Beantwoorden
K-330
Professional Meerweter
Berichten: 148
Opgeruimd staat netjes! Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Play sports via Eleven naar DAZN

Hallo iedereen,

Aan degene die Play sports volgen via Eleven en niet via Telenet, wijzigt er het één en ander:

- Vanaf 17 juli (binnen een weekje) zal Eleven niet meer bestaan als zelfstandigheid omdat het is over genomen door DAZN. Daarom dat het vanaf 17 juli DAZN wordt en niet niet Eleven.

- De prijs van 'All access en Play sports' wordt 2 euro duurder en komt afgerond op 24 euro.

- Voor de rest blijft alles hetzelfde kwa aanbod met een uitbreiding.

Bronhttps://welkom.elevensports.be/dazn/welcome

 

42 reacties
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Play sports via Eleven naar DAZN

Dat zal er ook niet zijn 

Op de app van DAZN zelf wel

0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 532
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Play sports via Eleven naar DAZN

@Hofkens we hebben dit nagevraagd en bevestiging gekregen dat er inhoudelijk niets veranderd aan de Eleven Sports kanalen. 
Concreet kan je als Play Sports klant nog steeds alles bekijken van onder andere de Jupiler Pro League, de Bundesliga, La Liga, Serie A, NBA, NHL,...


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 489
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Play sports via Eleven naar DAZN


@Bjarne  schreef:

@Hofkens we hebben dit nagevraagd en bevestiging gekregen dat er inhoudelijk niets veranderd aan de Eleven Sports kanalen. 
Concreet kan je als Play Sports klant nog steeds alles bekijken van onder andere de Jupiler Pro League, de Bundesliga, La Liga, Serie A, NBA, NHL,...


Eleven DAZN heeft al een andere manier gevonden om de mensen toch stilaan weg te trekken bij hun standaard tv-abo via Telenet, Proximus, Orange of TV Vlaanderen.

Net dit bericht op hun sociale media: Cristiano Ronaldo, Karim Benzema & co zijn voortaan te zien bij Eleven DAZN. Vanaf nu vrijdag streamen wij wekelijks drie wedstrijden uit de Saudi Pro League op onze app!

Dus enkel via de app en niet meer via Eleven 1-2-3

0 Likes
K-330
Professional Meerweter
Berichten: 148
Opgeruimd staat netjes! Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Play sports via Eleven naar DAZN

@Hofkens Als ik zo hun aanbod van live voetbal zie, dan staat er nog geen Arabisch voetbal ertussen. Ik denk ook niet dat velen op die voetbal zitten te wachten.

Geef mij maar Engels en Belgisch voetbal maar, meer dan genoeg. En dat kunnen we ofwel via Telenet ofwel via Dazn volgen. Keuze genoeg.

@Bjarne Waarom zend Telenet maar 1 live wedstrijd uit en niet alle 4 uit PL op zaterdag as.s. om 16u.? Telenet heeft nochtans alle wedstrijden gekocht en exclusief, niet?

 

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Play sports via Eleven naar DAZN

Voor Belgisch voetbal wordt door DAZN gedaan zij kiezen het schema

Voor Engels voetbal kan telenet zelf kiezen is van hun

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 489
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Play sports via Eleven naar DAZN


@K-330  schreef:

@Hofkens Als ik zo hun aanbod van live voetbal zie, dan staat er nog geen Arabisch voetbal ertussen. Ik denk ook niet dat velen op die voetbal zitten te wachten.

Geef mij maar Engels en Belgisch voetbal maar, meer dan genoeg. En dat kunnen we ofwel via Telenet ofwel via Dazn volgen. Keuze genoeg.

@Bjarne Waarom zend Telenet maar 1 live wedstrijd uit en niet alle 4 uit PL op zaterdag as.s. om 16u.? Telenet heeft nochtans alle wedstrijden gekocht en exclusief, niet?

 


DAZN gaat via de app 3 wedstrijden per weekend uitzenden van de Arabische competitie waaronder alle matchen van de ploeg van Ronaldo. Ikzelf zit hier ook niet direct op te wachten maar het zorgt er wel voor dat er een situatie begint te ontstaan dat waarschijnlijk de meerderheid van de rechten die ze komende maanden/jaren gaan binnen halen enkel via de app zal zijn. En wat gaat dat geven als ze dat bijvoorbeeld doen met een competitie zoals de Champions League?

