Beantwoorden
TRL
Freshman Veelweter
Berichten: 240
Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

opwaarderen zenderaanbod

@Suzy wanneer gaat Telenet daar eens aan beginnen?

 

analoog is er overal af sinds 30/11/2021 en wat doet Telenet NIKS!

lekker blijven proppen op de zelfde muxen (oja ze hebben er enkele verplaatst, WOW!), bij Ziggo verplaatsen ze de zenders beetje bij beetje, worden ze HD en krijgen meer bitrate (vooral dit is broodnodig).

bij Telenet de zoveelste prijsverhoging en voor de rest een dikke middelvinger naar de klanten.

 

wat houd Telenet tegen, zich nog steeds wegsteken achter te weinig ruimte op de kabel? 😂

als het bij Ziggo kan zal het ook lukken bij Telenet niet, of gaan er hier sommige weer verklaren dat het een ander type netwerk is en bla bla bla 🤔

 

bron: https://www.totaaltv.nl/nieuws/nog-meer-hd-bij-ziggo/

7 reacties
Turdus_Maximus
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Star Wars Day Tien op tien! Jij bent af! Handje vol!

opwaarderen zenderaanbod

Prijsverhogingen volgen loonindex, die steeg in 2022 met 9,25% met bijkomende stijging in januari '23 voor PC200 (= ongeveer 480.000 werknemers van zo'n 50.000 bedrijven) met maar liefst 11,08% en daarmee historisch hoog.

Hoewel ik ook liever geen prijsverhogingen zie op alles wat ik moet betalen, is het logisch in een vrije markt dat wanneer koopkracht stijgt, prijzen stijgen, Telenet is hier niet alleen. Moest dat niet zo zijn dan kostte alles in 2023 nog hetzelfde als in 1970, u begrijpt dat dit niet realistisch is.

 

Qua middelvinger... Goh, Telenet heeft ook beslist om een deel van hun pakketten sneller te maken, zo stijgt bvb. de One van 150Mbps download naar 250Mbps (upload van 15 naar 20) dit moésten ze niet doen he, ze konden het ook gewoon zo laten.

TRL
Freshman Veelweter
Berichten: 240
Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

opwaarderen zenderaanbod

@Turdus_Maximus het gaat hem hier niet over internet (daar hoor je mij niet over klagen) maar over het zenderaanbod.

buiten de Vlaamse zenders en dan nog niet allemaal is de beeldkwaliteit erbarmelijk, wie dat nog HD waardig wil noemen moet dringend naar de oogarts.

 

bij Ziggo is het een ander verhaal, daar is het internet nog sneller als hier maar kunnen ze het zenderaanbod wel een deftige bitrate geven.

vergelijk maar:

Ziggo: https://www.digitalbitrate.com/dtv.php?mux=C059&liste=2&live=202&lang=en

Telenet: https://www.digitalbitrate.com/dtv.php?mux=C058&liste=2&live=212&lang=en

de scan van Telenet is wel niet compleet.

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

opwaarderen zenderaanbod

@TRL 

Op die 2 pagina’s kan ik geen bitrate op afleiden, ik weet enkel die van Telenet per zender,

Telenet  gebruikt nog niet de gehele bandbreedte voor tv, internet en telefoon, waar ziggo kennelijk hoger zit en de freq banden ook meer verdeelt voor tv zodat er minder zenders per mux (freq) gebruikt worden.

telenet gebruikt vanaf freq 266 tot 402 MHz waarbij er ook tijdelijke muxen (freq) gebruikt worden 506 MHz, 514 MHz, 522 MHz, 530 MHz, 538 MHz, 546 MHz, waarvoor deze gebruikt worden om ondemand materiaal op de digibox en digicorder tijdelijk te vertonen is, 

als je weet dat ze momenteel tot 850 MHz gaan of er al boven waarbij internet en telefoon er ook nog voor gebruikt moet worden kan je al een beetje een zicht hebben of er nog plaats is of niet, er zijn ook freq dat niet gebruikt worden wegens storingsgevoeligheid.

Van zodra er niemand nog een digibox of digicorder heeft komen de tijdelijke muxen (freq) ook vrij voor eventueel extra zenders of verdeling van de muxen.

maar de vraag is hierbij ook, welke zenders wil je er dan nog bij dat een uitzend licentie hebben in Vlaanderen over het gehele Telenet gebied????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TRL
Freshman Veelweter
Berichten: 240
Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

opwaarderen zenderaanbod

@Master-Magic als je op de zendernaam klikt zie je al de gegevens...

ik wil geen enkele zender erbij maar dat Telenet gewoon doet zoals Ziggo en dat ze het bestaande zenderaanbod gewoon opwaarderen deftige bitrate en een zender die 5.1 audio heeft ook goorgeven in 5.1

tot vorige jaar was het verschil al heel duidelijk als ik keek op een HD LCD tv en nu met een 4K OLED is het helemaal om te 🤢

Play4, vtm en één is nog net aanvaarbaar maar al de rest...

0 Likes
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

opwaarderen zenderaanbod

Vrt heeft de beste beeldkwaliteit vind ik .. vtm is bedroevend .. vooral veel slechter zijn de met de tv box opgenomen programmas.. lijkt eerder 720p kwaliteit 

0 Likes
waterrat1978
Freshman Meerweter
Berichten: 92
Full speed writing! De vlam zit erin. Goed bezig! Say what?!

opwaarderen zenderaanbod

de nederlandse commerciele zenders zouden in belgie eens in het aanbod mogen komen.
we leven in een eengemaakt europa zonder grenzen tussen 2 landen.


0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

opwaarderen zenderaanbod

@waterrat1978 

Voor tv zenders zijn er nog grenzen, uitzendlicenties en uitzendrechten genaamd.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.