Beantwoorden
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 184
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Waarom geen opnames op tablet bekijken ?

Ik stel mij de vraag waarom Telenet klanten geen opnames die op hun digicorder staan kunnen bekijken op een tablet en waarom de klanten van Proximus dit wel kunnen ?

 

22 reacties
MarioD
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Waarom geen opnames op tablet bekijken ?

Hallo,

Ik vermoed dat je het over de AD2xxx serie digicorder hebt. (zwarte of grijze)

Sommige opnames kun je wel bekijken, andere worden niet toegestaan door de zender zelf.

Dit heeft alles met auteursrechten te maken. Waarom het bij proximus wel kan? Vermoedlijk hebben zij een andere regeling.

 Je kan dit ook alleen via je eigen modem bekijken, dus geen opnames kijken van op afstand.

 

Mvg

Tln R.tech.
0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 184
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Waarom geen opnames op tablet bekijken ?

Dat bedoel ik inderdaad.

Bij Proximus kunnen ze zelfs op andere locaties hun opgenomen programma's bekijken.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waarom geen opnames op tablet bekijken ?


@Benny3@  schreef:

Dat bedoel ik inderdaad.

Bij Proximus kunnen ze zelfs op andere locaties hun opgenomen programma's bekijken.


Zij nemen al op in de cloud.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Waarom geen opnames op tablet bekijken ?


@Benny3@  schreef:

Ik stel mij de vraag waarom Telenet klanten geen opnames die op hun digicorder staan kunnen bekijken op een tablet en waarom de klanten van Proximus dit wel kunnen ?

 


Ik test momenteel de nieuwe Telenet TV app (met opnames in de cloud) en kan zo dus alle opnames bekijken. Deze app (met nieuwe TV-box) komt in het voorjaar van 2019 beschikbaar voor alle Telenet klanten. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 184
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Waarom geen opnames op tablet bekijken ?

Bedankt voor de info.

Ik stel me wel de vraag of de nieuwe tv box compatibel is met de huidige digibox en digicorder ?

Zal je dus met de huidige toestellen nog opnames kunnen bekijken die op de nieuwe TV box staan ?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Waarom geen opnames op tablet bekijken ?

@Benny3 neen digicorder is niet compatibel met tv-box, maar u kan alles wat op de digicorder nog staat bekijken met coax kabel.

Jos

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waarom geen opnames op tablet bekijken ?


@Benny3@  schreef:

Bedankt voor de info.

Ik stel me wel de vraag of de nieuwe tv box compatibel is met de huidige digibox en digicorder ?

Zal je dus met de huidige toestellen nog opnames kunnen bekijken die op de nieuwe TV box staan ?


Simpel antwoord: NEEN !!

Al was het maar omdat beide types nooit gemengd zullen bestaan op één locatie. Wie het nieuwe type wilde testen moest AL zijn toestellen omruilen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Waarom geen opnames op tablet bekijken ?

@StefaanH @Benny3 er is wel 14 dagen tussen dacht ik wanneer u de digicorder moet binnen brengen, dus ondertussen kan alles wat nog  op de digicorder staat bekeken worden.

eerder vermeld op andere topics.

Jos

0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 184
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Waarom geen opnames op tablet bekijken ?

Waar het mij om gaat is hoe ik dan de afleveringen die opgenomen zijn op die tv box ook in  de andere ruimtes kan bekijken ?

Nu heb ik het volgende :

digicorder  woonkamer

digicorder  slaapkamer 1

digibox slaapkamer 2

digibox kelder

digibox keuken

Op elke locatie kan ik dus al de opnames bekijken wat heel vaak voorkomt in de woonkamer, keuken, slaapkamer 1 en slaapkamer 2.

Moet ik dan 5 tv boxen gaan kopen als ik hetzelfde wil bereiken als nu ?

 

 

 

 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Waarom geen opnames op tablet bekijken ?


@Benny3@  schreef:

Waar het mij om gaat is hoe ik dan de afleveringen die opgenomen zijn op die tv box ook in  de andere ruimtes kan bekijken ?

Nu heb ik het volgende :

digicorder  woonkamer

digicorder  slaapkamer 1

digibox slaapkamer 2

digibox kelder

digibox keuken

Op elke locatie kan ik dus al de opnames bekijken wat heel vaak voorkomt in de woonkamer, keuken, slaapkamer 1 en slaapkamer 2.

Moet ik dan 5 tv boxen gaan kopen als ik hetzelfde wil bereiken als nu ?

 

 

 

 


Nee dat moet je niet. Je kan de decoders behouden die je nu hebt.Je zal niet verplicht worden om naar de nieuwe tvbox over te stappen (misschien in de latere toekomst wel, wie weet)

Maar als je de nieuwe tvbox wil, dan kan je je huidige decoders niet behouden. Dan moeten deze allemaal worden omgeruild naar tvboxen. Of je deze enkel kan huren of ook zal kunnen kopen weet ik niet, daarvoor zal je even de offciële uitrol moeten afwachten.

 

Opnames die op je digicorder staan kan je wel nog kijken. Als je deze hebt gekocht moet je deze niet terugbrengen, als je deze huurt wel.   Wanneer je naar de tvbox overstapt zal je met de oude decoders geen opnames meer kunnen delen.

 

Je kan nu opnames delen, dus dat wil zeggen dat je huidige decoders een internetverbinding hebben. Dat heb je sowieso ook nodig bij de tvbox. De zenders komen nog altijd binnen via de coax, maar de opnames staan in de cloud dus komen via de internetkabel.

Het nadeel is wel dat je  per klant 200 uren opnames kan bewaren in de cloud. Of je nu 1 tvbox hebt of vier, je hebt 200 uren in totaal ter beschikking.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 184
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Waarom geen opnames op tablet bekijken ?

Bedankt voor de deskundige uitleg.

Ik hoop nog enkele jaren te kunnen doen met de huidige toestellen.

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waarom geen opnames op tablet bekijken ?

@Benny3 enkel gehuurde toestellen worden omgeruild als je de nieuwe telenet box wilt gebruiken of testen, gekochte toestellen worden niet omgeruild, 

dus in elke situatie anders maar wel iets om over na te denken.

gekochte toestellen worden dus niet omgeruild voor huurtoestellen telenet box.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waarom geen opnames op tablet bekijken ?

Als ik alles op een rijtje zet kom ik tot volgende conclusie:

Bij overstap naar de nieuwe TVbox is het alles of niets. Alle boxen ook mijn gekochte moet ik vervangen door een nieuwe TV box. Mijn oude boxen worden dus onbruikbaar.

Dit is toch iets dat ik moet meenemen in mijn overwegingen om over te stappen. Dit tesamen met de eventuele huurprijs van de boxen. Nu heb ik een huur digicorder en een gekochte digibox. Als ik beide moet huren wordt mijn abonnement aan het huidige tarief 9.20€ duurder per maand. Hopelijk houdt Telenet daar rekening mee bij het vaststellen van zijn tarieven.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Waarom geen opnames op tablet bekijken ?


@Benny3@  schreef:

Bedankt voor de deskundige uitleg.

Ik hoop nog enkele jaren te kunnen doen met de huidige toestellen.

 


Heb je je huidige boxen gekocht? Anders raad ik het wel aan om je huidige boxen naar de nieuwe om te ruilen (beter beeld, Netlfix & YouTube ingebouwd, opnames in de cloud, beter app, ...)


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes