24748
netweters
|
152269
antwoorden
|
20687
vragen
|
"Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieuwe TV-box
We willen ervoor zorgen dat je als Play Sports-klant blijft genieten van de beste tv-ervaring. Daarom moet je je verouderde decoder vervangen voor de TV-box."
Deze mail kreeg ik net zonet van telenet.
Ik heb nog een decoder waar heel wat opnames opstaan die ik nog wel kijken, lees, dit gaat langer duren dan de 45 dagen dat ik de twee samen kan gebruiken.
Maar ik wil natuurlijk ook wel gewoon alles kunnen blijven kijken. Zou ook helpen als die "binnenkort" wat specifieker was... Wat moet ik hieruit verstaan?? Morgen, volgende week, volgende maand?
Iemand een idee hoe snel dit zou gaan?
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieu
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je komt best met nieuwe en andere argumenten in de plaats van hetzelfde riedeltje blijven herhalen. Waarom neem he hier in België geen abonnement op Ziggo? Meer HD, goedkoper, minder problemen (het is immers groener gras), ...
Heb je nooit opgemerkt dat als de RAI een film uitzendt, het wel eens gebeurt dat je de film hier niet kan zien en dat er gedurende de ganse filmtijd een pancarte getoond wordt dat de film in deze regio niet mag vertoond worden (ik ken de juiste woorden niet van buiten) wegens auterursrechten.
Geen enkele netweter zal je tegen houden om een abonnement op een Nederlandse streamer te nemen. Het gaat niet over wat technisch kan, het gaat ook over wat juridisch en contractueel al dan niet verboden is. (in de algemene regel is alles toegelaten, behalve wat verboden is). Uw veralgemening dat alles binnen de EU vrij te streamen is, is fundamenteel fout. Trouwens zelfs met de Telenet tv app of met telenet.tv kan je in het buitenland binnen de Europese ruimte niet elk programma van elke zender bekijken. Bekijk eens de zenderkaart van Telenet. Hier kan je kiezen dewelke en die binnenhalen. Als je het te moeilijk vindt om deze waarheid te aanvaarden, dan is dat jouw keuze en dan kan je nog een pek en veren met veel gramschap bovenhalen.
Als een Netweter een andere netweter wil helpen, dan doet die dat binnen de regels van het spel, met respect van de wetten.
Telenet is hier de enige die de wetten overtreedt!
Klanten zonder internet nu dwingen om een internetabonnement te nemen is zuiver misbruik van hun monopolie op de uitzendrechten van de Premier League!
De klanten wijsmaken dat je internet nodig hebt, terwijl de TV-box niet via internet functioneert is zuiver bedrog en een misleidende marktpraktijk!
Betalende dienst via internet moet in heel de Europese Unie te bekijken zijn, providers die een betalend abonnement via internet blokkeren in andere Europese landen zijn illegaal bezig!
Je kent er niets van @janne_man , je verdedigt de illegale handelspraktijken van Telenet.
@Liam004 schreef:Je kent er niets van @janne_man , je verdedigt de illegale handelspraktijken van Telenet.
Ga jij nu echt blijven zagen tot iedereen jou gelijk heeft? Hoe kinderachtig is dat?
Wij kennen ondertussen jouw standpunt, en niet iedereen is het met jou eens. Aanvaard dat toch ...
Is Proximus dan ook "illegaal" bezig? Alleen klanten met internet van Proximus kunnen Proximus TV erbij nemen. Afzonderlijk niet te verkrijgen (hoewel het puur technisch gezien wel mogelijk zou zijn).
@Liam004 schreef:@Peter78ik heb sinds kort goedkoop en retesnel internet via fiber bij Mobile Vikings.
@Liam004 via Proximus dus 😉 Sommige lijken blijkbaar te vergeten dat je hier in België maar 2 providers hebt voor TV, Internet en vaste telefoon en dat is Telenet en Proximus en al de rest gebruikt het netwerk van... 😁
@Liam004 schreef:
Ik hoop dat ze failliet gaan! Dat ze hun Play Sports maar in hun gat steken, de klanten die hen groot gemaakt hebben zo schaamteloos bedriegen!
Ze hebben nog BASE en Orange waar ze inkomsten van hebben dus keep on dreaming!
En ze hebben nu ook het netwerk van VOO in erfpacht dus Telenet is ook beschikbaar bij onze Waalse vrienden. 😉
@flip1953Ik zal dit bedrog nooit aanvaarden. Ik heb reeds toegang tot internet en wanneer Telenet beweert dat je voor Play Sports op de TV-box internet nodig hebt, dan moet de TV-box ook via mijn huidige internetverbinding van Mobile Vikings werken. Ik ga zeker nooit de prijs van meer dan 50 euro voor een internetabonnement bovenop mijn huidig internetabonnement bijbetalen om Play Sports te kunnen bekijken na 1 december.
"Internet van Telenet" is in dit geval een contradictio in terminis, een dubbelzinnigheid en een misleiding. Telenet kan dan wel de uitzendrechten op de Premier League monopoliseren, maar de toegang tot het wereldwijde publieke internet is vrij te kiezen en Telenet moet zich daar naar schikken, ook wettelijk gezien de Europese regelgeving.
Andere providers zijn in hetzelfde bedje ziek, maar die hebben geen exclusieve uitzendrechten of een bestaand tv-only klantenbestand waardoor deze oneerlijke marktpraktijk nog niet is aangeklaagd.
Best ook de utp kabel insteken of je zit op wifi met streaming problemen als uw wifi het niet kan trekken.
ik heb misschien een legale oplossing voor jou,als je matchen van liverpool live wil bekijken op tv.
volgens mij biedt de waalse zenders voo ook premier league voetbal aan,
en misschien bieden orange en/of proximus deze zenderpakketten wel aan?
ik weet wel niet of je daar alle matchen van liverpool zal kunnen bekijken,
en het zal ook in het frans zijn.
(ik kan de wedstrijden van Liverpool FC ook met https://viaplay.com/nl-nl/ bekijken, indien Telenet mij vanaf 1 december 2025 daartoe dwingt.)
Dit is gemaakt voor Nederland we hebben zelf een aanbieder
https://www.dazn.com/en-BE/competitor/Competitor:c8h9bw1l82s06h77xxrelzhur
Anders gebruik je de telenet tv app
Het is toch duidelijk
De telenet tv app kan met elke internet verbinding nemen dus wil je sport zien zet de app op je tv of andere toestel
Niemand zegt dat er 2 internet verbinden moet nemen je houd je mobile Vikings
En je krijgt een telenet modem als je wil kijken op de tv box
Er zijn genoeg aanbieders dit gebruiken de kabel van telenet of Prox of Fiberklaar of hebben zelf iets gelegd zoals digi bezig is
en VOO is verkocht aan Orange
Een kabel blijft beste zaak als met wifi moet moet je zorgen voor goede verbinding anders heb je vertragingen
Off topic
Als je zo onbeleefd tegen mij bezig zou zijn als al wat je geschreven had over Telenet, dan diende ik een klacht in bij het gerecht wegens laster en eerroof. Je zou dan nog natieren en de maatschappij beschuldigen dat ze onrechtvaardig is.
Ik weet van mezelf dat ik niet veel weet, dank u @Liam004 om me dat minimalistisch te bevestigen. Zo een bevestiging streelt mijn ijdelheid.
@janne_manWat dacht je? Ik heb geen argumenten meer, dan schakelen we de juridische kwalificatie "eerroof" in om me te proberen intimideren? Hahaha, dat zal niet lukken. Je begrijpt hopelijk zelf wel dat twee internetabonnementen op één adres om één tv-decoder te kunnen gebruiken totaal absurd is.
Telenet dwingt klanten met een Digicorder die een superieur fiber-internetabonnement bij een andere operator hebben dus een extra internetabonnement te kopen dat totaal nutteloos is.
Misschien moet je eens eerlijk toegeven dat deze manier van handelen waarbij Telenet klanten wijsmaakt dat de TV-box via internet functioneert, maar dan uitsluitend via "internet van Telenet" zuiver bedrog is. De klant dwingen een nutteloze dienst aan te schaffen op basis van onjuiste of oneerlijke informatie is een verboden handelspraktijk.