41879
netweters
|
18388
gesprekken
|
19873
vragen
|
Wij hebben ingetekend op de 1 maand gratis proefperiode van Streamz. Dit vanaf 6/08.
Om ervoor te zorgen dat dit niet automatisch doorloopt na 6/9, omdat wij op vakantie gaan, heb ik dit gisteren al opgezegd.
Helaas zag ik dat Streamz onmiddellijk verbroken werd ipv op het einde van de lopende periode. En dan opeens krijg ik een mail van Telenet met een aanrekening van 12 euro!
Wie kan helpen? Via Whatsapp antwoorden ze dat wij dit vroegtijdig verbroken hebben en dus een boete moeten betalen. Niet dus.....
Ik word er moedeloos van om telkens 'in't zak gezet' te worden 😩
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Gratis Streamz proefperiode
Opgelost! Ga naar oplossing.
Langs welke weg heb je ingetekend op deze "gratis proefperiode van 1 maand"?
Ik snap je frustratie, maar helaas heb je de overeenkomst duidelijk niet goed gelezen alvorens in te tekenen
Wat met contractduur van de Telenet-diensten?
Samengevat:
De voorwaarden via Streamz zelf kunnen anders zijn (daar is het bvb wel per maand), maar het zijn hier de voorwaarden van Telenet die van toepassing zijn als je via Telenet afneemt.
Nu vraag ik me wel af hoe je gisteren een overeenkomst kan opzeggen die pas vandaag in ging, heb je ergens data verwisselt?
In de kleine lettertjes van de zomerpromo staat het volgende:
"Na afloop van de 1 maand gratis Streamz Premium start automatisch een abonnement van één maand voor de op dat moment geldende prijs van € 12,95 per maand, tenzij je voor afloop van de 1 maand gratis Streamz Premium periode aan de Telenet-klantendienst meldt dat je geen abonnement wenst aan te gaan voor Streamz Premium."
Dus heb je Streamz zoals aangegeven stopgezet via contact met de klantendienst, of heb je dit zelf geannuleerd via MyTelenet? Daarin kan wel het verschil liggen.
De klantendienst had zich vergist. "Bij een 1 maand gratis Streamz moet je inderdaad geen opzegvergoeding betalen als je dit eerder dan 1 maand stopzet en is dit een fout van het systeem. Wij zullen de kosten hiervan voor je corrigeren."
Gisteren zei een medewerker me iets anders. Maar goed, is nu opgelost.
En inderdaad, zoals @MartijnS zei, het verschil zal zich wel zitten in rechtstreeks contact met de klantendienst of het zelf via MyTelenet opzeggen.
Moest ik rechtstreeks contact gehad hebben, had die fout niet gebeurd waarschijnlijk.
Dus, wees gewaarschuwd als jullie in de toekomst een proefperiode aangaan! Best gewoon bellen met de klantendienst om vergissingen e.d. te vermijden!
Zoals je zegt is een automatisch systeem kan gebeuren hoor hier niet veel van hier
Dus gebeurd niet veel