Beantwoorden
ajf
Experienced Beetjesweter
Berichten: 18
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Mooi, mooi!

Alternatieven voor een decoder bij de signaalswitch

Nu Analoge tv feitelijk voorbij is, wat voor alternatief biedt Telenet eigenlijk voor op de andere kamers? Een extra digibox past niet meer in deze tijd met de absurd hoge stroomprijzen. Casten vanaf tablet naar tv is onhandig. Ikzelf heb Samsung tv's in huis en deze hebben geen Telenet app.

Iemand die het weet?

Dank.

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Einde Analoog, alternatief.?

0 Likes
13 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Alternatieven voor een decoder bij de signaalswitch

@ajf  

Je kan toch de signaal switch doen? Of is de tv die je hebt hier te oud voor? 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Alternatieven voor een decoder bij de signaalswitch

@ajfJe bent blijkbaar milieubewust en zuinig. Doe dan uw TV's van meer dan 10 jaar weg en koop je kleine LED schermen, want hoe groter hoe meer stroom ze verbruiken. En met die nieuwe TV's zit er een DVB-C tuner in, dus dan kan je het digitale basisaanbod gebruiken, als je natuurlijk deftige coax hebt tot op die plaatsen. Trouwens zo'n box valt mee qua verbruik als je deze uitzet als je de TV uitzet. Opstarten duurt iets langer.

Zie hier wat je moet doen voor het basisaanbod; https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/guide/je-tv-instellen



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Alternatieven voor een decoder bij de signaalswitch

kijk eens na wat voor tv's het zijn of laat het weten voor de meeste zal er geen probleem zijn verandert er niets alleen beter beeld dan er voor

0 Likes
Ex-Netweter
 

Alternatieven voor een decoder bij de signaalswitch


@ajf  schreef:

Nu Analoge tv feitelijk voorbij is, wat voor alternatief biedt Telenet eigenlijk voor op de andere kamers?


Je hebt van Telenet een brief gekregen met de aankondiging van het einde van analoge TV. Op deze brief staan de alternatieven. Is er iets wat je niet begrijpt, of waarvoor je meer uitleg nodig hebt?

Eigenlijk zijn er voor de "andere kamers" (waarvoor je vroeger analoog keek) 3 alternatieven:

  • jouw TV toestellen afstellen op het Compact Signaal. Dan krijg je alle zenders terug die je vroeger analoog had. TV toestel moet uitgerust zijn met een DVB-C tuner
  • overgaan naar digitale TV (met een extra decoder, of met een CI+ module). Dan krijg je alle zenders die Telenet ditaal aanbiedt (80+)
  • streamen (Chromecast, Apple TV, etc ...)

@ajf  schreef:

Casten vanaf tablet naar tv is onhandig. Ikzelf heb Samsung tv's in huis en deze hebben geen Telenet app.


Veel mensen vinden casten héél handig.

Als je als digitale TV hebt van Telenet, dan kan je via de Yelo App (of TV-App) alle digitale zenders bekijken, en casten naar jouw Samsung TV.

En de kwaliteit zal stukken beter zijn, dan wat je nu had met de analoge kabel.

 

 

0 Likes
ajf
Experienced Beetjesweter
Berichten: 18
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Mooi, mooi!

Alternatieven voor een decoder bij de signaalswitch

Dank voor de reactie. Brief heb ik niet gehad.

Casten vind ik echt niet handig, net weer gedaan van tablet naar tv , geluid loopt niet synchroon, beeld bleef hangen. 

 

CI+ kost weer extra geld voor de klant wat ik  niet netjes van Telenet vind.

 

Wat ik echt innovatief zou vinden, is gewoon een app toestaan op  de tv om te  kjjken via Wifi of rj45, dat is gewoon minder gedoe.

 

0 Likes
ajf
Experienced Beetjesweter
Berichten: 18
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Mooi, mooi!

Alternatieven voor een decoder bij de signaalswitch

Coax in huis is niet fatsoenlijk aangezien je altijd signaalverlies hebt van beneden af. Daarom zou gewoon via de netwerkkabel of wifi beter zijn

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Alternatieven voor een decoder bij de signaalswitch

@ajf  

Waarom zou je op je coax signaal verlies hebben van boven ? 

 

Mijn coax kabel komt van boven en loopt in totale lengte een kleine 30 meter naar beneden. Heb totaal geen signaal verlies op de tv box. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Alternatieven voor een decoder bij de signaalswitch

@patrick37 oudere mindere kabels veroorzaken verlies, of als een kabel vertakt wordt telkens vanop dezelfde kabel met oudere stukken tussen, ken dit fenomeen ook bij enkele mensen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Alternatieven voor een decoder bij de signaalswitch

@Master-Magic  

Ja dat zeg ik nu ook niet hé inderdaad oudere kabels kunnen wel signaal verlies veroorzaken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Alternatieven voor een decoder bij de signaalswitch

@patrick37 je zou verschieten bij hoeveel mensen dit nog is, altijd analoog gekeken en het aanvaard dat er wat verlies op zat en bepaalde zenders verstoord waren en het zo laten, tot ze digitaal moeten gaan, dan is er problemen in huis, beneden alles goed maar naar boven toe verlies.

kan zijn dat het beneden ook net gepast is.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Alternatieven voor een decoder bij de signaalswitch

@Master-Magic  

Heb zelf voor een paar jaar geleden de gehele coax vervangen van boven naar beneden. Maar ja hier is dat mogelijk en dat is ook niet bij iedereen in de mogelijk heden. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Alternatieven voor een decoder bij de signaalswitch

@patrick37 nee idd, maar waar het wel mogelijk is doen de mensen het ook niet omdat ze beeld hebben analoog, dat beetje storing zijn ze al zo gewoon dat ze de moeite niet doen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Alternatieven voor een decoder bij de signaalswitch

bij ne kameraad hij had probleem met een nieuwe tv voor zijn vader hij werkte niet na veel testen heeft hij deze bij mij achtergelaten het ging niet zegde hij. ik sluit tv aan op 20 min was alles ok (raar)

terug aan hem geven en hij  bij zijn vader er mee en zegt tegen mij werkt nog niet

dan ben ik langs geweest zijn vader kijkt nog op bokaal van sony met niet zuiver beeld ik had het begrepen aan de achtkant van de tv gele coax kabel dun en broos hij brak in stukje af plastiek was uitgedroogd met een bakje aan de muur tv fm op en nog een boel kabel achter kast en nog oude versterker dat ik niet aan kost (wat een rommel )

ik zeg waar komt de kabel binnen we trekken een nieuwe

in de kelder een koppelstuk op tv kabel gezet en nieuwe kabel naar boven getrokken met nieuwe f connector er op en de nieuwe tv in de kast gezet er was perfect  zuiver beeld

de rest hebben we af gebleven dat is volgende koper

dit zal bij veel mensen nog zo zijn storing zijn ze gewoon geworden

 

0 Likes