Beantwoorden
Wimme46
Professional Beetjesweter
Complimentendag Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

Opzeggen Play Sports, helletocht!

Ik heb een maand gratis Play Sports gehad, ik zeg dit een dag na de vernieuwing stop, ik betaal de maand die komt het abonnement.

Ik neem contact op met telenet en zeg dat dit dadelijk gestopt is maar wel moet betalen.

Dit zal op de volgende factuur verrekend worden, ze willen me geen mail met bevestiging hiervan sturen, het gesprek wordt opgenomen krijg ik als antwoord.

Nu krijg ik de volgende factuur en jawel, niets in vermindering gebracht en dus play sports een maand betaald, niet kunnen zien en niks teruggekregen.

Zijn dit de praktijken die de dag van vandaag worden gehanteerd?

Het is onmogelijk om op de juiste moment iets stop te zetten bij TELENET,

andere of directe abonnementen doen de betaalde periode uit en stoppen dan,

Telenet start graag per direct maar stopt nog liever per direct om toch te cashen.

Another day, another telenet issue....

6 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Het is wellicht frustrerend, maar opnieuw bellen naar de helpdesk is de opdracht. Wees assertief, maar blijf vriendelijk en leg uit dat dit niet kan en dat men eerder al akkoord was om dit in mindering te brengen. Helaas zal je wel weer moeten wachten op je volgende factuur...

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
marcel3X
Freshman Meerweter
Topicwurm! Goed bezig! Say what?! On a roll...

Je moet 't voor de vernieuwing stoppen, daarna betaal je weer voor een maand, je had ook gewoon kunnen kijken, dus niet voor niets betaald...

Het zijn maandabbo's, je was te laat met opzeggen...

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Dat is niet juist @marcel3X, dat is net wat bij Telenet anders is dan bij de streamingdiensten etc.

Bij Telenet zit je net de eerste maand contractueel vast (bij vroegere opzeg betaal je een opzegvergoeding), vanaf de tweede maand kan je elk moment stoppen en krijg je de dagen die je over had terugbetaald.

Wat @Wimme46 gedaan heeft is eigenlijk de meest logische methode.

Goed om te weten: Je hebt een minimale contractduur van 1 maand. Zeg je in die eerste maand op? Dan wordt je abonnement meteen stopgezet en betaal je een opzegvergoeding van 10 euro. Je abonnementskost wordt pro rata berekend. Zeg je in de tweede maand op dan zetten we je abonnement stop en wordt het vooraf betaalde bedrag pro rata verrekend bij je volgende aanrekening.

Bron: Wat is Play Sports? | MyTelenet 

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wimme46

Van de moment dat je het stopzet kan je niet meer kijken.

Dat heb ik al vaker meegemaakt met Telenet.

Ik wil gewoon mijn 30 onterecht betaalde dagen terugbetaald krijgen.

Alle streamingdiensten zetten het kijken stop als de betaalde periode is afgelopen. Telenet neemt het geld en poogt het te behouden.

Ze mailen zelfs geen bevestiging van terugbetalibg als je dat vraagt. Enkel standaard mail van stopzetting diensten. Arnaq niemen ze dat.

Wimme46

Inderdaad.

Dat is een "systeem" en brengt hen procentueel op, sowieso...

De valkuil van je krijgt een maand gratis is ook tricky want dan ben je weer vertrokken.

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Er zal iets fout gelopen

Ze zullen het in orde brengen met een credit nota laat het weten dat het fout is gelopen

Komt in orde

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/je-abonnement/ik-heb-een...