25.239
netweters
|
155.822
antwoorden
|
21.039
vragen
|
Reeds in bezit van 1 Digicorder en 1 Digibox. Gisteren een 2de hands extra Digibox gekocht, dus nu 1 Digicorder en 2 Digiboxen.
Ik krijg wel de menu's te zien en VRT1 en Canvas is ook zichtbaar. Bij de andere zenders krijg ik de opmerking "geen abonnement op deze zender".
Het lijkt erop dat de digibox nog moet geactiveerd worden, maar als ik online zoek, zou dat moeten gebeuren via "Self Starter" in de menu, maar dat is niet terug te vinden in de menu's.
Rood lampje, driehoekje flikkert de hele tijd.
Verder als ik naar iets interactief wil gaan zoals "mijn TV", krijg ik de melding dat er geen verbinding is met het netwerk.
Echter als ik op My Telenet (Je thuisnetwerk) kijk, zie ik wel degelijk 2 Digiboxen met een verschillend IP-adres (en ook nog een Digicorder).
Als ik op My Telenet kijk op "Je Telenet-decorders" zie ik wel maar 1 Digicorder en 1 Digibox.
Uiteraard al geprobeerd om stekker er een 15-tal seconden uit te halen en weer op te starten. Resultaat blijft hetzelfde.
Ik ben op de hoogte dat vanaf 1 september men geen Digiboxen meer activeert. Maar het is nu pas 1 augustus.
Heb je dit toestel laten activeren door Telenet? Je moet dat laten doen door Telenet.
Laten activeren.
015 666 666.
@DimitriD schreef:Reeds in bezit van 1 Digicorder en 1 Digibox. Gisteren een 2de hands extra Digibox gekocht, dus nu 1 Digicorder en 2 Digiboxen.
Ik krijg wel de menu's te zien en VRT1 en Canvas is ook zichtbaar. Bij de andere zenders krijg ik de opmerking "geen abonnement op deze zender".
Het lijkt erop dat de digibox nog moet geactiveerd worden, maar als ik online zoek, zou dat moeten gebeuren via "Self Starter" in de menu, maar dat is niet terug te vinden in de menu's.Rood lampje, driehoekje flikkert de hele tijd.
Verder als ik naar iets interactief wil gaan zoals "mijn TV", krijg ik de melding dat er geen verbinding is met het netwerk.
Echter als ik op My Telenet (Je thuisnetwerk) kijk, zie ik wel degelijk 2 Digiboxen met een verschillend IP-adres (en ook nog een Digicorder).
Als ik op My Telenet kijk op "Je Telenet-decorders" zie ik wel maar 1 Digicorder en 1 Digibox.
Uiteraard al geprobeerd om stekker er een 15-tal seconden uit te halen en weer op te starten. Resultaat blijft hetzelfde.
Ik ben op de hoogte dat vanaf 1 september men geen Digiboxen meer activeert. Maar het is nu pas 1 augustus.
@DimitriD daar gaan we dan 😁
En binnen afzienbare tijd staan roepen en tieren dat het zenderaanbod altijd maar kleiner wordt en Telenet een bende afzetters zijn...
Het zal heus niet tot 2030 duren totdat DVB-C uitgeschakeld wordt, Telenet kende zal het wel wat vlotter gaan... 😉
Sluit hem eens rechtstreeks aan op de modem en zet hem een tijdje op vtm
Anders zal een foto van van de barcode van de onderkant moeten door sturen naar telenet via whatsapp om te activeren
En is het ondertussen gelukt. Ben in de telenet-shop geweest in Hasselt. Ze konden geen digicorders meer activeren daar volgens hun.
Klantendienst gebeld. Na lang wachten en 2 keer doorverbonden te zijn geen klank meer. Niet zo simpel blijkbaar.
Heb het nu ook eens met whatsapp geprobeerd.
Ik had via de chat van telenet ook de vraag gesteld en ze moesten inderdaad de digibox nog activeren.
Ze vroegen het sn van de digibox die onderaan het toestel kleeft en een tijdje later was het in orde.
Interactieve werkte nog niet, maar na +/- 24u werkte ook dat.
Ik had via de chat van telenet ook de vraag gesteld en ze moesten inderdaad de digibox nog activeren.
Ze vroegen het sn van de digibox die onderaan het toestel kleeft en een tijdje later was het in orde.
Interactieve werkte nog niet, maar na +/- 24u werkte ook dat.
Maar volgens mij wil Telenet eigenlijk af van de Digicorders en Digiboxen, dit brengt hen natuurlijk geen maandelijkse huur ....
Vandaar geen activatie meer na 1 september en blijkbaar ook geen toegang meer tot Play Sports, dus geen veldrijden meer op Play Sports, maar dat was vorige minder ook al regelmatig achter de betaalmuur....
Ik vrees dat we misschien nog een jaartje kunnen genieten van onze Digiboxen en Digicorders maar dan houdt het wellicht op. Hopelijk speelt Telenet het correct en laten ze niet alle Digiboxen "defect" gaan. Want uiteindelijk hebben zij volledige controle ... maar ja, dan zal een of andere consumentenorganisatie wel ingrijpen, hoop ik.
@DimitriD schreef:Maar volgens mij wil Telenet eigenlijk af van de Digicorders en Digiboxen, dit brengt hen natuurlijk geen maandelijkse huur ....
Dat hoef je je zelfs niet af te vragen. Telenet is de Digibox en Digicorder actief aan het uitfaseren ook de huur modellen.
Je zal nog kunnen genieten tot de laatste groep zenders niet meer verdeelt worden langs het dvb-c signaal.
Als een Digicorder of Digibox defect geraakt, dan staat Telenet daarbuiten. Hoe verder men in de tijd gaat, hoe meer toestellen wel defect zullen vallen, ze zijn immers al ouder. Ik vrees zelfs dat meer dan de helft van de huidige Digicorders/Digiboxen al ruim 10 jaar oud is. Dat er soms ook een recenter toestel defect geraakt, dat gebeurt ook.
Klopt ze scannen de barcode en zetten ze in systeem
Daarmee dat je een foto altijd moet doorsturen
Zoals je zegt de leeftijd van 10 jaar geven ze de geest de toestellen
Is ook een mooie leeftijd voor een toestel