantendienst, of heb je dit zelf geannuleerd via MyTelenet? Daarin kan wel het verschil liggen.

WG94
Experienced Allesweter
Berichten: 1698
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

Opzeg van 1 maand gratis Streamz-proefperiode

Ik kan de zomerpromo niet zien (waarschijnlijk omdat ik recent nog Streamz klant was) dus kan inderdaad een uitzondering op de regel zijn hier.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NietTevreden
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Opzeg van 1 maand gratis Streamz-proefperiode

De klantendienst had zich vergist. "Bij een 1 maand gratis Streamz moet je inderdaad geen opzegvergoeding betalen als je dit eerder dan 1 maand stopzet en is dit een fout van het systeem. Wij zullen de kosten hiervan voor je corrigeren."
Gisteren zei een medewerker me iets anders. Maar goed, is nu opgelost. 
En inderdaad, zoals @MartijnS zei, het verschil zal zich wel zitten in rechtstreeks contact met de klantendienst of het zelf via MyTelenet opzeggen.
Moest ik rechtstreeks contact gehad hebben, had die fout niet gebeurd waarschijnlijk.
Dus, wees gewaarschuwd als jullie in de toekomst een proefperiode aangaan! Best gewoon bellen met de klantendienst om vergissingen e.d. te vermijden!

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 3317
Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Opzeg van 1 maand gratis Streamz-proefperiode

Zoals je zegt is een automatisch systeem kan gebeuren hoor hier niet veel van hier

Dus gebeurd niet veel