Beantwoorden
Garnizoen2
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Aankoop nieuwe TV (100/120hz) - Telenet TV Box - sport

Hallo

 

Ik heb onlangs een tv gekocht die ik jammer genoeg na 1 week heb moeten terugsturen...

Het was een 100hz tv (LG Nanocell ) Deze had buiten een zielige kijkhoek ook een schokkend beeld bij voetbalwedstrijden. Deze en mijn toekomstige tv zijn aangesloten op de nieuwste telenet TV Box.

 

Heeft het te maken met de Telenet tv box die 50 Hz uitzendt en de tv die deze omzet naar 100Hz (motion stutering)

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Samsung-65Q90T-motion-stuttering-bij-50H...

 

Ik ben nu op zoek naar een nieuwe tv. Tijdens mijn zoekopdracht komt ik steeds terug op een 100hz tv. Dit zou voor sport op tv veel beter zijn dan 50Hz...

 

Blijkbaar is die motion stuttering een gekend probleem bij de nieuwste generatie tv's... al kan ik niet geloven dat al die tv's geen voetbalwedstrijd meer deftig kunnen verwerken...

 

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de lg tv OLED48C16LA...

Ook van deze TV heb ik een review gevonden die sprak over een schokkerig beeld bij voetbalwedstrijden...

 

Dan toch gewoon een 50Hz tv kopen?

 

Ik zie de bomen door het bos niet meer...

 

Wat is jullie ervaring/ advies in deze?

 

Alvast bedankt

 

 

 

0 Likes
3 reacties
Ex-Netweter
 

Aankoop nieuwe TV (100/120hz) - Telenet TV Box - sport

@Garnizoen2 

Ik heb een 55" Samsung Qled met Local Dimming (100Hz) in combi met de TV-box.

Hier is er geen sprake van Motion Stuttering.

Wat je wel moet doen als je een moderne TV aansluit op een digitaal signaal is (bijna) alle beeldverbeteringsinstellingen AFzetten. Deze beeldverbeteringsinstellingen zijn er om een analoog beeld een beetje op te poetsen maar bij een (perfect) digitaal beeld maken ze het beeld alleen maar slechter waaronder motion stuttering. Dit had je met je 100Hz Nanocell waarschijnlijk zo ook in orde gekregen. 100Hz is steeds een betere keuze als 50Hz. Oled is de beste keuze in een goed verduisterde ruimte. Qled is de beste keuze in een ruimte met veel lichtinval.

 

120Hz bestaat hier niet. Dit hangt samen met de frequentie van het electriciteitsnet hier (50Hz). In Amerika is dit is het 120Hz ipv 100Hz omdat het electriciteitsnet daar 60hz is.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Aankoop nieuwe TV (100/120hz) - Telenet TV Box - sport

@Garnizoen2 ik zou kiezen voor Qled van Samsung. 

Ik heb al meerdere types gehad oled, lcd, qled,plasma,....maar Qled is nog altijd de beste optie volgens mij.Nanocel is goed als je bron zelf ook een deftige kwaliteit heeft, anders trekt het op niets. Qled is hier beter in, deze doen gewoon upscaling.Een tv met 100hz is inderdaad beter dan een tv met 50hz. Zeker als je een grote tv neemt is dat zeer belangrijk als je bijvoorbeeld voetbal kijkt of bewegende actie films.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Batman
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Jij bent af! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Aankoop nieuwe TV (100/120hz) - Telenet TV Box - sport

Ik heb een paar maanden een Samsung [TV] UE43TU7020WXXN het is een 4K tv en het is blijkbaar niet meer van groot belang hoeveel hrtz de tv heeft nu nu blijkt 100 hrtz meer dan voldoende mijne vorige tv had 200 hrtz,ik had ook met mijn digi-recorder die 1080i heeft soms wat vertraging,een oplossing bij mijn tv was de game mode opzetten (Real Game Enhancer. Het beeld op je scherm wordt geoptimaliseerd zodat jij meer controle hebt en de inputvertraging nauwelijks merkbaar is) dan reageert en verhoogd de refresh rate van het beeld,,en de tv box geeft zoveel beter beeld door de hogere settings die men heeft.

0 Likes