Beantwoorden
MatthiasVD
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Plex TV

Hallo,

 

Ik heb thuis een Plex Media Server draaien op FreeNAS. Ik heb recentelijk een filmpje gezien met iemand die op plex tv kan kijken. Ik vroeg dit me af een ik zocht wat op op het internet. Ik vond niet echt direct iets dat me kon helpen hiermee. Ik zou graag ook tv kijken op plex. Hoe werkt dit? Moet ik een antenne plaatsen of kan ik rechtstreeks met de output van de digicorder verbinden? Sinds ik redelijk jong ben weet ik niet veel over antennes en die dingen. Zou iemand kunnen helpen? Mijn doel is om op mijn Apple TV live tv te kunnen kijken(Plex is geïnstalleerd)

 

Mvg,

Matthias

Tags (2)
0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Plex TV

@MatthiasVD  zelf denk ik niet dat het echt gaat lukken om via de Plex tv te kijken of te streamen. Onze content is beveiligd tegen zwart kijken of illegaal kijken dus het is ook verboden om de decoder in een openbare ruilte te zetten om op die manier tv te kijken. De decoder en kabel zijn dus beveiligd tegen dit soort dingen. Telenet zelf kan enkel alleen maar dit soort dingen vrij geven door streaming gelijk als yelo play en of de Yugo. Er zijn illegale programma's te downloaden op een apple tv of gsm om toch tv te kunnen kijken maar geen idee welke dit zijn. Dus vrees er toch voor dat het niet gaat lukken


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Plex TV

Om via Plex bijvoorbeeld DTV Telenet te bekijken dan zal je al een kabelaansluiting moeten hebben op je NAS en om de gecodeerde zenders te bekijken moet er dan ook een CI+ interface insteken zodat je een Telenetkaartje kunt gebruiken. Dat heb ik tot nu toe nog niet kunnen vinden voor een NAS.

Je kan eventueel proberen, maar daar kan ik je niet mee helpen, zoeken of je in uw NAS de online stramingsdiensten zoals VRTnu en Stievie kunt integreren een beetje zoals je nu Spotify en dergelijke daar kunt in koppelen. Dit is een poging tot suggestie van de richting waarin je misschien kunt zoeken.

In elk geval een leuke zoektocht en mocht er iets lukken laat ons mee genieten, door uit te leggen hoe je het voor elkaar hebt gekregen.

Ik kan niet mee helpen zoeken omdat ik nu net een Synology NAS heb met een processor die niet ondersteund wordt door Plex.

Succes gewenst.

 

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Plex TV

Op de site van Plex tv lees ik: 'Met een compatibele tuner en antenne hoef je niets van de lokale, "over-the-air" programmering te missen wanneer je de kabel de deur uit doet. Je kunt ze namelijk gratis krijgen'.  Er is in Vlaanderen geen gratis "over-the-air" tv. Tot vorig jaar waren er de vrt zenders en dat was het.

Enerzijds schrijft Plex tv zwier je kabel abonnement buiten en bespaar zo veel geld per jaar, maar anderzijds lees ik op hun site: 'Heb je kabel? Gebruik dan Plex DVR en een compatibele tuner om je media te bekijken en op te nemen, waar je ook bent.'

Door  verschillende zaken te  mengen doet Plex tv uitspraken die correct zijn in een welbepaalde context, maar in mijn ogen misleidend zijn doordat ze bepaalde zaken niet vermelden of niet benadrukken.

Ik spreek me niet uit over de kwaliteit en andere voor- of nadelen van Plex. Dit kan best een treffelijk toestel zijn.

0 Likes