Beantwoorden
071v13r
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Audio decoder (via hdmi) valt weg sinds SW update

Hallo,

 

Sinds een software update in Juni valt de audio op 2 van mijn 3 decoders weg na verloop van tijd. De enige manier om de audio terug te krijgen is de spanning van de decoder halen. In mijn installatie zijn de 3 decoders via een HDMI-Ethernet matrix aangesloten op een control4 systeem. Deze decoders staan continu bij. Vroeger had ik geen enkel probleem op de decoders en hardwarematig is er niets veranderd.

 

- decoder 1&2 met problemen:

        platform: L37XTLN

        Software: 0.5.18r

- decoder 3 zonder problemen:

        platform: L21XTLN

        Software: v16.1-rc

 

Bestaat hiervoor een oplossing? Zijn er mensen met hetzelfde probleem?

 

Mvg

0 Likes
3 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Audio decoder (via hdmi) valt weg sinds SW update

@071v13r  probeer eens UHD af te zetten op de Telenet Box en zie dan eens of het werkt. 

UHD zou alleen impact hebben op het beeld dacht ik maar bij sommige devices staat dit parallel met de audio. En de HDMI-Ethernet matrix ondersteund ook geen Ultra HD 4K - 3840 x 2160 bij 60 beelden per seconde (60 Hz).

Je kan eens proberen en zien of het dan wel werkt.

je kan ook eens proberen om die HDMI-Ethernet Matrix er tussenuit te laten en zien of het dan wel werkt.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
071v13r
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Audio decoder (via hdmi) valt weg sinds SW update

Dag KristofDW,

 

Bedankt voor de tip. UHD stond niet aan maar onder de beeldscherm instellingen stond 1080i als resolutie ingesteld. Ik heb deze op 1080p gezet en nu lijkt alles terug in orde.

 

Dus de oplossing was:

Menu--> instellingen --> digicorder --> voorkeuren --> Beeldscherm --> Resolutie --> 1080p of 720p ipv 1080i

 

Mvg,

 

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 528
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Audio decoder (via hdmi) valt weg sinds SW update

Nice job, @kristofDW  💪


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.