24775
netweters
|
152611
antwoorden
|
20723
vragen
|
Beste Netweters,
Ik ben al lang abonnee op Play Sports op tv.
Vanavond wil ik kijken maar kan op geen enkel kanaal terecht en krijg melding:
'opgelet: je kunt deze zender niet meer ontvangen. Kijk na of er nog verbinding is met de modem'
Eerlijkheidshalve dien ik te vermelden dat ik enkele dagen te laat was met het betalen van mijn factuur, maar kan me moeilijk inbeelden dat dit de oorzaak is. Ik had telenet hier van op de hoogte gebracht trouwens gisteren.
Iemand raad?
Filip
Titel gewijzigd door @Suzy | Vorige titel: Kan Play Sports niet ontvangen!
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Master-Magic in mijn telenet staat het er nog hoor
@Filip-K Probeer eens of je niet via de website Play Sportss kunt kijken, nadat je je hebt ingelogd met je telenet account.
Ja kan ook proberen via de Play Sports app op je gsm en dan eventueel casten naar je TV.
Dat je geen Play Sports kan kijken via de tv, kan ook mss te wijten zijn aan een storing op het Telenet netwerk. Als dit niet zo is, even de stekker van je tv-box/digicorder/digibox uit te trekken en na 10
sec. weer inpluggen. Dan zou het normaal terug moeten werken.
@Filip-K schreef:
Beste netweters,
Ik ben al lang abonnee op play sports op tv.
Vanavond wil ik kijken maar kan op geen enkel kanaal terecht en krijg melding:
'opgelet: je kunt deze zender niet meer ontvangen. Kijk na of er nog verbinding is met de modem'
Eerlijkheidshalve dien ik te vermelden dat ik enkele dagen te laat was met het betalen van mijn factuur, maar kan me moeilijk inbeelden dat dit de oorzaak is. Ik had telenet hier van op de hoogte gebracht trouwens gisteren.
Iemand raad?
Filip
Heb je meer dan 1 digibox/digicorder? Dan moet er interactivteit zijn op de digibox/coder waar je op wil kijken. De verbinding met de modem moet dus in orde zijn.
Dit kan je het makkelijkst testen door te kijken hoe ver je vooruit kan gaan in de tvgids:
Als het met je factuur zou te maken hebben zou je normaal een andere melding krijgen en dan zou je die melding op ongeveer alle zenders moeten hebben buiten de free to air zoals de vrt bijvoorbeeld.
Beste
Het probleem was opgelost met de stekker er uit te halen, alle kabels en openingen stofvrij te maken.
Een dag later is het weer hetzelfde en nu helpt dit niet meer.
Nog tips voor ik morgen probeer telenet te contacteren?
Filip
Dag When
Ik kan inderdaad niet verder kijken.
Hoe controleer ik of de modem ok is welk bakje is dat?
Filip
@Filip-K Hier vind je afbeeldingen van de verschillende modems terug. Heb je ook internet van Telenet? Als internet werkt, dan zal je modem vermoedelijk in orde zijn.
Het komt er op neer dat de verbinding tussen de modem en de digicorder goed moet zijn. Je kan de modem op 2 manieren met de digicorder verbinden.
Als er geen utpkabel in je digicorder zit dan is dat de reden. Zit er wel een internetkabel in je digicorder dan moet je nakijken waar het misloopt.
Je kan een kijkje nemen op deze pagina en klikken op "Hoe interactief maken" op te zien wat je kan nakijken.
Dag When
Maakt het iets uit in welke ethernet in de modem de kabel zit?
Ik heb de upd kabel al eens vervangen maar maakt niet uit.
Filip
@Filip-K Goed dat je al eens een andere kabel geprobeerd hebt. Er zijn 4 gele aansluitingen, het maakt niet uit op welke je de kabel steekt. Gaat de utp-kabel rechtstreeks vanuit de modem naar de digicorder? Of zit er nog iets anders tussen?
Heb je ook de modem al eens gereset? Je trekt dan best zowel de digicorder als de modem uit het stopcontact. Steek eerst de modem in, wacht tot hij opgestart is en steek daarna pas de digicorder in het stopcontact.
Het heeft wel al ooit gewerkt op dat toestel he?
Dag When
Vandaag heb ik naar telenet gebeld.
Hij stelde me al de vragen die ik al gelezen had en stelde de oplossingen voor die ik al toegepast had zoals heropstarten, andere kabel, ...
Dan kon hij nog iets proberen met een ander signaal sturen of zo.
Nu kom ik zonet thuis van mijn werk en play sports werkt perfect.
Maar nu kan ik in de tv gids geen programmagegevens meer zien van geen enkele zender en van geen enkele dag.
Een nieuw probleem en dus nu weer op zoek naar nieuwe tips (zonder mijn play sports weer te verliezen). Of bel ik beter opnieuw?
Filip
@Wheng alles verloopt nu vlotjes! Super bedankt voor je vele hulp!!!
Maak er nog een fijne dag van,
Filip