25.033
netweters
|
153.992
antwoorden
|
20.885
vragen
|
We hebben al enkele weken blokjes op het scherm wanneer we programma's terugkijken. Nu werkte eergisteren ook de vaste lijn niet meer. Naar Telenet gebeld, we hadden een heel oude modem en zijn deze gaan omruilen.
Na installatie werkte terug onze vaste lijn maar de blokjes blijven op beide tv's.
Nu net eens naar signaalsterkte gekeken op de digicorder en op de digibox en die was -0,3 op de digicorder en -1,8 op de digibox.
De kabel is goed aangesloten op de modem dus waar zou dit nog kunnen aan liggen?
Intussen 2 techniekers langs geweest.
Binnen lijkt alles in orde maar in de straat zijn er nog 3 woningen met hetzelfde probleem.
Volgende week komen ze nog in de straat iets nakijken en als dat in orde is blijft er maar één ding over en dat zijn de verouderde digiboxen en digicorder.
De tv box wordt niet meer verkocht dus daar mag je netjes €11,26 maandelijks huur voor neertellen + €5,42 voor de tweede tv.
Oude digicorders werken nog tot eind 2025.
Als we die toestellen moeten gaan huren betalen we €110/maand voor wat tv te kijken en internetgebruik.
Ik heb vorige week een nieuwe modem en ook een nieuwe versteker geplaatst.
Terugkijk tv is bijna niet meer om aan te zien, zovaak verschijnen er blokjes en haperingen in beeld. Volgens Telenet is de oorzaak de verouderde digicorder en digibox. Kijk ik via de Telenet app is het beeld perfect.
zou ik dan toch mijn twee digiboxen en 1 digicorder moeten weggooien?
@Benny3 Terugkijk tv gebeurt via internet en soms nog via tijdelijke DVB-C kanalen boven de 500Mhz, kan zijn dat deze gestoord zitten,
heb je al geprobeerd met een nieuwe coax kabel te gebruiken of ook een andere UTP kabel tot aan de modem.???
Nee, maar het zou wel heel straf zijn dat zowel de kabel naar de keuken als naar de woonkamer plots stuk gegaan zouden zijn.
@Benny3 is er een technieker geweest ??
kan ook zijn dat de NIU kapot is, of iets anders dat storing maakt op de kabel, kan ook buiten zijn dat de kabel niet goed meer is door corrosie ofzo (gebeurt soms).
Technieker is al 2X langsgeweest.
Nieuwe modem en nieuwe versterker geplaatst. Binnen en buiten is alles in orde.
Doen ze het nu opzettelijk om toch maar over te stappen naar hun nieuwe tv-box? Het vreemde is dat wij vooral twee kanalen kijken en dat is VRT en Canvas en net op deze twee kanalen doet het zich voor.
@Benny3 ook bij live kijken of doe je enkel terug kijken op deze zenders, is raar dat het enkel op deze zenders voorkomt,
ik denk toch nog aan de DVB-C kanalen dat gebruikt worden voor terug kijken verstoord zijn boven de 500Mhz.
Enkel bij terug kijken wat we heel vaak doen.
Ik laat maar weten dat ik nog steeds te kampen heb met blokjes alleen bij "terugkijken", net zoals bij Benny. Dezelfde uitzending "Live" geeft geen probleem noch een opgenomen versie, alleen bij terugkijken en dit alleen bij VRT & Canvas. Ik heb intussen de UTP kabel vervangen en de Coax binnenshuis voor alle zekerheid maar ik geloof niet dat daar het probleem zit en dit om de volgende reden. Wanneer je naar "Het weer" kijkt via terugkijken op VRT dan krijg je op het einde een overzicht voor de volgende week. Wanneer er nu blokjes verschijnen bij dit overzicht tussen de overgang van bijvoorbeeld maandag op dinsdag, dan komt die storing bij het nogmaals opnieuw bekijken via "terugkijken" op exact hetzelfde moment, zelfs al doe je dit 5 dagen later, dan gebeurt het nog. Voor mij is dit een bewijs dat dit geen storing in kabels is want dan zou het probleem "random" plaatsvinden is mijn redenering. Misschien ben ik hier fout in maar ik heb ook een vermoeden dat het probleem zich aan Telenet zijde bevindt en dat een technieker hier geen soelaas zal brengen. Ik denk ook dat Telenet ons wil doen overschakelen naar de nieuwe digibox om ons zo nog meer reclame die je niet kan doorspoelen door de strot te duwen. Benny, kan je ook eens proberen om enkele dagen na elkaar dezelfde uitzending van "Het weer" te bekijken en te evalueren? En indien je vroeg of laat tot een oplossing komt dan horen we het graag. Ook als andere gebruikers dit herkennen dan horen we het graag. Groeten-Peter
Hoe, wanneer, waar maakt niets uit, hier nu altijd blokjes bij het terugkijken. Wanneer ik met google tv kijk geen blokjes dus het moet wel in die digicorder zitten. Straks eens resetten en dan nog eens kijken. Binnenkort is het toch einde verhaal en kan je de boxen weggooien. Ik ben niet van plan om vanaf 2026 maandelijks nog eens 20 euro bij te betalen voor 2 tv boxen te gaan huren.
@PeterCL schreef:Ik denk ook dat Telenet ons wil doen overschakelen naar de nieuwe digibox om ons zo nog meer reclame die je niet kan doorspoelen door de strot te duwen.
Tip: neem het programma op, dan kan je (op de eerste 5 minuten na) alle reclameblokken doorspoelen.