Wat betreft uw vraag over de Premier League. Telenet verteld hierover al enkele jaren dat elke buitenlandse rechtenhouder maar 1 match mag uitzenden om 16h terwijl ze vorig seizoen af en toe 2 matchen gelijktijdig uitzonden om 16h en in Nederland via ViaPlay alle matchen steeds worden gestreamd. Dus denk dat het eerder te maken heeft met het feit dat ze maar x-aantal procent matchen hebben aangekocht per seizoen.

0 Likes
Guyke65
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Dag van de Chocolade Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Play sports via Eleven naar DAZN

Over de app geschreven : de beeldkwaliteit vind ik veel te laag .Is maar in 720P mag wel opgevoerd worden naar 1080I of 1080P.

Ofwel de bitrate omhoog .

0 Likes
Ruben84
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Play sports via Eleven naar DAZN

Weet er iemand dit? Ik dacht (tenzij ik mis ben) dat je via de Eleven-app steeds de Play Sports kanalen kon terugspoelen (tot 12u in de tijd) om zo een wedstrijd alsnog te bekijken wanneer je deze gemist had. Dit kan via de DAZN app niet en ze bieden de wedstrijden ook niet aan 'On Demand'. Vermoedelijk kan dat laatste niet omdat de content via Telenet verloopt. Maar wil dit dus zeggen dat je via DAZN sowieso de PL-wedstrijden live moet bekijken, zo niet heb je 'pech'? 🙂 

0 Likes
K-330
Professional Meerweter
Berichten: 148
Opgeruimd staat netjes! Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Play sports via Eleven naar DAZN

@Ruben84 Ja, je hebt gelijk dat je niet meer een terugkijk hebt van 12 uur van de website en app van Dazn. Dus, als je de wedstrijd uit de PL hebt gemist, dan heb je dikke pech. Vroeger kon IDD via Eleven website en app een gemiste wedstrijd terugzien tot 12 uur.

Alleen de wedstrijden van Dazn zelf, kan je kijken via hun website en app.

Via de Eleven app kan je niks meer zien, voor zover ik het bekeken heb.

Er is veel veranderd sinds Dazn Eleven heeft over genomen.Kwaliteit ondermaats, geen terugkijk voor Play sports via Dazn, alleen nog de eerste kanaal van Eleven pro league en de de gewone Eleven  kanaal en een hogere prijs en gebonden voor 1 jaar.

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 489
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Play sports via Eleven naar DAZN


@Ruben84  schreef:

Weet er iemand dit? Ik dacht (tenzij ik mis ben) dat je via de Eleven-app steeds de Play Sports kanalen kon terugspoelen (tot 12u in de tijd) om zo een wedstrijd alsnog te bekijken wanneer je deze gemist had. Dit kan via de DAZN app niet en ze bieden de wedstrijden ook niet aan 'On Demand'. Vermoedelijk kan dat laatste niet omdat de content via Telenet verloopt. Maar wil dit dus zeggen dat je via DAZN sowieso de PL-wedstrijden live moet bekijken, zo niet heb je 'pech'? 🙂 


Je kan misschien eens proberen om de mensen van Eleven DAZN hierover te contacteren. Zij kunnen dan uw feedback gebruiken voor eventuele toekomstige verbeteringen aan de app en website en zo enkele ontbrekende functies terug toe te voegen.

0 Likes
Tomas_82
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Dag van de Chocolade Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

Play sports via Eleven naar DAZN

Iemand een idee hoe ik de programmatie van Play Sports kan terugvinden in de DAZN-app? Heb geen tv meer van Telenet, dus kan ook geen tv-gids raaplegen.

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Play sports via Eleven naar DAZN

Via DAZN weet ik het niet, maar je kan nogsteeds gebruikmaken van de TV Gids op telenet.tv (of de app)

Als je de vraag krijgt om in te loggen, kan je rechtsboven “Later aanmelden” kiezen


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 489
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Play sports via Eleven naar DAZN


@Tomas_82  schreef:

Iemand een idee hoe ik de programmatie van Play Sports kan terugvinden in de DAZN-app? Heb geen tv meer van Telenet, dus kan ook geen tv-gids raaplegen.


Zoals inderdaad hiervoor al werd aangegeven kan je de programmatie van Play Sports terugvinden op de website playsports.be of telenettv.be. Via de app van DAZN kan je voor zover ik weet geen tv-gids raadplegen aangezien deze voornamelijk werkt met live-tegels per wedstrijd (maar dit geldt inderdaad niet voor wedstrijden uit het Play Sports-aanbod)...

0 Likes