Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Tomorrowland op TV

Foei telenetje!

 

Proximus brengt Tomorrowland 2019, net zoals TML Winter gewoon naar het grote scherm via ZOOM of hoe het ook heet.

En jullie? Ik moet het doen met een armoeizalig laptopje, een smartphone en een slordige HDMI, waarbij ik de TV Box of mijn PS4 uit de hdmi moet halen... Allemaal onnodig als je gewoon TML zou uitzenden! En nee, via YouTube is ook niet de moeite, dat zijn alleen restreams met een hoop vertraging. Ik wil TML gewoon hier thuis kunnen volgen op den TV en mee kunnen feesten. Is da nu zo moeiljk??

20 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tomorrowland op TV


@louishufk  schreef:

@igvfer 

Wat met 73?

 


We zijn langzaam bij de computerantikwiteiten aan het horen. Wij kennen nog dingen die voor de jeugd ongeloofwaardig zijn. We zijn nog van de tijd van MSdos, de Fido's, enz.

De tijd dat Belgacom nog moord en brand schreeuwde als ze te weten kwamen dat er een modem op hun lijn zat.

Maar dat is naast de kwestie eigenlijk. Komt erop neer dat we nooit te oud zijn om te leren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tomorrowland op TV

om even op het topic terug te komen, wat is het leuk om via satelliet dan 2 feeds te hebben live vanop tommorowland in HD, daar heb je dan geen internet voor nodig 😛 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tomorrowland op TV


@louishufk  schreef:

@igvfer 

Wat met 73?

 


74?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tomorrowland op TV

Ook om op de topic te blijven. Ik word er meer en meer van overtuigd dat de programmatuur en vooral het ontwerp te wensen overlaat. Neem nu het programmeren van de programma's. Je maakt uw eigen organisatie toch niet afhankelijk van een derde (de zenders) voor de niet essentiële informatie. De enige essentiële informatie van de zenders is de inhoud van de programas's (de content).  Is het nu zo moeilijk om per tv-box een bestandje bij te houden waarin staat: op te nemen zender, beginuur, einduur, datum opname. Natuurlijk zal daar nog wat bijkomen zoals volume van de opname, vervaldatum. De manier van werken zou geen grotere inspanning gevraagd hebben dan de nu gekozen oplossing.

Door het overdreven willen automatiseren van zaken die onvoldoende rijp zijn, of waarvoor er geen garantie is dat de gepaste informatie van derden zal verkregen worden, brengt men uiteindelijk een product op de markt dat met haken en ogen in elkaar hangt en maakt dat klanten ontevreden zijn.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tomorrowland op TV

@janne_manJe vergeet een essentieel ding, die commerciële zenders houden zich helemaal niet aan hun uurschema. Kunnen ze 5 minuten extra reklame verkopen dan doen ze dat en ligt hun zendschema helemaal overhoop.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tomorrowland op TV

@igvfer Dat is juist mijn punt. De verantwoordelijkheid van een zender is het doorgeven van beeld, klank en ondertiteling (het geheel van het tv-signaal). Ze geven wel een programmatie die geen deeluitmaakt van het tv-signaal, wabt deze is op voorhand opgemaakt en niemand kan garanderen dat dit juist is. Als ik als klant opgeef aan mijn toestel neem het programma A op dan mag de tussenmersoon (Telenet) dit niet vervangen door tijden die ik niet kan beheren. Op de Digicorder maakt Telenet het de gebruiker gemakkelijk en geeft de gebruiker een programma op dat Telenet vertaalt in een begin- en eindtijd waarbij een door de gebruiker gestelde marge voor en achter wordt toegevoegd. Als gebruiker kan je veranderen en heb je dus een verantwoordelijkheid voor de opname. Doordat Telenet absoluut persé een programma wil opnemen, neemt Telenet daar een verantwoordelijkheid die ze niet kan waarmaken. 

In de tijd van de analoge tv en de bandopnemers, was er een signaal voorzien waardoor de opname later kon starten dan geprogrammeerd (en dus  evenveel tijd later zou stoppen). Zo'n signaal bestaat blijkbaar niet in dvb(-c) of willen de zenders niet gebruiken.

0 Likes