24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hallo
De tv geeft al enkele dagen aan dat de netwerkkabel niet aangesloten is.
TV en digicorder, opnames werken maar ik kan niet binnen het menu naar mijn tv of netflix.
Netflix en internet werken wel als ik via het menu van de tv zelf ga.
Ik heb een andere netwerkkabel geprobeerd waarvan ik zeker ben dat deze werkt en nog steeds hetzelfde probleem.
Ik heb alle apperaten van de stroom gehaald en terug opgestart, nog steeds hetzelfde probleem.
Iemand nog een idee aan wat het kan liggen en wat ik kan doen?
Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: Melding Netwerkkabel niet aangesloten op tv
Ik veronderstel dat je TV aangesloten is met een netwerkkabel en je digicorder ook nog eens. Dus 2 aparte verbindingen. Dit zou toch moeten. Je digicorder zou een IPadres moeten hebben beginnend met 10.x.x.x en in home met 192.168.0.x. Uw TV een IPadres 192.168.0.y.
Als het een TVbox is dan zouden uw TV en uw box elk een aparte aansluiting moeten hebben met elk een apart IPadres. Eventueel vanuit een switch.
Dus zo:
kabel die van de modem/router komt ---> switch -----> naar TV
switch ------> naar box of digicorder.
trek de stroom uit 5 min van de digicorder
laat rustig op starten
kijk de internet kabel na trek uit en steek terug in het toestel
doe een test met andere kabel (internet)
...knip ....Ik heb een andere netwerkkabel geprobeerd waarvan ik zeker ben dat deze werkt en nog steeds hetzelfde probleem.
Ik heb alle apperaten van de stroom gehaald en terug opgestart, nog steeds hetzelfde probleem.
....knip
Dat heeft de topic starter al geprobeerd maar heeft niet geholpen.
Van waar vertrekt de netwerkkabel naar je tv en van je Digicorder? Controleer elke aansluitingspunt tussen de router/modem van Telenet en tv en Digicorder. Je mag nergens de netwerkkabel kunnen uittrekken zonder het lipje naar beneden te duwen.
Dus al ik het goed begrijp:
- de TV zelf heeft een internet verbinding. Deze lijkt in orde. Je kunt de TV app Netflix gebruiken, en hebt andere apps die internet toegang hebben.
- op de 'decoder' is internet connectiviteit niet mogelijk. Netflix werkt niet. Opnames en live TV wel.
Ik vemoed dat het geen digibox, maar een digicorder betreft, waarbij de opnames lokaal staan. Correct? Geef anders even het modelnummer door van je "digiding". Indien het een digicorder is, kan het kloppen; live TV komt via de coax, opnames van de harde schijf. Er is geen internet nodig voor die functies.
Vertekken beide kabels rechtstreeks vanaf de TV of digicorder naar de HGW/modem, of zit er nog apparatuur tussen?
Wissels anders eens de kabels van de TV en de digicorder om.
Als het probleem dan ook bij de digicorder blijft bestaan neem je het beste contact op met de Telenet helpdesk. Zij kunnen dan de setup nakijken om deze weer interactief te maken.