Beantwoorden
Dimike
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi! Pageturner!

Andriod TV box wordt niet toegelaten op het netwerk.

Beste,

 

Telkens als ik mijn Andriod box (Amiko a6n max) aansluit zowel met wifi als LAN, lijkt hij geen toegang te krijgen tot het wereld wijde web. 

Hij zegt wel dat hij verbonden is maar als ik via het toestel TV wil kijken zegt hij toch geen verbinding te hebben.

Als ik mijn netwerkinstellingen open op het toestel geeft hij wel een IP adres en netwerkmasker aan. Maar geen poort en primaire DNS. 

 

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen.

Tags (1)
0 Likes
12 reacties
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Andriod TV box wordt niet toegelaten op het netwerk.

Geen DNS is een stevig probleem. Je krijgt normaliter, voor Android, DNS server adressen (v4 en v6) van je DHCP (en equivalente IPv6) adres server(s). Indien je geen DNS adressen krijgt, dan is er mogelijk een protocol miscommunicatie tussen de TV box en die server(s) [normaliter draaien die 'adres servers' op de Telenet modem]. Hoe is de TV box link per link verbonden met de Telenet modem? Kan je de TV box pingen (v4 en v6) pakweg van op een computer? Doe eventueel een netwerk scan op de LAN. Is er ergens nog een ander netwerk toestel (router) op de LAN die eventueel ook adres server functionaliteit heeft? Ik lees dat sommige Android toestellen toelaten DNS server adressen manueel in te geven. Maar dat is zeker niet steeds eenvoudig mogelijk (en eigenlijk geen goede oplossing). Reboot eventueel de toestellen en zet andere netwerk toestellen tijdelijk even een voor een uit. Verbind de TV box (indien niet het geval en indien haalbaar) tijdelijk eens zo rechtstreeks mogelijk met de Telenet modem als test.

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Andriod TV box wordt niet toegelaten op het netwerk.

@NofanTasi er is hier verkeerdelijk de foute benaming gegeven voor het probleem Android ontvangertje, het gaat niet om de TV Box maar om een Android tv ontvanger van Amiko a6n max,

denk eerder dat een andere UTP kabel de oplossing kan zijn of de Android ontvanger eens volledig naar fabrieksinstelling zetten.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Andriod TV box wordt niet toegelaten op het netwerk.

@Master-Magic 

'TV box' is inderdaad een generieke benaming (ietwat door Telenet gekaapt, en misschien draait de 'Telenet TV box' toevallig ook Android, het zou me niet verwonderen, ikzelf heb er (nog) geen), en, de 'TV box' in kwestie (een Amiko a6n max) van @Dimike draait inderdaad Android (een tamelijk oude versie overigens). Dus (mea culpa), als ik de term 'TV box' gebruikte, bedoelde ik die 'algemene' term, en, @Dimike 's 'Amiko a6n max' hier in het bijzonder. Factory reset van Android is inderdaad soms geen slecht (maar nogal drastisch) idee 😀

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Andriod TV box wordt niet toegelaten op het netwerk.

@NofanTasi de tv box waar een versie 2 van bestaat al draait op Linux 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Andriod TV box wordt niet toegelaten op het netwerk.


@Dimike  schreef:

Als ik mijn netwerkinstellingen open op het toestel geeft hij wel een IP adres en netwerkmasker aan. Maar geen poort en primaire DNS. 


Welk IP adres is dit?

Is het een adress startend met 192.168.0.x of misschien 169.254.x.x ? Dat laatste is een Automatic Private IP address, en betekent dat de TV-box zichzelf een adres toegekend heeft, meestal als gevold van het niet (kunnen) ontvangen van een adres van een DHCP server.

Een 192.168.0.x zou een goed teken zijn, maar wel vreemd dat er dan een adres ontvangen kan worden, echter geen DNS-server informatie.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dimike
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi! Pageturner!

Andriod TV box wordt niet toegelaten op het netwerk.

Beste,

 

Alvast bedankt voor je reactie.

 

De IPTV box is reeds rechtstreeks aangesloten op de Telenet modem. Upnp is actief gezet. 

 

Het rare is dat hij vannacht plots werkte. En vanmorgen dan weer niet. Zonder aan de Amiko of de modem iets te veranderen.

 

Ik surf wel aan een beperkte snelheid ivm met het bereiken van mijn limiet. Maar dit zou normaal toch geen probleem mogen geven, toch?

 

Groetjes

 

 

 

 

0 Likes
Dimike
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi! Pageturner!

Andriod TV box wordt niet toegelaten op het netwerk.

@Arnie Het IP-adres start met 192.168.xxx... . DHCP staat aan dus dat zou allemaal automatisch moeten gebeuren.

 

Zoals ik hierboven geschreven heb , heeft hij vannacht gewerkt, zonder instellingen te veranderen (Ik had het opgegeven namelijk).

Vanmorgen deed hij het weer niet.

 

Bedankt voor je deelname in dit topic

0 Likes
Dimike
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi! Pageturner!

Andriod TV box wordt niet toegelaten op het netwerk.

Ook heb ik al eens een factory reset van het toestel gedaan. Meermaals zelf maar steeds met hetzelfde resultaat.

 

 

0 Likes
Dimike
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi! Pageturner!

Andriod TV box wordt niet toegelaten op het netwerk.

Alles werkt, Ik kan zelfs You Tube kijken op de box. Maar om één of andere reden blijkt de modem de IPTV verbinding te blokkeren.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Andriod TV box wordt niet toegelaten op het netwerk.

@DimikeAls je op smalband zit kan dit de reden zijn van problemen om de Android ontvanger te gebruiken,

en welke iptv optie wil je gebruiken ???

een aangekocht iptv pakket of een app van Telenet bv of een andere app???


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dimike
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi! Pageturner!

Andriod TV box wordt niet toegelaten op het netwerk.

@Master-Magic : Een iptv pakket. Dit blijkt te werken. 

 

Ik kan de redenering volgen dat ik op smallband zit. Maar de snelheid zou dan enkel beperkt worden enkel tijdens de piekuren. 

Redeneer is dan fout dat dit tijdens de daluren dan normaal wel zou werken? Of sla ik hier de bal volledig mis.

 

Alvast bedankt om mee te denken met mijn probleem. 

0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Andriod TV box wordt niet toegelaten op het netwerk.

Het gaat dus niet (of wel) om een DNS probleem?

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes